Problemer med Origin.com og Origin på TDC/youSee netværk.

Omdømme 2
  • Udforsker
  • 18 kommentarer
Hvis du oplever at Origin.com og Origin ikke fungerer, så er det ikke din enhed (PC/tablet o.s.v.) so har en fejl. I øjeblikket er der et problem i TDC/youSee´s netværk som gør at din enhed får forkerte filer fra Origin.com. Resultatet er at man bliver mødt med en hvid side hvor reklamer for nye spil plejer at være, og at man ikke kan se sine spil både i Origin programmet, og på Origin.com i en browser. Problemet ER kendt af TDC/youSee og der arbejdes på det. Eller det er jeg da blevet lovet.

62 Kommentarer

Det er mega nedern nu hvor jeg havde sat mig for at spille hele weekenden og så sker dette ud af den blå luft. Tja, så må vi jo se om TDC/youSee får løst problemet i løbet af weekenden, men det tror jeg næppe. Nu går der jo Jul i den og så er der bare intet der virker og alt bliver skubbet til efter Jul og Nytår. Men vi krydser fingerne.
Omdømme 2
Hvis du har oprettet genveje til dine spil på skrivebordet kan spillene stadig startes. Problemet er KUN med indholdet i browseren og Origin klienten. Din EA konto (som skal bruges for at få en autoriserings "token" fra EA) er ikke påvirket, så Origin vil stadig godkende din adgang til dine spil. Problemet gør at du ikke kan starte spil fra selve Origin klienten. Du vil heller ikke være istand til at købe nye spil, eller købe DLC indhold til dine allerede ejede spil før problemet er afhjulpet.
Omdømme 5
Badge +7
Hej verbal

Vi er igang med at undersøge sagen nærmere herinde fra.

Uddyb gerne opsætningen og udstyr derude, samt om det er på COAX-, Mobil- eller ADSL forbindelse at dette opleves. Interessant at vide er også, om du kører trådløst eller med kabel. Så vil vi prøve at lave en identisk test herinde fra.

På forhånd tak.

Vh.
Dette kom ud af den blå luft her i går. Det er både Coax og Mobil for mit vedkommende. Jeg bruger Jeres router og har en 300/60 forbindelse og kablet direkte til maskinen med Categori 6e kabler. Det er også galt når man bruger Wifi til og fra routeren.
Hvis jeg deler min forbindelse på min mobil (som har Telenor) så er der ingen problemer overhovedet. Men det er slet ikke holdbart når I påstår at youSee har Danmarks bedste net. Pøhø ;-)

Det er godt nok træls for os der gerne vil spille og installere vores spil her op til en weekend. Den bliver sgu lang.

Kasper skrev:

Hej verbal

Uddyb gerne opsætningen og udstyr derude, samt om det er på COAX-, Mobil- eller ADSL forbindelse at dette opleves. Interessant at vide er også, om du kører trådløst eller med kabel. Så vil vi prøve at lave en identisk test herinde fra.

På forhånd tak.

Vh.

Omdømme 2
Kasper skrev:

Hej verbal

På forhånd tak.

Vh.

Jeg har DSL og mobilt bredbånd. Igår var det både på DSL og mobilt bredbånd. DSL har stadig problemet idag, jeg har ikke checket mobilt bredbånd. Det var mig som gjorde jeres support afdeling opmærksom på problemet igår (1. dec. 2016) da jeg til dagligt arbejder med IT og har adgang til internet forbindelser fra andre udbydere, og kunne derfor konstatere at det kun var på TDC/youSee at problemet eksisterede/eksisterer.. Og jeg værdsætter iøvrigt og selvfølgeligt at I er igang med at fejlfinde og afhjælpe problemet. Held og lykke med det. Vi krydser alle sammen fingre. :D (Og tak fordi du ville kommentere på det)
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Tak for svar og uddybning :)

Er fejlen stadig aktuel ude hos dig/jer?

