Spørgsmål

Mobil bredbånd

Vi er lige flyttet på landet og har fået mobil bredbånd. Min søn spiller PlayStation og har problemer med at snakke med andre via PlayStation.
Maskinen køre med nat type 3, og vi kan ikke ændre det.
Har forsøgt at forward porte på PS maskinen, men det virker heller ikke, da PS maskinen bliver tildelt ny IP adresse hver gang den logger på.
Er der nogle der kan hjælpe?

3 Kommentarer

Omdømme 4
Badge +6
Hej Apple-Fan

Jeg kan se, at du mangler et svar - det prøver vi lige at gøre noget ved.

Som udgangspunkt så vil jeg anbefale, at man bruger en fast forbindelse, når det kommer til spil - det spiller oftest lidt bedre sammen online gaming.

Umiddelbart har portforwarding ikke så meget at gøre med, hvilken ip-adresse de forskellige enheder får. Portforwarding skulle gerne gælde for alle enheder på netværket, og derfor bør det være vejen frem.

Har du brug for at indstille din Playstation til en fast ip-adresse på netværket, så skulle det kunne gøres i netværksindstillingerne på den. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Tak for svaret:-) Desværre er jeg ikke kommet så meget videre endnu grundet travlhed.
Når jeg logget ind i routeren og skal lave portforwarding skal jeg indtaste en LAN-IP-adresse, den LAN-IP-adresse skal vel så være samme IP-adresse som PS4'eren har?
Hvis jeg skal give PS4'eren en fast IP-adresse på netværket, under netværksindsllingerne, skal jeg samtidig indtaste Supnetmaske, Standartgateway, Primmær DNS og Sekundær DNS. De værdier kender jeg ikke.

Mvh.

Ulrich
Omdømme 7
Badge +7
YouSee og mange andre udbydere bruger CGN på mobilt bredbånd. Dette skyldes manglen på V4 IP adresser. Med CGN deler flere kunder en enkelt V4 IP adresse. Det giver ikke mening forwarde en port under CGN, da porten ikke med sikkerhed er til stede hos kunden. Løsningen er at få en V6 adresse, som YouSee desværre ikke rigtig vil i gang med til os kunder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Carrier-grade_NAT

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P