Spørgsmål

Manual og USB harddisk Sagemcom 3890

Jeg har netop fået det nye Sagemcom F@st 3890 modem. Men har to spørgsmål:

1) Er der ikke et sted, man kan finde en komplet pdf-manual til modemet?

2) Er det ikke muligt at tilslutte en ekstern harddisk til USB-porten i modemet, så man kan bruge den som netværksdisk?

Mvh
Michael

16 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +7
Hej Michael

Velkommen til YouSee Forum :)

Jeg kan se du mangler svar og jeg byder hermed ind.

Til spørgsmål 1: Jeg kan desværre umiddelbart ikke give en PDF manual. Spørg gerne forummet hvad du ønsker hjælp til :)

Til spørgsmål 2: USB-porten er deaktiveret i vores modems og kan således ikke bruges til tilslutning af udstyr.
Det kan man da kalde service, at afbryde en port i routeren!!!!
carstenkragh skrev:

Det kan man da kalde service, at afbryde en port i routeren!!!!

HØRT, har altid undret mig at Yousee lukker for usb porten, ville være nice at sætte sin printer på routeren, eller en hd.
Kasper skrev:

Til spørgsmål 1: Jeg kan desværre umiddelbart ikke give en PDF manual. Spørg gerne forummet hvad du ønsker hjælp til :)

Til spørgsmål 2: USB-porten er deaktiveret i vores modems og kan således ikke bruges til tilslutning af udstyr.

Hvad er grunden til at i deaktivere USB-Porten? Virker meget ulogisk at man skal ud og købe en ekstra router for at kunne tilkoble en usb..
Omdømme 7
Badge +7
YouSee fjerner adgangen til en række funktioner i deres routere for at lette supporten af routerne. Har du overvejet en NAS i stedet for en router mere?
Kasper skrev:

Hej Kasper

Er det stadig ikke muligt at få åbnet for USB porten? Evt. med et engang gebyr o.lign.?

Mvh. David
Omdømme 2
Badge +2
Hej DavidBruun

Det er desværre stadig ikke muligt :)

Özcan, YouSee Forum Team
Ja, det er efterhånden svært at holde af Yousee!!!!
andresen1976 skrev:

Jeg har netop fået det nye Sagemcom F@st 3890 modem. Men har to spørgsmål:

1) Er der ikke et sted, man kan finde en komplet pdf-manual til modemet?

2) Er det ikke muligt at tilslutte en ekstern harddisk til USB-porten i modemet, så man kan bruge den som netværksdisk?

Mvh
Michael

Omdømme 7
Badge +6
1. Det tror jeg ikke.
2. Porten har ingen brugerfunktion, så nej der kan man ikke.
Kiggede lidt rundt, og faldt over USB problemstllingen i Sagecom modem.
Vi kan på grund af super elendige gamle antenneforeningskabler i området ikke streame via Coax, og har derfor et Huawei modem til mobilnetværket, som vi anvender til streaming. Det fungerer fantastisk.
På det modem er der en USB port, som ikke er disablet.
Hvad er baggrunden for at Sagecom kabel modem disablet USB. Det virker lidt inkonsekvent.
Omdømme 7
Badge +6
Funktioner er meget basale for at gøre support nemmere.
Omdømme 7
Badge +7
Det er for at lette support af dem fra YouSees side. Man reducerer funktioner, så der kun er det mest basale til rådighed.
USB port på Sagem
https://yescrowd.optus.com.au/t5/Broadband-Telephony/Multimedia-on-Sagemcom-F-st-3864-Router/m-p/119937#U119937
Omdømme 7
Badge +6
Den er deaktiveret på You See Modems. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2066805090068039&id=111063605642207
jeg noterer mig at talsmænd fra yousee og andre udbydere ( optus) oplyser at USB porten ikke kan aktiveres , og at den er deaktiveret i firmware af bredbånds udbyderen.
Linket indeholder en detaljeret løsnings vejledning fra en bruger mycal rapporteres at virke.
Er Radiomanden ansat eller på.anden måde talsmand for yousee eller TDC?
Facebook linket gentager blot en kommentar fra Yousee der indrømmer at reducere bruger faciliteter på deres Modems for at lette deres support. jeg tilføjer - de påstår desuden at der ikke findes en manual på modemmet , og nægter at udlevere den. ( selvfølgelig findes der sådan en fra Sagem)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)