Vh.
Omdømme 2
Umiddelbart må jeg desværre sige ja. (jeg har kontakt til en pc på min bopæl via remote desktop). Selv efter at ha renset browseren for indhold fra Origin.com er problemet der stadig. Man kan ikke downloade Origin klienten mens man har problemet, men jeg forsøger at uploade Origin installeren fra en anden kilde. Jeg skriver så snart jeg har prøvet.
Omdømme 5
Badge +7
Hej igen

Meget gerne, da vi ikke kan genskabe fejlen herfra pt.

Vh.
Omdømme 2
Det viser sig så at det desværre ikke er muligt at installere Origin klienten via remote desktop. Klienten skal bruge nogle funktioner i grafikdriveren som ikke er tilgængelige i remote desktop miljøet.
Omdømme 2
Jeg har ikke chrome installeret så den prøver jeg lige at installere. Så har jeg en frisk browser som ikke har haft kontakt til Origin.com før. Bare for at prøve. :)
Omdømme 2
Det virker i en frisk installeret chrome. Men der er stadig et problem med Firefox, Internet Explorer og Edge som før. Jeg forsøger at rense mine browsere.
Omdømme 2
Efter at have slettet midlertidige internet filer i EDGE fungerer det også der.
Omdømme 2
Firefox er så en længere historie. (kræver et grundlæggende kendskab til filsystemer under Windows og lidt mod på at nørde lidt)
Man skal åbne Firefox, gå til addressebaren og taste "about:cache" og taste enter
Så får man en side med overskriften "Network Cache Storage Information".
På den side findes der 3 under-overskrifter : "memory", "disk" og "appcache".
Under under-overskriften : "disk", findes punktet : "Storage disk location".
Udfor punktet "Storage disk location" fildes der en fil sti. Denne sti skal markeres og kopieres.
Så skal man lukke Firefox (vigtigt).
Hold så "Windows" tasten nede og tast "R"
Nu skulle der gerne åbnes et vindue som hedder "Kør".
Hold nu "Ctrl" tasten nede og tast "V", og tast enter.
Dette skulle gerne resultere i at der åbnes en mappe. Denne mappe indeholder nogle undermappe (Doomed og Entries) og forskellige filer.
Alt i mappen skal slettes (jeg anbefaler at man overfører det til papirkurven, i tilfælde af at Firefox laver fejl, så kan indholdet i mappen altid genskabes)
Luk mappen, og åben Firefox og forsøg at åbne Origin.com.

Det er en lidt lang forklaring, og meget nørdet. Men det virker hos mig.

Held og lykke med det.. :)
Omdømme 2
Det gennemgående tema er at Internet cache filerne i browserne skal slettes for at få Origin.com til at fungere normalt igen.
Omdømme 2
Jeg vil kigge på Origin klienten når jeg har fri.
Omdømme 5
Badge +7
Hej verbal

Tak for at melde tilbage med dine tests og oplysninger! :)

Det er dejligt at vi så kan konkludere at der ikke er en generel fejl i nettet, og at gamer-weekenden er reddet! :)

Rigtig god weekend.

Vh.
verbal skrev:

Hvis du oplever at Origin.com og Origin ikke fungerer, så er det ikke din enhed (PC/tablet o.s.v.) so har en fejl. I øjeblikket er der et problem i TDC/youSee´s netværk som gør at din enhed får forkerte filer fra Origin.com. Resultatet er at man bliver mødt med en hvid side hvor reklamer for nye spil plejer at være, og at man ikke kan se sine spil både i Origin programmet, og på Origin.com i en browser. Problemet ER kendt af TDC/youSee og der arbejdes på det. Eller det er jeg da blevet lovet.

jeg håber snart i får løst det problem så man kan komme til at spille.. fra Origin. .. synes det er ret irreterende at man ikke kan spille og skal vente i så lang tid..
jeg vil godt spørge om jeg kan gøre noget. Jeg har windows 10 og en almindelig PC.. jeg kan slet ikke spille . Jeg har brug for at få Origin til at virke... Skal jeg vente til i får lavet det eller er der noget jeg kan gøre.. :?
Omdømme 7
Badge +6
Det virker jo som tidligere skrevet på Chrome, så Installer den.
Omdømme 2
Svar til alle som har et problem med selve Origin klienten :
Sværhedsgrad : let til middel

