Spørgsmål

Outlook 2016 - Office 365

Jeg har et besynderligt problem med mit Outlook som kun forekommer på vores youSee bredbåndsforbindelse. Baggrunden er at jeg arbejder på flere forskellige netværk og på de øvrige netværk fungere alt perfekt, men ikke på yousee bredbånd. Vi har den nyeste modem fra yousee, opsat for ca. 2 måneder siden.

Problemet i Outlook 2016 er når jeg starter programmet fungere det fint men efter jeg har afsendt en eller to mails stopper outlook med at fungere - nogle gange fryser outlook andre gange bliver mails i udbakken og nye mails kommer ikke ind. Eneste løsning er at genstarte outlook.

PÅ vores tidligere modem har jeg ikke haft dette problem - det netværk var ikke 5 GHZ men 2,4 GHZ

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Så prøv at logge på 2,4 GHz i stedet for.
Tak for dit svar.
Kan jeg indstille min computer til at gøre det automatisk og hvordan logger man på 2.4 HGz i første omgang
Omdømme 7
Badge +6
Der vælges det ønskede netværk og så logges der på. Klik på Wi-Fi ikonet, så kommer de tilgængelige net frem, så vælger du bare dit 2,4 i stedet for.
Okay den mulighed har jeg så ikke - jeg kan kun vælge et netværk og når jeg går ind i information omkring netværket står der at det er et 2,4 GHz net så måske kører det 5 GHz slet ikke. Underligt!?!
Omdømme 7
Badge +6
Hvilket Modem.? Sikkert 3890, det har begge net.
Jeeps det er 3890
Omdømme 5
Badge +7
Hej ForumBruger900

Inde på mitwifi.dk der kan du aflæse dit netværksnavn for både 2.4 Ghz og 5 Ghz. Hvis du ikke kan det, så prøv gerne at nulstille modemmet - se punkt 5 i denne vejledning.

Jeg håber du fandt ud af det.
Hej

Jeg oplever præcist det samme problem, Outlook 2016 virker ikke på Yousee Internet, når jeg sender en mail bliver den liggende i ud-bakken og outlook stopper med at send/modtage emails til programmet genstartes.

Det er kun på Yousee netværk dette problem er, med andre internet adgange virker det uden problem - er på 2.4GHz netværket.

Det er iøvrigt min arbejds email O365 som har problemet, så ikke noget med Yousee email opsætning eller ligende.

Er der en løsning på dette problem?
Jeg har præcis samme problem og det samme har min kollega som også har YouSee kabelbredbånd hjemme.
Har YouSee nogen løsning?
Har kørt TDC internet via adsl uden problemer indtil fornyeligt da jeg skiftede til YouSee kabel. Og problemet startede.
Kører med samme AP’er og bruger kun modemmet som router.
Omdømme 5
Badge +7
Hej

Jeg henviser til mit svar i denne tråd om det samme:
https://forum.yousee.dk/coax-9/sagem-3890-og-outlook-102540/index1.html#post132006

Der arbejdes på en ny firmware, der skulle løse dette problem.

Der går forhåbentlig ikke så lang tid før den er klar til at blive sendt ud.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)