Løgn og latin fra yousee i 2 år.

• Udforsker
  • 16 kommentarer
Vælger hermed, at smide denne tråd som jeg har oplevet med yousee... Håber, at i andre ligesom jeg sætter yousee for døren!

Forløbet, skal ses over en periode på 5-6 måneder / bygget på løgne over 2 år.
Mail skrevet til yousee kundeservice!! efter mange telefonsamtaler:

Undskyld mig, men det er jo efterhånden så pinligt dette....
Det skriger jo til himlen, hvor elendigt i behandler jeres kunder.

Hvilken regning skal jeg sende jer, for "ulovlig" leje af min fiberlinje, den er ikke solgt til jer, den er ikke eget af jer.

Hvilken og hvem har en aftale om, at der skal betales leje til jer for brug af min egen fiberleje?
Hvorfor kan jeg ikke vælge en anden udbyder, til mit fibernet, når nu i ikke kan/vil, opgraderer hastigheder til et tidsvarende produkt?
"alle" andre leverandører må ikke tilbyde tv via fiber/bredbånd, da der så skal betales leje til jer?

Det er jo ikke systemet der ikke kan håndtere det, hvorfor kan jeg ikke fravælge dele af det uddaterede produkt "hometrio" 50/10 forbindelse, det var fint i 2005, eller næ dengang havde jeg 100/100, på dansk bredbånd, senere dong, og nu "desværre" jer. I har stået stille siden, men det er jeres priser ikke det er ca. blevet dobbelt så dyrt siden i overtog "min" linje, men produktet er det samme.
Jeg forventer hermed en seriøs tilbagemelding fra jer, med konkrete løsningsforslag.

En af mange jeres utilfredse kunder
Thomas

YouSee:
Hej Thomas

Vi skal være ærlige at indrømme, at vi ikke ved, om hvorvidt andre udbydere må leje sig ind på din fiber forbindelse, men hvis du udfylder denne formular, så vil vi gerne undersøge det nærmere:

https://yousee.dk/.../kundeservice_kontakt/formular.aspx

Jeppe

Jeg skriver så "igen"

YouSee:
Hej Thomas

Tak for din henvendelse.

På nuværende tidspunkt kan vi desværre ikke tilbyde mere end 50 mbit på en HomeTrio Fiber forbindelse. Vi vil dog løbende udvide og forbedre vores hastigheder i hele landet, men jeg kan desværre ikke sige hvornår det vil ske i dit område.

Katrine

Jeg skriver igen:

Thomas Svart: Hej Katarine
Du skriver "Vi vil dog løbende udvide og forbedre vores hastigheder i hele landet" - kan du så ikke fortælle mig hvor, for der er ikke sket i Nordsjælland over de seneste 8 år! Eneste udvikling som jeg kan se er prisen, som bliver hævet uden produktet bliver er blevet forbedret eller udviklet. 50/10 på en fiber. - Så la da vær!!

Kom nu med noget, som konkurrenterne ikke griner ad, noget som fastholder kunder.
Hvilken adresse skal jeg så sende faktura til, for at i har lejet min-selvbetalte-fiberforbindelse.

Nej Tak, skal ikke have en mobilløsning, jeg skal have hurtigere internet - og noget internet hvor TV-streaming kører på en anden / parral-linje så det ikke går ud over hastigheden på de 50/10mbit. bruger man alt opload og download (eksempelvis hvis man bruger onedrive efter ferier til billeder/backup osv., så bruger den hurtigt alt fiber ( eller mangel på samme). Hvad er konsekvensen af det, at Tv-signalet hakker og sprutter. For i lader det køre på samme "bredde" så det er jo lidt falsk, så i skriver man har 50/10mbit, for reelt med 4 TV og HD kanaler så har man jo kun 34, da HD kanalerne tager ca 4mbit pr kanal.

Vælger jeg så ikke, at kunne se TV, og smide computeren direkte i Fiberboksen uden om TDC home trio boksen, så er er forbindelsen 1000/1000mbit stadig på TDCs net.
Så den eneste grund er vel i har valgt , at holde kunderne i skak her ?

Men jeg savner fortsat svar på min andre spørgsmål.
En af dem jeg savner svar på er jo om der er en aftale, at TDC er eneste udbyder der må tilbyde TV på min fiber linje?

I svarer så endnu engang et samme, uden at give mig et svar.

Thomas.

Besked :

På opfordring fra en af jeres medarbejdere via telefon.
Så hermed stiller jeg spørgsmålet igen - venligst prøv at besvare mine spørgsmål.

Nu er jeg blevet lovet over 2 år, at vores fiber forbindelse, og det uddaterede produkt "home trio" skulle blive forbedret, så vi kan komme væk fra den sølle forbindelse på 50/10 ( samme forbindelse som for 8 år siden). Men prisen den har i hævet, men det er produktet altså ikke.

