Spørgsmål

Port forwarding for port 80 virker ikke længere på Sagemcom 3890V2


Har et Sagemcom 3890V2 og forsøger at lave en port forwarding for port 80.
Dette har virket før, men med det samme Jeg slettede den gamle regel og oprettede en magen til med ny IP, så får Jeg denne melding.
"Since port 80 is used, the Braodband Router WEB Server port will be moved to 8080"

Det virker underligt at routeren blokkerer alt port 80 trafik bare fordi man skal kunne connecte til den via web*, og hvordan har det så virket førhen?
YouSee support har ingen uddannelse i dette og Google fatter intet.

WAN Blocking og *Remote Config Management er forsøget slået til og fra med samme resultat.

Nogen gode ideer?

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Den nuværende software til 3890 har problemer med at åbne porte. Noget tyder på den gamle åbne port 80 spøger. Har du prøvet at nulstille router med knappen i bunden?
Omdømme 7
Badge +7
Slå "Remote Config Management" fra. Der er fare for nogen hacker din router fra internet, hvis den er slået til.
Omdømme 7
Badge +7
"WAN blocking" bestemmer så vidt jeg husker om routeren skal svare på ping fra internet.
Selv efter factory reset kommer den med den "fejl".