Svar

Mangler 2,4GHz

Jeg har fået en ny ruter Segemcom 3890, ca. januar febuar måned.
Og jeg kan ikke få den over på 2,4GHz kun på 5 GHz. Har prøvet med samtlige kanaler på 1-13, og genstarte routeren :(
Jeg har kontaktet yousee support 4-5 gange de har prøvet lidt af hvert, den sidste person jeg talte med lovede at det skal vi da have styr på. Han prøved også lidt af hvert og lovede også at ringe tilbage.
Jeg har noget trådløs som kun kan køre. 2,4 GHz
Hvad kan jeg gøre
icon

Bedste svar af Slangefar 7 maj 2017, 12:43

Har du prøvet at nulstille routeren?

Se original

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at nulstille routeren?
Ja det har jeg også
Omdømme 7
Badge +7
Har du logget på routeren (instruktion i bunden) og set om 2,4 GHz er slået fra?
Øh hvordan gør jeg det og hvor i bunden?
Omdømme 7
Badge +7
På en label i bunden på din router står adressen 192.168.0.1, som du taster ind i en browser. Brugernavn admin og password fremgår også af bunden på din router.
HejSlangefar
Du han skrev om 2,4 GHz var slået fra og ja den var slået fra, fik den slået til men der sker ikke rigtigt noget og har trykket apply efterfølgende :(
Jeg ved ikke om der er mere jeg kan gøre, det er bare træls.
Men mange gangetak for hjælpen
Omdømme 7
Badge +7
Har du også genstartet din router efter "apply"?

Jeg sidder selv med en gammel Netgear C6250 router fra YouSee. YouSee har godt nok givet mig en Sagemcom 3890, men jeg vil ikke sætte den på, før jeg kan se andre er tilfreds med den.

Sagemcom 3890 er nyeste router fra YouSee, men vi skal nok (desværre) opleve nogen opdateringer fra YouSee, før den fungerer nogenlunde. Så vidt jeg forstår fungerer "port forward" ikke, og det bruger jeg selv en del.
TAK !! de løste alle mine problemer !
Havde samme problem for nyligt - kun 5GHz var synlig, men ingen 2.4 GHz til mine ældre enheder..
Det der virkede var rigtigt nok:
- At gå op i adressefeltet i din browser og taste 192.168.0.1
- Brugernavn: admin
- Kodeord: stod med fede bogstaver i bunden af modemmet sammen med nummeret (192.168.0.1)
- Så er vi inde på modemets indstillinger
- Gå til 'Wireless' og til '2.4 GHz'
- Tick 'Enable Primary Network' til og 'Save/Apply'

Håber det virker for jer med problemet :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)