Jeg har snakket med hiper, waoo mfl. alle tilbyder som langt bedre forbindelser, ( hvilket jeg ikke forstår i ikke tilbyder) - Ja jeg vil gerne væk fra yousee's dårlige fibernet.
Men det kan jeg ikke for de fortæller mig uafhængigt, at jeg skal betale 99 kr. i lejeafgift til jer, for leje af deres fiber forbindelse, da dette var en aftale i mellem selskaberne, samt at eksempelvis Waoo ikke må tilbyde mig TV - Det er da forbudt og kartel?

- Syntes i skal overveje jeres svar, for karteller er da bestemt forbudt i Danmark.

Det positive er jo så i åbner for en dialog omkrig, hvilken pris skal jeg så kræve af jer, for, at jeg har lejet min fiberlinje til jer, for jeg er da aldrig blevet kompenseret for, at i overtog fra Dong, til at starte med Dansk Bredbånd, som jeg betalte for at få fibernet - dengang for ca. 10 år siden.

Dengang havde jeg 100-100mbit. ( i øvrigt til den halve pris end nu)
Men jeg har ikke solgt min forbindelse til nogen, den ligger i min grund og er betalt fra vejens samlepunkt og igennem min grund til basen i huset. (vejen er ligesom heller ikke jeres, og kablet er købt og gravet af mig, fra central til husstand)
Hvilken opkrævning skal jeg så kræve af jer?
Tænker jeg kan være flink og "kun" opkræve 99kr pr. måned i hele lejeperioden?, 99 x 12 x 10 år, så lige under 12 000kr. aktisk det var nogenlunde det jeg også betalte for nedgravningen og indskydningen. ( omkring 13000 kr.

Det er vel fair, da det jo er det samme i vil opkræve, hvis jeg vælger, at skifte til andet selskab med bedre og billigere hastigheder og løsninger, eller er det bedre hvis vi aftaler et enkelt engangsbeløb.

Alternativt, så kunne jeg opsige YouSee vælge hiper, som tilbyder en 1000/1000mbit til 299kr. vælge den vildeste pakke fra Viasat til 674 inkl. alt, eller eller waoo 100mbit til 299 + 99kr. i leje til "jer" på min delvist egen linje.
eller endnu bedre lave min egen kombi-pakke med boxers største pakke til 484kr. Og så med hiper fibernet. Besparelse på 500kr. pr måned. men med 1000mbit hastighed, pointen er den samme for uanset hvad jeg vælger af det bedste på markedet, så sparer jeg penge!

Alle andre leverandører tilbyder jo de samme tv funktioner og muligheder som i gør.
Eneste ulempe er så, at jeg skal betale til 2 steder.... men det overlever man jo nok med pbs.

Skal huske, at sige at jeg betaler små 1250kr. for home-trio.
Jeg er ikke bruger af fastnetnummer, men kan ikke frasige mig den ?.

Hvad er planen og hvad kan jeg forvente inden for de næste måneder mht til hastighed og fleksibilitet, at kunne fravælge eksempelvis telefon?
I har lovet mig i flere omgange nye datoer, men intet sker

Thomas.

Fra: Klagerprivat [mailto::xxxxxx@yousee.dk]
Sendt: 30. januar 2017 11:59
Til Thomas Svart
Tak for din henvendelse.

Jeg kan godt forstå din undren over, at der igennem årrække ikke er blevet lavet fornyelser i vores produktportefølje til fiber kunder.

Efter samtale med vores produktansvarlige, kan jeg informere dig om, at Yousee primo marts 2017 planlægger helt nyt setup i vores TV- & bredbåndspakker. Den oplyste dato er vejledende.

Det er mig ikke muligt, at kommentere på selve indholdet før efter lanceringen, men man ønsker med ændringerne, at ensrette vores porteføljer mest muligt uanset hvilken teknologi der anvendes hos kunden.

Jeg håber, at vores nye pakker vil kunne tilfredsstille dine ønsker. Vores salgsafdeling kan efter lanceringen i marts kontaktes herom.

Når man som kunde gennem andet selskab benytter Yousees infrastruktur, har Yousee både ved etablering og den løbende drift omkostninger hertil.

Prisen for leje af Yousees net på såvel FIBER, DSL & COAX fastsættes af myndighederne.

Denne afgørelse kan indbringes for Teleankenævnet Axeltorv 6, 3 sal 1609 København V. Du kan læse mere om Teleankenævnet på www.teleanke.dk

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 31. januar 2017 21:28
Til: "Klagerprivat"
Hej Rasmus
Tak for din mail – det give mig dog bare endnu flere spørgsmål, da jeg stadig ikke får svar

Jeg undrer mig over du ikke allerede vil kommentere, hvordan fremtiden bliver vi snakker om et produkt der ligger 1 måned frem i tiden.

