Spørgsmål

Ny boks starter ikke op - Net-lampe blinker rød/grøn

Fik for kort tid siden skiftet boksen ud, da vi oplevede samme opførsel som nu er genopstået.

Efter at have stået standby natten over, sker følgende.
1. Tænder boksen.
2. Den når til de 100%.
3. Den viser load-skærm (med den roterende loader)
....lang ventetid (2-3 minutter)
4. Viser stadig load-skærm og blinker nu rød/grøn i Net-lampe.

Altså, boksen starter aldrig op, så jeg har ikke en chance for at komme i menuer eller lign. Så alle forslag om at gøre noget i menuen, kan ikke anvendes.

Har forsøgt reset (holde reset-knap inde, mens boks starter op), men når den forsøger at hente ny opdatering, kan den ikke (når aldrig videre end 0%) og melder om en fejl der lyder i retning af "015 USB (et-eller-andet)". Eneste mulighed herefter er at genstartet, hvorefter hele sceancen starter forfra.

Som beskrevet, fik vi for kort tid siden skiftet boksen af netop denne årsag. Vi satte den nye boks til, konfigurerede WiFi og alt fungerede fint.

Det skal nævnes, at vores WiFi til tider kan være ustabilt, men jeg har naturligvis sikret mig, at WiFi (og hul til internet) fungerede fint, ved ovenstående udbedrings-forsøg. Desuden kan det nævnes, at antennesignalet er helt fint, når vi sætter antennen direkte i fjernsynet.

Det virker utroligt, at vi skulle have fået udleveret to bokse, der rammes af samme hardware-fejl (indenfor 3 uger), så jeg tænker at skylden ligger andetsteds. Skal lige pointere, at boksen altså ikke udsættes for nogen form for dårlig behandling hvor den står.

3 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej Jes

Først og fremmest en velkomst på YouSee Forum! :)

Jeg kan se at du mangler svar her og det vil jeg gerne lave om på.

Når du skriver antennen virker direkte i fjernsynet så gætter jeg på at du har Humax tv-boksen. Er det muligt at teste om boksen reagerer anderledes hvis der er netværkskabel i boksen?
Hej Kasper,

jeg er i dialog med Jer via mail.
Men da der potentielt kunne være andre kunder, der har lignende erfaringer, har jeg valgt ikke at lukke tråden. Men tak for svar.....et par gange.
Interessant problemstilling. Jeg har fuldstændig samme problem, men jeg bruger et netkabel - og derudover kører mit wifi fint

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)