Problemer med internet efter Windows 10 opdatering - 07/12-16

Omdømme 4
Badge +6
  • YouSee Forum Team
  • 1239 kommentarer
Vi har desværre erfaret, at der er flere kunder, der oplever problemer med at komme på nettet i Windows 10. Det er ikke et problem herfra - det er sket i forbindelse med en opdatering af Windows.

Indtil de har løst det, har vi dog en midlertidig løsning, man kan vælge at gøre brug af for at komme på nettet. (Bemærk! Det er på eget ansvar at ændre i disse indstillinger)

Herunder er der 2 guides. Det er vigtig, at du vælger den rette - ellers vil det ikke fungere. Den ene er til DSL-kunder - den anden gælder COAX.

Guide til DSL - denne skal bruges, hvis du får signal via telefonstik.
Guide til Coax - denne skal bruges, hvis du får signal via antennestikket.

18 Kommentarer

Er der noget info om hvilke versioner af Windows 10 der er ramt?
Og er det kun hvis man bruger den indbyggede router at det er et problem?
Omdømme 4
Badge +6
snyrke skrev:

Er der noget info om hvilke versioner af Windows 10 der er ramt?
Og er det kun hvis man bruger den indbyggede router at det er et problem?

Hej snyrke

Jeg må indrømme, at jeg ikke har hørt hvilken version, det er sket med, men ud fra de ting, jeg har læst rundt omkring på nettet, så kunne jeg godt mistænke, at opdateringen muligvis er rullet tilbage. Oplever man til gengæld problemer, så er dette en nødløsning.

Jeg er ikke sikker på, hvad du mener med det andet spørgsmål. Din router har umiddelbart intet med dette at gøre - det er en fejl Windows 10, så er du berørt af den, vil du kunne blive nødt til at lave sådan en manøvre.
Jeg troede det det var et samspil mellem windows 10 og jeres udstyr fordi der er to guides. En til DSL og en til Coax. Hvis det kun er windows 10 der er problemer med har der vel ikke noget sige hvor man får sit net fra.
Kan du evt give mig kb-nummeret på den pågældende opdatering?
Omdømme 4
Badge +6
snyrke skrev:

Jeg troede det det var et samspil mellem windows 10 og jeres udstyr fordi der er to guides. En til DSL og en til Coax. Hvis det kun er windows 10 der er problemer med har der vel ikke noget sige hvor man får sit net fra.

Årsagen til de 2 guides i stedet for en enkelt er, at man skal indstille IP-adressen forskelligt afhængigt af, hvad man har, da der bruges forskellige IP-adresser på henholdsvis COAX- og DSL-modems.

Håber det forklarer det. :)
Arh ok. :D
Hejsa,

Om jeres instruktioner stemmer, så er der jo ikke fejl i Windows 10, der er fejl i jeres DHCP system i jeres router/modem via en opdatering I formentlig har gjort...(?)

At vi skal sætte statisk DNS er fint nok da jeres system for håndtering af denne er formentlig nede og ikke kan formidle denne, men hvorfor skal vi også lægge ind en statisk IPv4 i vores lokale netværk? Om nogle af jeres kunder kører en 3rd parts router (væg stik -> Yousee router/modem -> Egen intern router for WiFi og andet opsæt), og de har nogle andre DHCP konfigurationer, risikerer de at miste internet ved at følge jeres guide... (gælder også de kløgtige som har været inde i jeres router/modem og lagt om indstillinger, som nogle gør fordi standard opstilling er meget usikkert...)

Tjek om KUN at sætte DNS indstillinger løser problemet. Om så, er det jeres DNS formidlings system der er nede. Om man også skal lægge ind IPv4, så må I tjekke jeres DHCP opsæt på sidste opdatering :)

EDIT: Det kan være at Windows 10 sin DNS indstillinger blev gjort forkert i den gældende opdatering. Men min "info" om intern IPv4 gælder dog selv om det måske er tilfældet.
Omdømme 4
Badge +6
Sebastian Stormorken skrev:

Hejsa,

Om jeres instruktioner stemmer, så er der jo ikke fejl i Windows 10, der er fejl i jeres DHCP system i jeres router/modem via en opdatering I formentlig har gjort...(?)

At vi skal sætte statisk DNS er fint nok da jeres system for håndtering af denne er formentlig nede og ikke kan formidle denne, men hvorfor skal vi også lægge ind en statisk IPv4 i vores lokale netværk? Om nogle af jeres kunder kører en 3rd parts router (væg stik -> Yousee router/modem -> Egen intern router for WiFi og andet opsæt), og de har nogle andre DHCP konfigurationer, risikerer de at miste internet ved at følge jeres guide... (gælder også de kløgtige som har været inde i jeres router/modem og lagt om indstillinger, som nogle gør fordi standard opstilling er meget usikkert...)

