Svar

Netgear C6250EMR ddns

Er det kun muligt at bruge DynDns.org på denne router, de tilbyder ingen gratis konto. jeg har en gratis konto hos no-ip.com, men det er ikke muligt at taste denne ind.

Det virker næsten som et samarbejde i har lavet med dem.

Hvad med en evt. firmware opdatering hvor man selv kan vælge sin ddns udbyder.

Michael.
icon

Bedste svar af BrianHHansen 10 januar 2018, 07:25

Det er IKKE Yousee der har låst router. Det er Netgear selv der ikke understøtter flere Dyndns udbydere (i følge manualen til routeren på Netgears hjemmeside står der at den understøtter følgende Dyndns udbydere (Direkte klip fra manual til router): NETGEAR, No-IP, Dyn (also referred to as DynDNS), Altså desværre ikke nogen dansk udbyder, det er nok også afhængig af Firmware version. Det er ikke sikket at alle har været der hele tiden. De fleste "billige" routere understøtter kun en enkelt udbyder. Det er desværre meget få routere der understøtter Dyndns.dk, eller andre end de store udenlandske. Ved enkelte af de dyre highend routere kan man selv definere både adresse/navn, og bruger, og password.

Jeg har løst problemet hjemme ved mig selv ved at jeg på min fysiske server har en virtuel maskine der kører Ubuntu. og det eneste den maskine gør er at den opdaterer min adresse ved Dyndns.dk, en gang i timen automatisk.

-Brian

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej TaniaMichael

Umiddelbart skulle der gerne være en mulighed for at taste dns ind manuelt - får du ikke lov til det.

Tag gerne et screenshot af det, hvis det er, så jeg og andre kan se, præcis hvad vi har fat i. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Omdømme 5
Badge +4
@Stefan Jeg tror han mener automatisk opdatering af sin dynamiske eksterne IP adresse til f.eks. Dyndns.dk (Jeg gør det via en lille Linux server, der kører virtuelt, på min fysiske server, og opdaterer min dynamiske IP adresse en gang i timen :) )
Så man i steder for at skulle huske 123.123.123.123 så husker man mitdnsnavn.dyndns.dk.
Det er altså ikke opdatering af den DNS der laver navne opslag. (f.eks. 8.8.8.8 eller 8.8.4.4)

-Brian
Brian har helt ret. Det er kun muligt at vælge dyndns i dropdown menuen. Dette koster dog penge, og no-ip er gratis.

Syntes bare der er mærkeligt at i har låst routeren til denne udbyder, det ligner næsten et samarbejde for at skaffe kunder til dyndns.

Michael.
Omdømme 5
Badge +4
Det er IKKE Yousee der har låst router. Det er Netgear selv der ikke understøtter flere Dyndns udbydere (i følge manualen til routeren på Netgears hjemmeside står der at den understøtter følgende Dyndns udbydere (Direkte klip fra manual til router): NETGEAR, No-IP, Dyn (also referred to as DynDNS), Altså desværre ikke nogen dansk udbyder, det er nok også afhængig af Firmware version. Det er ikke sikket at alle har været der hele tiden. De fleste "billige" routere understøtter kun en enkelt udbyder. Det er desværre meget få routere der understøtter Dyndns.dk, eller andre end de store udenlandske. Ved enkelte af de dyre highend routere kan man selv definere både adresse/navn, og bruger, og password.

Jeg har løst problemet hjemme ved mig selv ved at jeg på min fysiske server har en virtuel maskine der kører Ubuntu. og det eneste den maskine gør er at den opdaterer min adresse ved Dyndns.dk, en gang i timen automatisk.

-Brian

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P