1. : Afslut Origin klienten (den findes som regel under "skjulte ikoner" på taskbaren i højre side)
2. : Marker og kopier følgende (uden kolon) : %homepath%\AppData\Local\Origin
3. : hold windows tasten nede og tast "r" (et vindue med "Kør" som overskrift skal dukke op i nederste venstre hjørne hvis du gør det rigtigt)
4. : hold tasten "Ctrl" nede og tast "v" (Teksten %homepath%\AppData\Local\Origin vil dukke op i skrive feltet i vinduet "Kør" hvis du gør det rigtigt)
5. : tast "Enter" (et vindue med overskriften "Origin" vil dukke op hvis du gør det rigtigt)
6. : I denne mappe skal I højreklikke på mappen "Origin" og vælge "Slet" (Bare rolig - Origin klienten genskaber mappen automatisk)
7. : Når mappen er slettet : Luk vinduet og start Origin

Note : På de fleste computere, hvor Origin er installeret er programmet sat til at starte med computeren. Så hvis I ikke kan finde ikonet på skrivebordet, så genstart computeren.

Held og lykke venner - Vi ses på den digitale slagmark :)

MVH Verbal
verbal skrev:

Svar til alle som har et problem med selve Origin klienten :
Sværhedsgrad : let til middel

1. : Afslut Origin klienten (den findes som regel under "skjulte ikoner" på taskbaren i højre side)
2. : Marker og kopier følgende (uden kolon) : %homepath%\AppData\Local\Origin
3. : hold windows tasten nede og tast "r" (et vindue med "Kør" som overskrift skal dukke op i nederste venstre hjørne hvis du gør det rigtigt)
4. : hold tasten "Ctrl" nede og tast "v" (Teksten %homepath%\AppData\Local\Origin vil dukke op i skrive feltet i vinduet "Kør" hvis du gør det rigtigt)
5. : tast "Enter" (et vindue med overskriften "Origin" vil dukke op hvis du gør det rigtigt)
6. : I denne mappe skal I højreklikke på mappen "Origin" og vælge "Slet" (Bare rolig - Origin klienten genskaber mappen automatisk)
7. : Når mappen er slettet : Luk vinduet og start Origin

Note : På de fleste computere, hvor Origin er installeret er programmet sat til at starte med computeren. Så hvis I ikke kan finde ikonet på skrivebordet, så genstart computeren.

Held og lykke venner - Vi ses på den digitale slagmark :)

MVH Verbal

Hjælper desværre ikke her.
Omdømme 2
22990804 har du ADSL, COAX eller Mobil Bredbånd?

(Jeg har ADSL, så problemet kan stadig være på COAX og Mobil bredbånd)
Jeg har fiber gennem Trefor eller EWII som de hedder nu. Men de sammenarbejder jo nu med Yousee. Jeg har også ryddet browser data. Intet hjælper desværre.
Omdømme 2
Okey så vil jeg anbefale dig at kontakte Trefor/EWII´s support afdeling og bede dem kontakte TDC for at forhøre sig om hvordan TDC løste problemet. Det lyder, for mig, som om Trefor er koblet op på et system magen til, men parallelt til det system youSee selv bruger . Hvis du beslutter dig til at ringe til Trefor, så sørg for at bede support medarbejderen om at åbne en browser og gå ind på Origin.com, så han kan verificere at det er et system problem og ikke kun hos dig lokalt. Bed dem også om at undersøg eventuelle proxy cache servere de kunne have koblet imellem brugerne og internettet. Det er det bedste jeg lige kan sige og gøre for dig, som menig youSee bruger.

Held og lykke med det :)

MVH Verbal

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)