Spørgsmål

P9 lite har problemer med at finde de nye router fra yousee?

• Deltager
  • 4 kommentarer
Jeg har to telefoner fra Huawie, P9 lite hedder de, og efter vi har fået den nye boks fra yousee, kan den slet ikke finde netværket derhjemme. Den kan finde alle andres i nabolaget. Jeg har talt med både yousee, som ikke kan gøre noget. Er der nogen der kender til problemet og hvad man kan gøre?

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Nogen gange kan trådløse dimser ikke med routers standard opsætning. Det kan skyldes, at de 2 producenter ikke er helt enige om fortolkningen af de mange standarder for hastighed, kryptering osv.

Du kan måske rette nogle parametre i din router, så alle enheder kan komme på. Her hjalp det med en Netgear C6250 router fra Yousee, at sætte kryptering til kun AES og sætte den mulige trådløse hastighed en tand ned.
Hej Slangefar. Tak for svar, selvom jeg ikke er så teknisk ;) De har inde hos Yousee prøvet at ændre på det jeg tror du taler om, et par gange uden held. De har ihvertfald sat noget ned. Jeg kan dog godt komme på med Huawei mate pro 9, og nogen har kunne logge på med Huawei P10. Så det er virkelig mystisk at p9 lite ikke vil, desværre.
Omdømme 7
Badge +7
Telefonerne bruger sikkert forskelligt modems, og du får derfor både forskellig hardware og dermed også forskellig modem software. Der ikke meget at rette i telefonerne, så stort alt der kan rettes er i router.

Det er nu ikke så svært at rette i router. Problemet er her, man typisk ikke er klar hvilken parameter som driller, og der er mange forskellige af skrue på. Retter du (eller en af dine venner i din router) skal du bede Yousee om en åben konfiguration, ellers retter Yousee automatisk en del af det trådløse tilbage igen.
Tak. Jeg har været inde og prøve at skrue op og ned for frekvenserne/ kanalerne. Der er to forskellige vi kan skrue på, men ja der er ret mange at vælge imellem. Det hjalp så ikke, men evt. må man få fat på Huawei, hvis det kan lade sig gøre, og høre om de ved hvad der skal stilles på. Men igen mange tak for hjælpen :)
Hej :-)
Jeg sidder med præcis samme problem - min telefon kan slet ikke findes vores wifi og det er også en Huawei p9 Lite. Fandt du en løsning på problemet?
Hej

Jamen ved faktisk ikke hvad der skete for havde afleveret den hos Telenor og den havde været hos Huawei, som sagde der intet var galt. Den virkede stadigvæk ikke da jeg fik den hjem, og ville ned med den igen, men da jeg står og skal fortælle en ven om det og han skal se på problemet, virker den pludselig da jeg prøver at logge på wifi. Der er intet lavet på den og ingen har gjort noget ved router osv. Hvad der løste problemet er så uvist :) Jeg tror de nye router driller en del, men igen, så er jeg ikke tekniker, og fandt så aldrig løsningen her. Det tog så nogen måneder her før den ville. Håber den snart virker hos jer dog :)
Omdømme 7
Badge +7
At prøve de 2 frekvenser og kanaler er ofte ikke nok. Man er nødt til at logge ind i router. Hvilken router bruger I?
Jeg fik den helt nye, og har den stadigvæk. Dog har de været skiftet ud nogen gange pga. gentagende problemer med forbindelse til nettet generelt, men det virker nu.
Omdømme 7
Badge +7
Du skal logge ind i din 3890 router (instruktion i bunden). Så skal du finde fanebladet, som handler om wifi. Så skriver du ned på papir, hvad en parameter står til som standard, inden du prøver at skrue på den. Så er det bare at prøve f.eks. kryptering AES/TKIP og mulig hastighed. Jeg sidder selv med en Netgear C6250 og kan ikke guide dig i en 3890.
Omdømme 2
Badge
Huawei p9lite kan kun gå på 2,4 ghz wifi. Måske er dette slået fra eller ikke virker på boksen?
Meb09 skrev:

Jeg har to telefoner fra Huawie, P9 lite hedder de, og efter vi har fået den nye boks fra yousee, kan den slet ikke finde netværket derhjemme. Den kan finde alle andres i nabolaget. Jeg har talt med både yousee, som ikke kan gøre noget. Er der nogen der kender til problemet og hvad man kan gøre?

jeg har rodet med det da min p9 lite også stoppede med at virke, kan se at ingen telefoner kan komme på 2,4g men 5g virker fin , så det må være modem 2,4g der ikke virker

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)