Svar

NAT-Type.

• Udforsker
  • 13 kommentarer
Hej.
Håber nogle af jer folk herinde kan hjælpe.

Jeg skal spille State of Decay 2, med en kammerat, men NAT-typen ifølge Xbox appen på min pc, er sat til "Begrænset" - Så dette kan ikke lade sig gøre.
Har også ringet ind til teknisk support, og de vil ikke hjælpe, da det er et sikkerhedsspørgsmål.
Jeg måtte ikke få forklaret hvordan man gjorde, da den er sat til den sikkerhed af en grund. Men kan det virkelig passe, at den så skal blokere for at kunne spille? Spil på STEAM virker helt fint.
Jeg har fulgt en masse ting på diverse sider, for at få det løst, lige lidt hjælper det.

Har også et Sagem 3890 V3.
Nogle forslag?
icon

Bedste svar af Slangefar 6 oktober 2018, 18:51

Surt sjov, ærgeligt så mange ender med en YouSee router i "bridge mode".

Se original

28 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Normalt vil UPnP åbne de nødvendige port, men ofte skal man selv åbne de nødvendige porte som spillet kræver. Den nuværende software på 3890 har nogen problemer med at åbne porte og bedste bud er derfor, at sætte Xboxen i DMZ. Først gøres Xboxen IP adresse fast i router, siden sættes den i DMZ på router.
Omdømme 7
Badge +7
Vi venter på en snarlig opdatering til 3890, som skal løse problemet med at åbne porte til f.eks. spil.
Hej Slangefar.

Tak for super hurtig respons. Jeg har godt kunne læse mig lidt frem til, at der er rimelig mange problemer med denne router.

Da Xbox appen er en app i windows 10, hvordan sætter jeg så dennes ip adresse fast i routeren?

Håber du vil hjælpe mig, da dette normalt ikke er noget jeg plejer at have problemer med.
Slangefar skrev:

Normalt vil UPnP åbne de nødvendige port, men ofte skal man selv åbne de nødvendige porte som spillet kræver. Den nuværende software på 3890 har nogen problemer med at åbne porte og bedste bud er derfor, at sætte Xboxen i DMZ. Først gøres Xboxen IP adresse fast i router, siden sættes den i DMZ på router.

Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke meget til Xbox. Spiller du med en app som emulere Xbox eller er det PC sammen med en fysisk Xbox? Kender ikke så meget til Windows (og Xbox), da jeg til daglig bruger Linux mest. Windows har en Firewall, som du skal sikre er kørende (eller anden software firewall). For hvis du sætte f.eks. PCen i DMZ, svarer til at sætte den uden for router direkte på internet. Den er så ikke længere beskyttet af routerens fornemmeste beskyttelse NAT og Firewall. Du kan med 3890 kun sætte en Xbox eller en PC i DMZ.
Det er en PC med en Xbox Live app installeret. Hører med til Windows 10 som standard.
https://www.xbox.com/da-DK/xbox-app

Windows firewallen er forresten kørende :)
Slangefar skrev:

Kender ikke meget til Xbox. Spiller du med en app som emulere Xbox eller er det PC sammen med en fysisk Xbox? Kender ikke så meget til Windows (og Xbox), da jeg til daglig bruger Linux mest. Windows har en Firewall, som du skal sikre er kørende (eller anden software firewall). For hvis du sætte f.eks. PCen i DMZ, svarer til at sætte den uden for router direkte på internet. Den er så ikke længere beskyttet af routerens fornemmeste beskyttelse NAT og Firewall. Du kan med 3890 kun sætte en Xbox eller en PC i DMZ.

Omdømme 7
Badge +7
Ja, 3890 er en skod router. På trods af flere opdateringer af softwaren, synes ny software bare at åbne nye problemer :-( Jeg startede med en 3890, som ikke ville opdatere. Der var en række gode funktioner, som i dag helt er fjernet, for at lette supporten af dem :-(
Omdømme 7
Badge +7
Utroligt hvad Microsoft finder på. Man lærer nye ting hver dag. Så er det PCen med en software firewall, som skal i DMZ. Kan du finde ud af det med fast IP og DMZ, eller skal jeg lave en lille guide?
Altså, jeg er en kæmpe rookie med netværk, så hvis du har tid og lyst, vil jeg da gerne sparkes i den rigtige retning.
Jeg har dog ikke fast ip, jeg har statisk. Og ja, de finder på mange sjove ting, men Xbox live appen, er faktisk en rigtig godt ting, til Microsoft udviklede spil.
Slangefar skrev:

Utroligt hvad Microsoft finder på. Man lærer nye ting hver dag. Så er det PCen med en software firewall, som skal i DMZ. Kan du finde ud af det med fast IP og DMZ, eller skal jeg lave en lille guide?

Ja, fik heller ikke meget hjælp af supporten i går, da de hårdnakket påstod at dette var første gang de hørte om problemet med en 3890 router..
Slangefar skrev:

Ja, 3890 er en skod router. På trods af flere opdateringer af softwaren, synes ny software bare at åbne nye problemer :-( Jeg startede med en en 3890, som ikke ville opdatere. Der var en række gode funktioner, som i dag helt er fjernet, for at lette supporten af dem :-(

Omdømme 7
Badge +7
Køb af en fast offentlig IP adresse fra YouSee er spild af penge. Så hold dig fra det. Den offentlige adresse du har nu er meget fast, så længe du ikke skifter router, eller holder routeren slukket i mere end 72 timer.

