Spørgsmål

Manglende WiFi - Sagem Fast 3890

God aften.
I går fik jeg monteret mit nye modem, alt virkede som det skulle, både trådløst og med kabel. Hen under aftenen forsvinder det trådløse signal, og senere det faste. Det skal siges at jeg ikke har gjort andet end hvad der stod i den kvik guide der fulgte med modemet. Jeg har så i dag prøvet at resette det, og nu kører den faste forbindelse og levere den rigtige hastighed via kabel. Jeg kan dog ikke få gang i det trådløse. Virker ikke at trykke på WiFi knappen på modemet. Hvad gør jeg galt? På forhånd tak.
Mvh
Thomas Andersen

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3
Prøv at holde wi-fi knappen nede i ca. 10 sekunder. Herefter kan der gå lidt tid inden wi-fi starter. Hjælper det ikke kan det være en indstilling i modemmet, der er sat forkert.
Tak for svar. Dette virkede desværre ikke. Men fik fat i en hos Yousee, der efter en times tid, blev enig med sig selv om at modemet nok var defekt. Så dette bliver skiftet.
Mvh
Thomas
Er i samme situation!!!
Omdømme 5
Badge +5
Hej Thomas Andersen

Fik du løst udfordringen med et nyt modem? :) Hvis ja, så meld gerne tilbage og markere dit seneste svar i tråden her som bedste svar.

Milo, jeg vil ligeledes anbefale dig MS-Eriks forslag og ellers kontakte support også.
Skal vi ikke bare konstatere modemmet mangler en opdatering, fordi
Kasper skrev:

Hej Thomas Andersen

Fik du løst udfordringen med et nyt modem? :) Hvis ja, så meld gerne tilbage og markere dit seneste svar i tråden her som bedste svar.

Milo, jeg vil ligeledes anbefale dig MS-Eriks forslag og ellers kontakte support også.

Kan vi ikke bare konstatere det er en sygdom på modemmet min kæreste har det samme problem, og mig der anbefalede hende til YouSee i stedet for Stofa, da jeg har det igennem brøndby antenneforening uden problemer, hendes net har været nede ca 1 gang hver dag og efter 14 dage skiftede de routeren som var 14 dage gammel fordi den bare gik død.

https://forum.yousee.dk/sagemcom-fst-3890-router-ny-mister-forbindelse-hver-24-time-plus-parental-control-ikke-fungere-40/sagemcom-fst-3890-router-ny-mister-forbindelse-hver-24-time-plus-parental-control-ikke-fungere-99771
Omdømme 5
Badge +5
Hej Nistelroy78

Jeg kører med samme modem og har slet ikke de udfordringer, så jeg tror ikke det er generelt for modemmet, som vi i øvrigt har rigtig mange ude af. Det er selvfølgelig dog noget vi skal holde øje med.

Vi tager et kig på din tråd :)
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

Prøv at åbne modemmets administrationsside (192.168.0.1) og klikke på "Wireless" og derefter først på "Wi-Fi 2.4G" og så på "Wi-Fi 5G". Ved begge valg er der et punkt med teksten "Enable Primary Network". Dette skal enten være markeret med flueben begge steder eller ingen af stederne. Det er erfaret at hvis der ikke er markeret på samme måde begge steder, så bliver wi-fi knappen øverst på modemmet inaktiveret. Sandsynligvis fordi knappen er fælles for 2.4G og 5G.

Hvis begge markeres, tændes den grønne wi-fi lampe så?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)