Svar

Netgear C6250

Hej allesammen.
1;
Jeg har to spørgsmål der går på følgende.
Hvorfor skal jeg logge ind med " 192.168.100.1 " og ikke den normal " 192.168.0.1 " Vi køre ikke i bridge mode som normalt bruger " 192.168.100.1 ".
Kan dette løses eller skal vi bare lade det værre som det er?

2;
Når vi kommer ind på modemets interface, prøver vi at skifte WiFi kanal og trykker apply. Men den gør det vare ikke. Vi har hard reset modemet, ( på bagsiden af modemet ) og dette har intet løst.

På forhånd tak for jeres hjælp
icon

Bedste svar af joern 3 august 2017, 14:35

Prøv fra en anden enhed. Anden PC, tablet eller mobil.

Se original

14 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal gå ind på "Mit YouSee" for at skifte kanal. Det burde kunne lade sig gøre, men på et tidspunkt springer den tilbage til den gamle indstilling, fordi den ikke er ændret på "Mit YouSee".
Okey, så der skal vi ikke benytte Modem'ets interface, men mitWifi eller mit yousee.
ved du så noget ang. spørgsmål 1
Omdømme 7
Badge +7
Nej, for jeg bruger 192.168.0.1
Plejer vi normalt også at gøre. Men der skriver den " siden kan ikke vises " men vi kan godt logge ind med den anden. Undre mig bare for der er intet og har aldrig vært noget der har køre i bridge mode. Men nu kan vi kun logge ind som vi gør det. også selv om vi har factory reset modemet
Omdømme 7
Badge +7
Noget tyder på lidt "bridge mode" spøger (routers LAN range og manglende wifi mulighed).

Har du prøvet en "soft reset"? (Advanced > Factory reset)

Både hard og soft reset burde bringe router i standard konfiguration.

Har du checket "router mode"? (advanced > adminstration > Router mode)
Prøv at slå router mode fra og slå den til igen.

Har selv en C6250. Det en ældre router, måske på tide med en udskiftning.
Jeg prøvede det som du forslog Slangefar;
Men det har ikke ændret noget, desværre.
Og yousee support har heller ikke kunne komme med en løsning.
Men jeg takker for alle jer der har hjulpet med mine / vores problemer
Omdømme 7
Badge +7
Har du været inde på »Mit YouSee«?
Hvis der er fejl i dit modem, må YouSee sende dig et nyt.
Ja. Så den del virker nu ( tak for rådet ).
De vil også gerne sende et andet modem til os. Men det er åbenbart et Sagencom 3890. Og ikke et Netgear. Og de Sagencom vi har haft, har vi aldrig kunne tilgå interfacet på nogen ip, som vi måtte have prøvet. Plus de har også vært en del ustabile i forhold til Netgear.
Omdømme 7
Badge +6
Sagem 3890 er det eneste der sendes ud, de andre er "udgået" og skal ikke returneres ved ombytning/ophør.
Så fik jeg et Sagem 3890 sat op.
Det køre pt bedre end de andre jeg har haft af dem.
Der er bare en ting der undre mig, heller ikke på dette modem af Sagem kan jeg tilgå interfacet. Hverken på;
192.168.0.1
192.168.1.1
192.168.100.1
192.168.0.5
Er der så en forklaring på dette. Support sagde jeg skulle spørge herinde om det.
Omdømme 7
Badge +7
Husk den kode du skal bruge. Det i det materiale der var medsendt. Du kan også se det i bunden af dit nye modem.
Ja. Men den skriver bare siden kan ikke vises. Så kommer slet ikke frem til der hvor jeg skal skrive de ting ind.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv fra en anden enhed. Anden PC, tablet eller mobil.
Hmm underligt.
Jeg kan godt komme derind på vores tablet, men ikke fra nogle af vores pc'er i huset.
Men 1000 tak for al den hjælp i har givet os.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)