Spørgsmål

Sagem 3686 og 3890

Omdømme 1
Badge +1
  • Guide
  • 26 kommentarer
Yousee har så gjort det igen - lanceret problemfyldt produkt og der er ingen support at hente.

Der leveres routere til kunderne, som begrænser handlefriheden på internettet - det svarer til, at de solgte et telefonabonnement, som virker i hele landet, bare man ikke ringer til Fyn, for dertil er spærret.

Det handler om multiplayer (fx Farming Simulator og GTA V).

På Netgear var problemet med spille multiplayer overhovedet ikke aktuelt - Upnp åbnede nødvendige porte, og man kunne tilmed indstille NAT. Ingen portforwarding var nødvendig.

SÅ kom Sagem fast 3686 og 3890 og hidtil ukendte problemer begyndte (der havde været så mange andre):

For det første kunne ikke reserveres statiske IP-adresser på 3686, det virkede bare ikke. Kontakt til teknisk support førte bare til, at de godt kunne se, at der var fejl, men andet skete ikke - ingen hjælp.

Uden statisk ip var portforward ikke rigtigt aktuel, så husets spilleglade ungdom var ikke i stand til at spille multiplayerspil, hvor venner kunne joine. En overgang kunne vi fra vort net godt joine vennernes spil, men det stoppede også.

Kontakt til teknisk support førte ingenting til - igen - de vidste godt nok ikke lige, om man kunne pille i NAT'en og hvordan, og i øvrigt var det udenfor deres supportområde.

Lørdag formiddag (21/10-17) ombyttedes min 3686 til 3890, som iflg. supporten tidligere samme dag ikke havde de problemer. Der blev straks hentet 3890 i den lokale Yousee-butik, den blev sat til, og problemerne er bare de samme.

Mail til teknisk support lørdag er i dag besvaret med beskeden, at de da godt kunne åbne port 25, men i øvrigt er det udenfor support.

Jeg finder i 3890 ingen steder at tildele statiske ip'er til portforwards, så jeg kan kun konkludere én ting på alt dette:

Yousee sælger et produkt - bredbånd - så kunderne kan forlyste sig med det, de har lyst til, på nettet.

Når der så er problemer pga restriktioner eller fejl, afviser Yousee at gøre noget som helst - det er bare "udenfor support". Kunderne må så leve med, at noget af det, netadgang bruges allermest til - online multiplayer gaming - ikke kan lade sig gøre

Hvis vi så var de eneste med disse udfordringer, men det er ikke tilfældet.

Det er så ualmindeligt langt fra at være godt nok, så hvis nogle - andre end Yousee, som ikke er interesseret eller ikke besidder kompetencerne - ligger inde med en løsning på vore problemer, skal der ikke mangle tak og velsignelse herfra.

Venlig hilsen
nksdk

1 Kommentar

Omdømme 7
Badge +7
Hej nksdk

Jeg henviser lige til dit andet topic her og lukker denne tråd :)