Vi starter med at give din Xbox PC en fast lokal IP adresse:
1. Log ind på router
2. Tryk Basic
3. Tryk DHCP
4. Du får en fint oversigt over hvad som er koblet på router (noter IP og MAC adresse på din PC)
5. Tryk "Add Entries" under " DHCP IP Address Lease Reservations: (A maximum 32 entries can be configured)"
6. Indtast Xbox PCs IP og MAC Adresse
7. Tryk Apply/Save
Omdømme 7
Badge +7
Nu skal den lokale faste IP i DMZ:
1. Log ind på router
2. Tryk Advanced
3. Tryk DMZ Host
4. Indtast Xbox PCs faste lokale IP adresse i feltet
5. Tryk Save/Apply
Så er begge dele gjort, og det ser korrekt ud. Ellers andet?
Slangefar skrev:

Nu skal den lokale faste IP i DMZ:
1. Log ind på router
2. Tryk Advanced
3. Tryk DMZ Host
4. Indtast Xbox PCs faste lokale IP adresse i feltet
5. Tryk Save/Apply

Omdømme 7
Badge +7
Når den nye software til 3890 kommer, og vi kan se den virker med UPnP/åbne porte i 3890, skal du opgive DMZ løsningen. Den nuværende løsning er en nødløsning for at du kan spille her og nu.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg vil tro du bare skal genstarte router og prøve.
Desværre fortsat samme fejl :/

Slangefar skrev:

Jeg vil tro du bare skal genstarte router og prøve.

Omdømme 7
Badge +7
Kender ikke så meget til Windows, men kollegaer siger Windows elsker genstarter, når noget er ændret. Os med Linux genstarter stort set aldrig :-) Tricket har virket for andre med spil og 3890. Ellers må du ind og se den faste lokale IP er korrekt lavet (det er nemt at lave en fejl i MAC eller IP adresse) og om den korrekte IP er brugt som DMZ.

Det vi gør her er at sætte NAT ud af spil. Korrekt sat op skulle det derfor virker uden nogen NAT problemer.
"faste lokale ip" - Altså den PC's IP jeg sidder på lige nu, hvor Xbox live kører via?
- Betyder det noget om MAC adressen er skrevet med små bogstaver?
Slangefar skrev:

Kender ikke så meget til Windows, men kollegaer siger Windows elsker genstarter, når noget er ændret. Os med Linux genstarter stort set aldrig :-) Tricket har virket for andre med spil og 3890. Ellers må du ind og se den faste lokale IP er korrekt lavet (det er nemt at lave en fejl i MAC eller IP adresse) og om den korrekte IP er brugt som DMZ.

Det vi gør her er at sætte NAT ud af spil. Korrekt sat op skulle det derfor virker uden nogen NAT problemer.

Omdømme 7
Badge +7
Du har EN offentligt adresse på internet siden af din router - glem den. Bag din router kan du have masse lokale adresser. Vi har forhåbentligt sat din Xbox PCs lokale IP adresse fast. Det burde ikke gøre noget om du skriver MAC adressen med stort eller småt, men lav den præcis som den præsenteres af 3890 under punktet DHCP.
Kan det have noget at gøre med, at UPNP er aktiveret under "Basic > DHCP"?
Slangefar skrev:

Du har EN offentligt adresse på internet siden af din router - glem den. Bag din router kan du have masse lokale adresser. Vi har forhåbentligt sat din Xbox PCs lokale IP adresse fast. Det burde ikke gøre noget om du skriver MAC adressen med stort eller småt, men lav den præcis som den præsenteres af 3890 under punktet DHCP.

Omdømme 7
Badge +7
Nej, det har ikke noget med UPnP at gøre. Mange spil virker ud af boksen fint med UPnP slået til, og man skal derfor ikke slås med åbne porte eller DMZ. Hvis ikke du bruger UPnP, altså software som selv åbner porte, bør den måske slås fra, da den "service" belaster routeren en del. Jeg har selv slået den fra, da jeg deler en masse "open source" software. Det går ikke så godt med UPnP slået til.
Omdømme 7
Badge +7
Under punktet Advanced og Forwarding kan du se om noget software har åbnet porte via UPnP.
Det har den, har også selv smidt en masse derind, da jeg fulgte en Xbox Live app vejledning.
Men det fungerer ikke, alt er skrevet 100% korrekt og dine vejledninger er fulgt til punkt og prikke. Tror bare jeg sætter den lorte router i Bridge Mode og smider min 1200 kr asus router på.
Slangefar skrev:

Under punktet Advanced og Forwarding kan du se om noget software har åbnet porte via UPnP.

Omdømme 7
Badge +7
Helt enig. Men så længe det fejler og man betaler for noget som burde virke, så gider jeg ikke rode mere med det.
Kæmpe tak for din hjælp! :)
Slangefar skrev:

Hurtigt spørgsmål. Når jeg sætter den i Bridge Mode, hvad skal jeg så sætte min egen router til, og er der nogen ting jeg skal tage højde for, når jeg gør dette?
Slangefar skrev:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)