Spørgsmål

Sagem 3890 virker ikke gennem switch

Det er rart at min båndbredde bliver opgraderet løbende MEN jeg er nu i den situation at jeg skal skifte mit kabel-modem og det volder lidt problemer.

Jeg kan ikke aktivere modemet/routeren med midre jeg patcher min pc direkte ind i en af ethernet portene på Sagem 3890. Hvis jeg forbinder via en switch (har forsøgt med flere forskellige) får jeg ingen IP fra DHCP and kan slet ikke "se" modem/router. Da jeg har en del forskellige dimser der skal forbindes med kabel så er jeg lidt presset hvis man ikke kan have en ganske almindelig dum switch siddende i een af portene.

Har nogen oplevet noget lignende ?

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet med en anden (gerne dum) switch?
Jeps har prøvet med både min normale Dlink og en Linksys. Begge virker upåklageligt bare ikke med det nye modem :(

Kan ikke helt regne ud hvorfor det ikke virker med mindre der er noget i det nye modem der ikke kan lide flere mac adr på samme port ..... men det ville være lidt underligt hvis den på den ene eller anden måde havde noget indbygget nac/802.1x (der er ihvertfald ingen konfig muligheder).
Omdømme 7
Badge +7
YouSee langer en masse 3890ere ud. Den er vist nu blevet standard router. Der må være nogen, som har sat en switch på en af dem på trods af de 4 gigabit porte!
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har oplevet at første gang Sagem 3890 tages i brug virker det ikke gennem kabel som er forbundet gennem en separat switch. Problemet løste sig let, man skal bare første gang forbinde via wi-fi og bruge WPS hvorefter der bliver forbindelse til YouSees aktiveringsside. Sandsynligvis ville det også have virket hvis computeren blev forbundet med kabel direkte til en af ethernetportene på Sagem 3890. Når Sagem 3890 er aktiveret, fungerer forbindelsen gennem kabel og separat switch uden problemer. Faktisk har jeg samtlige kabelforbundne enheder forbundet gennem separate switches uden nogen som helst problemer.

Årsagen kan være at inden Sagem 3890 er aktiveret, oprettes forbindelsen til YouSee gennem et særligt begrænset netværk, som kun kan bruges til aktivering.
Omdømme 7
Badge +3
Tilføjelse: Hvad menes der med betegnelsen "dum switch"?
Den jeg har (D-Link DGS-1008D) og som virker med Sagem 3890 har strømforsyning og visse automatiske funktioner, så helt "dum" er den ikke.

Hvis .Sagem 3890 er aktiveret, og wi-fi og de indbyggede ethernetporte på routeren fungerer korrekt, kan det være et problem med kablerne eller switchen. Er det en 10/100/1000Mbps Switch? Er de benyttede kabler CAT 5e eller 6?
Omdømme 7
Badge +7
En dum switch er en "unmanaged switch". En "managed switch" kan man logge ind på og sætte en masse parametre.
Har du stadig problemet MS-ERIK. Jeg bøvlede med noget lignende godt nok til en balanced router. Hele hemmeligheden er den MAC adresse som sagem modemmet bliver aktiveret til. Nu burde din switch ikke have en fast MAC adresse, men jeg er ikke sikker. Du skal resette dit Sagem modem (kanppen er lidt svær at finde, men den findes i bunden imellem de hvide riller), derefter sætte switch'en på og en laptop/pc på switchen (sørg for kun én enhed er sluttet til). Derefter skal du starte aktiveringsprocessen (Sagem modemmet skal lære at det er switchen, der har adgang til internettet :-).
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har ikke noget problem nu. Indlægget var oplysninger til Morty3030, som startede denne tråd.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Morty3030

Jeg er spændt på om du fik afklaring på dette? :) Hvad endte det med?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)