Spørgsmål

Port Forward / UPNP virker ikke på 3890

Jeg har i et par dage nu forsøgt, at få ÅBEN NAT på min Xbox One.

Det lykkedes kun hvis jeg sætter den i DMZ, og slår UPNP og WAN Blocking fra.

Hvorfor virker det ikke med almindelig Port Forwarding (har fulgt guiden)? Eller almindelig UPNP?

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Der er lige kommet ny software til 3890. Jeg har lige fået FAST3890_TDC_50.10.15.T4 Har du den ikke så sluk og tænd router og check version igen. Kommer den ikke, så kan du evt. få support til manuelt at lægge den ind.

Jeg vil tro åben NAT kun virker i DMZ, og det er vel meget rimeligt, men det undrer mig du også skal slå UPNP og WAN blocking fra.

UPNP virker fint her, og jeg har del mindre enheder som bruger det.

Port forward skulle virke selv om man har slået WAN blocking til (virker lidt ulogisk på mig). Har du husket at sætte en fast IP? Har ikke selv haft behov for Port forward endnu.
Slangefar skrev:

Der er lige kommet ny software til 3890. Jeg har lige fået FAST3890_TDC_50.10.15.T4 Har du den ikke så sluk og tænd router og check version igen. Kommer den ikke, så kan du evt. få support til manuelt at lægge den ind.

Jeg vil tro åben NAT kun virker i DMZ, og det er vel meget rimeligt, men det undrer mig du også skal slå UPNP og WAN blocking fra.

UPNP virker fint her, og jeg har del mindre enheder som bruger det.

Port forward skulle virke selv om man har slået WAN blocking til (virker lidt ulogisk på mig). Har du husket at sætte en fast IP? Har ikke selv haft behov for Port forward endnu.

Jeg har samme router version som dig.

Den burde give mig åben NAT hvis jeg forwarder de porte som Xbox Live kræver (se vedhæftet), eller bare bruger UPnP. Men det gør den altså desværre ikke!
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har ikke hørt der skulle være fejl i guiden med hensyn til Port forward. Har du dobbelt checket det indtastede?
Slangefar skrev:

Jeg har ikke hørt der skulle være fejl i guiden med hensyn til Port forward. Har du dobbelt checket det indtastede?

Det er de korrekte porte, det er helt sikkert. Men det burde ikke være nødvendigt. Det burde være nok at slå UPnP til, men det er det bare ikke. Så giver den mig Begrænset eller Moderat. Det samme hvis jeg forwarder.
Omdømme 7
Badge +7
Lad os se om andre kan bidrage med noget.
Omdømme 1
McDrift1986 skrev:

Slangefar skrev:

Det er de korrekte porte, det er helt sikkert. Men det burde ikke være nødvendigt. Det burde være nok at slå UPnP til, men det er det bare ikke. Så giver den mig Begrænset eller Moderat. Det samme hvis jeg forwarder.

Det er de helt rigtige porte, og fuldstændig samme port forwarding jeg har på min router. Men lige lidt hjælper det :) Du kan prøve en port scanner online, men til din store skuffelse vil du se, at i stedet for de "Timer out" som de gjorde før du åbnede dem, så er de nu "Closed". Det beviser meget godt at YouSee har lagt et eller andet ekstra sikkerhedsfilter udover dine settings, hvorfor dine settings er overflødige.

Jeg vil gerne gå hjem og prøve DMZ, men synes det virker helt hul i hovedet at skulle gøre det via nødvendighed. Og er det overhovedet sikkert i forhold til at Xbox One X indeholder persondata, kreditkort data m.m.?

Vh D

PS. Få nu fixet Ipv6 så vi kommer udover alt det her :) Som du også kan se på xbox.com - så anbefaler de kun ipv6 som en sikker løsning. Din Xbox vil også skrive det under "Network Settings" - men YouSee synes ikke de vil tilbyde det.
Omdømme 1
Xbox.com - skriver:
HrLanghoff skrev:

McDrift1986 skrev:

Slangefar skrev:

Det er de helt rigtige porte, og fuldstændig samme port forwarding jeg har på min router. Men lige lidt hjælper det :) Du kan prøve en port scanner online, men til din store skuffelse vil du se, at i stedet for de "Timer out" som de gjorde før du åbnede dem, så er de nu "Closed". Det beviser meget godt at YouSee har lagt et eller andet ekstra sikkerhedsfilter udover dine settings, hvorfor dine settings er overflødige.

Jeg vil gerne gå hjem og prøve DMZ, men synes det virker helt hul i hovedet at skulle gøre det via nødvendighed. Og er det overhovedet sikkert i forhold til at Xbox One X indeholder persondata, kreditkort data m.m.?

Vh D

PS. Få nu fixet Ipv6 så vi kommer udover alt det her :) Som du også kan se på xbox.com - så anbefaler de kun ipv6 som en sikker løsning. Din Xbox vil også skrive det under "Network Settings" - men YouSee synes ikke de vil tilbyde det.

Har du nogen ide om hvordan man kan gøre ellers? Udover at køre DMZ eller sætte routeren i Bridge-Mode for så at bruge en EKSTRA router, eller ja, skifte udbyder..
Omdømme 1
McDrift1986 skrev:

Har du nogen ide om hvordan man kan gøre ellers? Udover at køre DMZ eller sætte routeren i Bridge-Mode for så at bruge en EKSTRA router, eller ja, skifte udbyder..

Nej. Jeg døjer stadigvæk med de samme problemer. Det er et kæmpe issue i F1 2018! - vi kan se hinanden er online inde i spillet, vi kan sidde på party og tale sammen, men grundet "STRICT / BEGRÆNSET" nat type, så kan vi ikke joine hinandens server. Vi har så en anden ven der ikke har yousee, som har "OPEN" nat type. Hvis han hoster en session, så kan vi godt begge to joine ham. Det er så belastende som noget kan være - specielt når ingen fra YouSee gider at prøve bare at kigge på det. Selv efter 7-8 opkald og flere prøvede routere.

:(
Omdømme 1
HrLanghoff skrev:

McDrift1986 skrev:

Slangefar skrev:

Vh D

Din Xbox indeholder da ingen personfølsomme data, alt det er på din Microsoft konto.
At sætte en spille konsol i DMZ, er af mange den bedste løsning, hvis port forwarding eller UPnP ikke korrekt kan fikse "OPEN" adgang til Xbox Live.
Netop af den årsag, at der ikke er samme sikkerheds problemer som ved en normal PC.
Nu har jeg prøvet at skrive til YouSee. Magtede simpelthen ikke at sidde i kø i 20 minutter, for at snakke med en, som muligvis ikke helt havde forstand på det alligevel.

Jeg opdaterer hvad jeg finder ud af!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P