Svar

NAT-Type på mobilt bredbånd.

Hej forum.

Jeg har mobilt bredbånd, og en Huawei B315 4G Router. Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er nogen herinde som ved om (og hvordan) man ændre NAT-typen på denne type router og internet.
Jeg kan se at min Playstation 4 kører på NAT-type 3, hvilket begrænser nogle af netværksfunktionerne. Dette kunne jeg godt tænke mig blev til Type 2. Yousee Support vidste det ikke lige om bad mig kontakte Huawei. Huawei siger at de andre udbydere har kunne gøre det, men at de (Huawei), flere gange havde hørt at Yousee siger at de ikke kan.
Er det nogen herinde som enten kan be- eller afkræfte dette.

/Casper D. Hansen
icon

Bedste svar af Slangefar 31 januar 2018, 19:47

De fleste udbydere af mobilt bredbånd kører med delte adresser på internet også omtalt som "Carrier Grade NAT". Dette forhold gør, at du ikke kan få NAT 2. Grunden til man deler IP-adresser er at der mangel på version 4 adresser. Når YouSee en gang tilbyder version 6 adresser, som der ikke mangel på, vil du kunne køre NAT 2.

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
De fleste udbydere af mobilt bredbånd kører med delte adresser på internet også omtalt som "Carrier Grade NAT". Dette forhold gør, at du ikke kan få NAT 2. Grunden til man deler IP-adresser er at der mangel på version 4 adresser. Når YouSee en gang tilbyder version 6 adresser, som der ikke mangel på, vil du kunne køre NAT 2.

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT
Omdømme 5
Badge +4
@Slangefar Ved IPv6 kræver det ikke NAT mere, det er ikke nødvendig, man kører så at sige sit eget network adresse område, da der er adresser nok. Fra min ISP (Det er ikke Yousee) får jeg et eget /56 område (det skulle være rigelig med adresser.. :D ). Det er derfor det er en MEGET god ide sørge for at have en firewall sat i funktion på IPv6, da maskinerne ikke er beskyttet af NAT.

-Brian
Omdømme 5
Badge +5
Hej CdHansen

Jeg har markeret Slangefars svar som bedste svar :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)