Næste spørgsmål er netop det jeg stiller som spørgsmål jer.
du skriver ”Når man som kunde gennem andet selskab benytter Yousees infrastruktur, har Yousee både ved etablering og den løbende drift omkostninger hertil”

Jeg stillede spørgsmålet, hvad er min kompensation for leje af min linje? Da jeg aldrig er blevet krediteret eller på anden måde godtgjort den linje jeg selv har betalt for nedgravning og fiberkablet fra boksen og 75 meter fiber kabeltræk? og altså flere år før i overtog linjen og neddroslede hastigheden?
Her savner jeg et svar.

du skriver ”Yousees net på såvel FIBER, DSL & COAX fastsættes af myndighederne.” mit svar er stadig ovenstående, for hvad jeg så kræve af jer for leje af min linje?
I øvrigt kan jeg ikke finde et eneste sted, hvorfra det fremgår, at det fastsættes af myndighederne, hvorfor jeg gerne ser dette på skrift ( det fremgår heller ikke på jeres vilkår)
Hvorfor fortæller jeres konkurrenter, at der er jer der opkræver dette ?

Jeg savner også svar på, om det egentlig er tilladt, at i ”nægter” andre selskaber at tilbyde TV på fiber/bredbånd i Helsinge, og der er en aftale om dette. Det mener jeg ikke er lovligt. Da man ikke har muligheden for at vælge fra eller til på det forældede produkt ”home-trio”
Jeg har fiber, betalt for gavearbejdet og selve fiberkablet. Hiper tilbyder 1000mbit linje for 299kr. på ”jeres” net, som så også er mit. Waoo tilbyder 500mbit linje, men må ikke tilbyde tv da det er forbeholdt yousee? Er det ikke kartel eller monopol, eller gidsel af kunder.

Hvorfor kan jeg ikke fravælge eksempelvis fiber, for at tage hiper, eller waoo, eller fravælge fastnet telefoni?
Kan du svare mig på det?

Ser frem til, at modtage svar på mine spørgsmål

Thomas

Fra: "Klagerprivat"
Sendt: 2. februar 2017 16:16
Emne: SV: Svar fra Yousee; klagesag [DocID:39037414]
Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

I forbindelse med dine spørgsmål omkring andre udbyderes adgang til vores FIBER i dit område, skal jeg have undersøgt disse forhold nærmere. Lige nu afventer jeg svar anden afdeling.

Så snart modtaget (forventes fredag eller mandag) modtager du en samlet tilbagemelding.

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 7. februar 2017 10:41

Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

Jeg har desværre ikke mulighed for, at gennemgå produkter som endnu ikke er lanceret. Det præcise indhold er for mig endnu ukendt. Det er dog min klare forventning, at man som FIBER kunde fremadrettet får større valgfrihed i vores pakker.

Den planlagte dato for lanceringen af vores nye pakker hedder d. 27.02.17. Datoen er som nævnt med forbehold.

Det er i dag Erhvervsstyrelsen som fastsætter de priser, som konkurrerende teleselskaber skal betale for adgang til TDCs infrastruktur. Tidligere lå denne opgave hos IT- & Telestyrelsen.

TDC kan ikke forhindre andre udbyderes adgang vores net på hverken COAX, kobber eller FIBER. Hvad der ligger til grund for, at de nævnte udbydere ikke tilbyder TV produkter på din adresse, er et spørgsmål der skal rettes til den pågældende udbyder.

Dit krav om at Yousee skal yde økonomisk kompensation grundet vores tilgængelige indhold på FIBER produkter, har vi ikke mulighed for at imødekomme. Jeg anerkender gerne, at vores FIBER produkter trænger til fornyelse, og derfor håber jeg, at vores nye produkter vil tilfredsstille dine ønsker.

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 8. april 2017 22:26
Hej..
Jeg stopper også nu, da INTET endnu er sket, (i har fået over 2 års chance)

Til orientering så vælger Hyper med fibernet med 1000mbit - 1000mbit til sølle 299 pr måned. Til TV delen jeg vælger boxer alle kanaler til ”kun” 499kr.
Samlet pris er så 798kr, mod jeres YouSees sølle 50/10mbit (reelt 40/7 mbit) fastnettelefon som jeg alligevel ikke bruger. Seneste regning viste 1.248,96 kr. ved ikke hvorfor den stiger hele tiden, og har opgivet alt omkring yousee...

Jeg ser op hvad jeg får og til hvilken pris.. og jeg sparer altså 450 kr pr. måned men har fået en langt bedre forbindelse men en besparelse på til 5400 billigere om året.
1000 Mbps = 125 MB/s mod Yousees jammerlige max 5 MB/s.

Farvel og tak, rigtig ærgerlig at jeg har smidt ca. 120 000kr. over de sidste 10 år hos jer..

