Spørgsmål

nulstil netværkskort

Jeg har fået ny PC med windows 7 pro og får ofte ovenstående fejlmeddelse. Fik det ikke med den gamle med windows vista med samme router. Har netop udskiftet med en ny router og har også prøvet alle de 'kneb' man læser om; men stadig uden ændring.

9 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej henrec

Jeg kan se du mangler svar så jeg byder lige ind :)

Altså jeg vil anbefale dig at prøve at af- og geninstallere netkortet via Enhedshåndtering, men pas på med at sæt kryds i "Slet driversoftware". Hvis denne forholdsvis simple manøvre ikke løser det, så prøv at søg efter nyere drivere til kortet. Det kan også være at det er defekt, men mon dog.

Håber du har fået det løst :)
Tak Kasper

Har prøvet hvad du nævner og mere til; men den er ligeglad:-) Kan nogen fortælle mig hvad der teknisk er i udu, når det pludselig sker ved PC skift?
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet med et andet netværks kabel mellem PC og router? Har du husket at slå DHCP på computer, så den får en adresse fra router?
Det er en trådløs forbindelse og jeg kan se at under egenskaber står den til at tildele en IP/adresse automatisk
Omdømme 7
Badge +7
1. Det første du så skal gøre er at skifte tråløs kanal på wifi. Det kan du på mit https://aktiver.mitwifi.dk/. Det kræver desværre du har en anden enhed, som kan komme på wifi f.eks. en mobil eller tablet. Du kunne også prøvet med en kablet forbindelse mellem din PC og router.

2. Bor du lejlighed kunne prøve med 5 GHz wifi, hvis både netkort og router kan det. Der er langt mere plads på 5 Ghz. Dels fordi ikke så mange har det, og det rækker ikke så langt.

3. Prøv at se om producenten af dit netkort har nogle nyere netværks drivere end dem Microsoft, Apple, osv leverer.

4. Nogen gange kan udstyr bare ikke sammen. Det vil sige dit netkort ikke så godt kan lide din router. Det oplevede vi her med b.la. fruens tablet. Så skal du logge på router og prøve at ændre dens trådløse forbindelse. Jeg har her ændre kryptering til kun AES, og skruet lidt ned for hastigheden på 5Ghz.
Tak for dit uddybende svar. Jeg sætter pris på at kunne fjerne alle små/store fejl; men her kan jeg godt leve med at skulle nulstille netværkskortet en gang imellem. ØV
Omdømme 7
Badge +7
Vi kom fra en DSL forbindelse fra Fullrate. Alt spillede bare med deres Zyxel router. Jeg ville gerne have højere hastighed og skiftede derfor til Yousee. Her fik jeg så en Netgear C6250, som en del af vores trådløse udstyr ikke kunne så godt med. Efter at have lavet en del ændringer i routeren spiller alt vores udstyr igen.
Nu ved jeg hvad jeg vil beskæftige mig med i 'næste liv' :-) Tak
Omdømme 7
Badge +7
Der er så mange kombinationer af f.eks. hastighed, protokol, kryptering, at jeg kan forstå producenterne har svært ved altid at blive enige. Det hjælper ikke at udbyderne som f.eks. Yousee har slået alt muligt til router. Det er måske for optimistisk. Det er dog nok de færreste, som oplever kompatibilitets problemer.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)