Tjek om KUN at sætte DNS indstillinger løser problemet. Om så, er det jeres DNS formidlings system der er nede. Om man også skal lægge ind IPv4, så må I tjekke jeres DHCP opsæt på sidste opdatering :)

EDIT: Det kan være at Windows 10 sin DNS indstillinger blev gjort forkert i den gældende opdatering. Men min "info" om intern IPv4 gælder dog selv om det måske er tilfældet.

Hej Sebastian Stormorken

Det er ikke en fejl i vores routere - det sker også på tværs af teknologier og modems. Det er noget, der er sket i Windows opdateringen, og de er igang med at se på det, men indtil da kan dette være løsningen. Man vil dog med al sandsynlighed blive nødt til at ændre det tilbage, når Microsoft har rettet det - det beskrives nederst i de 2 guides, der linkes til.
Badge
Godt jeg køre WIN7. har fjernet WIN10
Omdømme 7
Badge +3
Jeg har i flere år kørt med statisk IP-adresse på nøjagtigt den måde, som YouSee anviser som en "nødløsning". Der er flere fordele ved at IP- og DNS- adresser ligger fast i computeren og ikke er afhængige af at blive tildelt af DHCP-serveren i modemmet/routeren. Men man kommer naturligvis selv til at holde styr på at flere enheder ikke får samme IP-adresse. Dog har YouSee glemt at skrive at man skal have administratoradgang for at få lov til at foretage ændringerne.

Men følg ikke YouSees anvisninger uden de rette tilpasninger hvis man ikke brugte standardindstillingerne i YouSees modem/router via DHCP. Se Sebastian Stormorkens indlæg ovenfor.

Det er muligt at Microsoft har fjernet opdateringen, da jeg ikke har fået den og en lige foretaget scanning efter opdateringer melder, at alt allerede er helt opdateret.
Hvis I ved at det er Windows 10 der er problemet, så kan I vel også oplyse hvilken KB der har forårsaget problemet?
Og så er der jo også en mindre fejl i jeres vejledning:

"Har du mere end én computer derhjemme med Windows 10, skal du udfylde IP-adresse feltet på den første PC med adresse 192.168.0.101, PC nummer 2 med adressen 192.168.0.101, PC nummer 3 slutter på .103 osv. osv"

:D
Jeg har haft stor succes med at hjælpe indtil flere personer på jeres net, ved at følge denne guide...
I kan evt. lave en lille console application som udfører de få commands som reelt skal til for at rense netværkscontrolleren...

1) Open the command prompt as Administrator. Search ‘cmd’ and right click on cmd then select ‘Run as administrator’ as below.

2) Type following commands –
netsh winsock reset catalog (Reset WINSOCK entries to installation defaults)
netsh int ipv4 reset reset.log (Reset IPv4 TCP/IP stack to installation defaults)

3) Reboot the computer.

The Problem:
One of the above reset command removes all persistent static route entries from your Windows 10 computer. I faced this issue and I had to add those static routes again by ‘route add’ command.

This will mostly solve the problem of limited connectivity issue on Windows 10 or 8.1.

4) If you are still facing the issue and your Windows 10 or 8.1 can’t connect to internet and other local network resources, continue below steps.

The following few more netsh commands may fix the problem. Make sure you are entering below commands in command prompt which was opened as Administrator.

netsh int tcp set heuristics disabled
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
netsh int tcp set global rss=enabled

Kilde: http://www.sysprobs.com/fixed-windows-10-limited-connectivity-not-getting-ip-from-dhcp
Hej.

Jeg klarer problemet ved at genstarte routeren - efter start af PC'en :D

Mvh HP.
Omdømme 7
Badge +7
Ricky_madsen skrev:

Hvis I ved at det er Windows 10 der er problemet, så kan I vel også oplyse hvilken KB der har forårsaget problemet?

Hej Ricky_madsen

Faktisk er det ikke kun YouSee-kunder som er berørt af denne fejl. Når det er sagt, så har jeg desværre ikke oplysninger om, hvilket KB-nr. der er relateret til denne fejl.

Jeg håber du har haft glæde af vores vejledning og at du er på igen :)

Vh.
Omdømme 7
Badge +7
sokristi123 skrev:

Og så er der jo også en mindre fejl i jeres vejledning:

"Har du mere end én computer derhjemme med Windows 10, skal du udfylde IP-adresse feltet på den første PC med adresse 192.168.0.101, PC nummer 2 med adressen 192.168.0.101, PC nummer 3 slutter på .103 osv. osv"

:D

Hej sokristi123

Det er blevet rettet til og tak for din feedback :)

Vh.
Hej.

Jeg opdaterede mit Win10. i går 10/12,med KB 3201845.

Dette har tilsyneladende løst mit problem (Coax modem).

Her til morgen startede jeg normalt op.

mvh HP
Omdømme 4
Badge +6
Hej

Fejlen er løst, men driller det fortsat, så kan man finde hjælp her:

DSL-forbindelse
Coax-forbindelse

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool: