Spørgsmål

Nyt SAGEMCOM modem driller

Omdømme 1
Hej

Jeg har netop idag fået skiftet mit modem til et nyt SAGEMCOM. Jeg har store problemer med kortvarige tab af forbindelse på netværket. Det virker som om det er intern LAN porte som driller. Når jeg hiver stikket på en af portene, ryger internet forbindelsen på en af de andre som stadig er tilsluttet. Jeg oplever også at den hopper af og på ind imellem, ses ved at ikon i Windows systray viser rødt kryds over netværksikonet, det var lige få sekunder, så kommer den på igen. Jeg er ret sikker på Internetforbindelsen udaftil fungerer fint, det er de interne LAN porte i modemet som har et problem. Spørgsmålet er så om det er en HW fejl, eller om det er softwaren/firmwaren i modemet der er skidt.

Nogen der har lignende problemer ?

Mvh
Walter

22 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router er der tale om? (det vil på kabelnettet være tale om 3686 eller 3890)
Omdømme 1
Der er tale om 3890
Omdømme 7
Badge +7
En havde problemer med 3890 og brug af en "switch". Bruger du en "switch" med din 3890?
Omdømme 1
Nej, men jeg benytter alle 4 LAN porte til 4 computere. Da jeg satte kabel i nr 3 LAN port røg forbindelsen pludselig på en af de andre computere som brugte port 1. Lige nu kører de alle 4, men oplever stadig kortvarige udfald :(
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at genstarte din router? Det gør at den starter på en frisk og checker om der kommet opdatering af dens software.
Omdømme 1
ja adskellige gange
Omdømme 1
Jeg har dette i min event log på routeren, og når jeg slår det op på nettet, er der også tale om noget der giver sync/connection problemer for andre folk.

Critical event: "Started Unicast Maintenance Ranging" - No Response received ...
Omdømme 7
Badge +7
Har du slået noget QOS til? Det kan give mange data i log.
Omdømme 1
Det ved jeg ikke, kan ikke se hvor man skulle slå det til og fra det QOS, kan ikke finde nogen steder at gøre det.

Jeg overvejer lige nu at sætte mit gamle CG3000 til igen, som jeg ikke har fået afleveret tilbage til Yousee endnu. Eller sætte min Asus router til og sætte 3890 i bridge mode.
Omdømme 7
Badge +6
Walterc skrev:

Jeg overvejer lige nu at sætte mit gamle CG3000 til igen, som jeg ikke har fået afleveret tilbage til Yousee endnu.

Det er kun skrot, det skal ikke returneres. Selv ikke er så nyt modem som 2650 skal de have tilbage.
Omdømme 1
Er det ligetil at sætte den i bridge mode ?
Omdømme 7
Badge +6
Vides ikke, jeg bruger det som det er, det kører uden problemer. Havde nogle udfald på 3890, det blev løst ved udskiftning af vægdåsen og en opdatering,der har ikke været noget efterfølgende.
Omdømme 1
Vægdåsen, her taler vi om den dims man sætter uden på vægstikket i væggen ikke ?

Jeg har faktisk prøvet det, syntes ikke det hjalp mig

Omdømme 7
Badge +6
Det er et skillefilter, havde et sådan på vægdåsen den blev udskiftet til en med Data udtag.
Hvordan ser modemmets signalværdier ud? De kan ofte fortælle om der er knas med f.eks. coax-kablet.
Omdømme 1
Det ved jeg ikke, men jeg er rådvild lige nu. Nød til at have fat i supporten imorgen, og få byttet det modem, og eventuelt tage det gamle CG3000 i brug hvis ikke de kan hjælpe mig.

Det mærkelige er at almindelig Internet surfing er intet problem, men jeg får disconnects i diverse spil, såsom EVE Online, som lige nu er helt umuligt at spille da de disconnector hvert 5-10 minut.
Omdømme 7
Badge +7
I routeren typisk under noget med "connection" kan du finde nogen SNR (Signal Noise Ratio) tal. De skal være 31 eller højere.
Omdømme 1
Jeg har noget der hedder "SNR/MER Threshold Value", som ligger på 40,1 dB
Omdømme 7
Badge +3
Er de tilsluttede computere indstillet til at hente IP-adresse automatisk, eller - hvis de ikke er det - er der så tastet forskellige IP-adresser ind på netkortene? De beskrevne symptomer kan opstå hvis der er tilsluttet flere computere m.m. med samme IP-adresse.

Er der lavet manuelle ændringer i routerens DHCP-indstillinger?

Der kan også være en fysisk fejl i modemmet, som i så fald må udskiftes.
Omdømme 1
Nope, ingen statiske ip´er nogen steder. Ej heller nogen manuelle indstillinger på routeren udført af mig

Jeg kontakter Yousee imorgen, de må give mig et nyt, helst noget andet end det her 3890, det stoler jeg godt nok ikke på.
Omdømme 7
Badge +6
Det er det seneste modem de har, kan ikke tro at de sender noget af de ældre ud, de vil ikke have dem retur fra kunderne.
3890 er til Docsis 3.1 (Gigabit).
Omdømme 1
Opfølgning på mit problem:

Jeg har nu haft fat i den spil udbyder som jeg har problemer med forbindelsen til, og har beskyldt mit nye modem for. Det viser sig nok, at det er forbindelsen ud af Yousee´s netværk til den spiludbyder som har et problem. Når der køres en traceroute er der adskellige hop´s i yousee´s netværk som giver request timeouts. Dette gør ifølge spil udbyderen at spillet dropper connection. Det er rent tilfælde jeg oplever det lige nu med dette nye modem.

Jeg har nu tænkt mig at tage fat i Yousee udvidet support og få dem til at kikke på disse traceroute fejl, for dette problem har jeg aldrig haft før.

Hvis såfremt nogen skulle have lyst til at kikke på det for mig, så er dette IP´en som der skal køres en traceroute mod. Det skulle være AWS som spiludbyderen benytter (Amazone Cloud)

IP 87.237.34.200

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P