Spørgsmål

Problemer med Sagem 3890

Hej
Jeg har fået ganske store problemer med denne router, den er standard opsat og den har spillet ganske rimeligt i et par måneder. (Det er ikke guds hurtigste barn..)
Men her på det sidste er det som om at dhcp delen har fået en hjerneblødning - enheder ser nettet og slutter fint til, men på en forkert ip-adresse (10.xxx.xxx.xxx) og ikke 192.168.0.xxx. Lidt genstarter og sligt så kan det virke lidt igen. Man kan fiksere ip/dns/sub på telefon eller pc og det virker fint, men det er svært upraktisk.
Havde samme problem med Netgear 6250 - som blev byttet til ovenstående.
Hvad kan årsagen være?
Har naturligvis været igennem det sædvanlige med genstart, kabler, osv.
Og her udover så den trådede forbindelse helt i skoven (10/10 - har en 130/20) men det er en anden fest.

7 Kommentarer

Du har ikke tilfældigvis en anden trådløs router koblet på dit netværk?
Niks - det er rent. Så den skulle køre dhcp.
Troede på den gamle at det var noget der rodede sammen men min vpn til virksomheden, men har ikke anvendt den pc på den nye router.
Tak for feedback
Fik routeren opdateret i går og hastigheden blev forbedret så den nu leverer som den skal, men DHCP virker slet ikke.
Det værste er egentlig at Yousee overhovedet ikke yder nogen form for support. Det er fanme skræmmende - det er 12 dage siden og intet svar - ud over at de ikke har tid til at svare, at de ringer kl 18 - hvilket naturligvis ikke skete. Fanme godt man har en 4g alternativ forbindelse (ikke router) til at klare opkoblinger til job - ellers var man slemt stillet.
Omdømme 5
Badge +7
Hej Nissehatten

Jeg håber at du har fået løst de udfordringer som du oplever med routeren.

Hvis det stadig driller så kan du måske prøve at resette den ude foran i bunden på modemmet.

Jeg beklager endvidere at du ikke blev ringet op som lovet samt den ventetid du har oplevet :(
Nope - problemet er der stadig, har trævlet nettet igennem, og ser ingen logisk forklaring andet end at dhcp delen er toast.
De sender en ny router - den 4. på 13 måneder :-) Tror det må ende med bridgemode og en router der har lidt mere "streetcredit" har ikke meget fidus til Sagem.
Men det er godt nok belastende at det skal tage 15 dage at komme igennem - der er noget der skal strammes op på - ellers så må kunderne da løbe skrigende væk - det er i hvert fald sidste skud i bøssen for mit vedkommende.
Nogen gode Routeranbefalinger?
Venligst.
Og har resettet den - det gav en opdatering og farten kom tilbage - men ikke DHCP.
Lige en update - (2 brugernavne - kunne ikke huske det gamle) - Den nye router er så begyndt på det samme snavs.
Der er ikke udført nogen som helst tilpasninger eller sligt, den er alene sat op og der anvendes 3 iphones - 3 ipads - 3 Apple TV og 2 sonos - intet avanceret.
Det er altså skummelt. Magter snart ikke at rode rundt med dette.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)