Spørgsmål

Lydproblemer efter opsætning af tv-boks

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej

Jeg fik igår en YouSee tv-boks hjem og satte den til. Jeg kan dog ikke få andet end lyd fra tv’et nu efter den er blevet sat til. Hver gang jeg går over på ekstern højtaler (HDMI ARC) så er der ingen lyd.
Tv’et er LG
Soundbar er LG
Soundbaren er tilsluttet som før og når jeg programmere tv boks fjernbetjeningen til at styre tv’et også, for at få færre fjernbetjeninger, så registrere soundbaren fint at man skruer op og ned men stadig ingen lyd. Så lidt forbindelse mellem enhederne er der da.

LG Soundbaren er som sagt tilsluttet via HDMI og sidder i HDMI ARC.
Tv-boksen er også tilsluttet med medfølgende HDMI stik.
Det eneste der egentlig er anderledes er at antenne kabel nu sidder i boksen og ikke i tv’et. Men hvorfor det skulle gøre en forskel ved jeg ikke.

Tror ikke på at det ikke kan lade sig gøre at få lyd gennem en ekstern højtaler bare fordi man har en tv boks.
Tidligere når jeg fx har spillet ps4 eller set ting på chromecast, hvilket jo også er andre HDMI tilslutninger så har der ingen problemer været.

Håber nogle kan hjælpe da jeg allerede savner ordentlig lyd og ikke den tamme kedelige lyd fra tv’et :).

5 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
Hej,

Jeg har et special kabel fra TV til sound bar, men har du husket at indstille TV'et til at lyd skal komme fra sound baren?
Ja men når jeg vælger ekstern højtaler på tv’et så er forsvinder lyden selvom den registrere soundbaren fint og den skruer op og nede men ingen lyd.
Har tænkt på at købe et optisk stik og forsøge mig med det
Problemet løst!
Omdømme 4
Badge +6
PedenH skrev:

Problemet løst!

Godt at høre. Jeg kan selvfølgelig ikke tvinge dig, men du må meget gerne dele løsningen med os andre. Det kan være, det kan hjælpe en anden på et senere tidspunkt. :)

Stefan, YouSee Forum Team
Jeg ville blive utrolig glad for en beskrivelse af løsningen.

- Vi står med samme problem

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P