Thomas

Fra: Klagerprivat [mailto::xxxxxx@yousee.dk
Sendt: 10. april 2017 10:42

Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

Til info. kan jeg oplyse, at Yousees planlagte lancering af ny produktportefølje er blevet udsat til medio maj. Det forventes altså, at vi i løbet af den kommende måned kan tilbyde dig et nyt setup.

Det håber jeg du vil afvente, og at de nye pakker vil møde dine ønsker.

Såfremt du forventer, at jeg i forlængelse af din seneste mail skal foretage opsigelse af dine fiberprodukter ved konto xxx xxx 448, beder jeg dig bekræfte retur og oplyse ønskede opsigelsesdato.

Aftalen har 30 dages opsigelsesfrist.

God påske.

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 10. april 2017 12:10

Hej Rasmus

NEJ TAK – det har jeg hørt på i over 2 år.
Aftalen ønskes som skrevet ophørt fra 08 april.

Bekræft venligst den hurtigst mulige opsigelsesdato, hvis du mener du vil holde fast i 30 dage, må det være sådan, men god skik ville vel være at gøre det hurtigst muligt !
(tænker i kan lægge det under ændring i abonnement), så kan man jo komme ud af det hurtigere og fra jer.

Thomas

Den 11. apr. 2017, fra 09.15, Klagerprivat skrev:
Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

Ønsket om opsigelse af dine produkter på konto xxx xxx 448 er modtaget og behandlet.

Opsigelsen udføres 30 dage fra d. 08.04.17. Du vil senere i dag modtage en officiel bekræftelse. Herpå vil være angivet hvilet udstyr du skal returnere til Yousee efter opsigelsen.

Bemærk at opsigelsen også inkl. mailadressen (xxxxx@privat.dk) som i dag er gratis ved abonnement på Yousee internet.

Ønskes denne bevaret, kan der tegnes et separat abonnement på mail (netbasis) af kr. 59,00 pr. mdr.

Eventuelt forudbetalt abonnement udover opsigelsesdatoen, refunderer Yousee på din slutopgørelse.

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 25. april 2017 06:16
Emne: Re: SV: Svar fra Yousee; klagesag [DocID:39037414]
Hej Rasmus
Syntes faktisk jeg er i min gode ret til at være gal.
Nu valgte i at nedlægge min forbindelse på fiber i går.
Denne er fejlmeldt, og har fået oplyst at det bliver ved udgangen af denne ude eller starten næste uge.
Jeg ser derfor frem til en kreditnota da fejlen alene skyldes jer og jeres tekniker.

Ydermere fortæller teknikken fra jeres fibet-callcenter, at det ikke passer at i ikke udvikler på fiber, og der ikke er noget om et nyt produkt. Det er coax der er bliver arbejdet på,....

Men så er jeg jo blevet fyldt med løgn i over 2 år og også af dig ved denne opsigelse.

Havde i fortalt sandheden, så havde jeg jo skiftet for flere år siden?
Teleteknikeren gav mig ret og kunne godt forstå min harme over jer, og mente jeg skulle klage over dette, hermed gjort.

Jeg afviser derfor at betale flere regninger før i har kommet med en redegørelse og kreditnota på nedbrud, og mener faktisk også at der bør falde en kompensation for i har løjet omkring udvikling på fibernettet..
Godt nok skuffet over yousee / tdc.
I lukker jo nok denne mail, så kreditnota og evt. besvarelse bør måske sendes på
xxxx@gmail.com

Thomas

Den 26. apr. 2017, fra 14.53, Klagerprivat skrev:

Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

Jeg må beklageligvis konstatere, at der ved udførsel af den bestilling du i mellemtiden har foretaget os anden udbyder, skete fejl ved tilslutning.

Forbindelsen fra anden udbyder blev placeret i samme par på din fiber, som aftalen fra Yousee var oprettet i. Derfor blev Yousees aftale deaktiveret før planlagt tid. Jeg har talt med teknikeren, som i går håndterede fejlmeldingen/omlægning af vores linje til andet par i fiberen. Han bekræfter at forbindelsen er genetableret. (ændrer ikke i opsigelsen). Måtte der herefter være opstået problemer, beder jeg dig kontakte mig direkte på tlf. 66 61 81 06.

Jeg har pr. kulance valgt, at vi stopper abonnementsberegningen d. 01.05.17 (konto xxx xxx 448) hvortil aftalen er betalt. Ændres der i opsigelsesdatoen (07-05-17) vil ovenstående bortfalde.

Som vi tidligere har skrevet om, kan jeg godt forstå din frustration og undren over, at TDC/Yousee i en årrække ikke har lanceret nye aftaler på vores fiberprodukter.

At vi ikke skulle være på trapperne med et nyt produkt, er dog ikke korrekt. Yousee lancerer pr. 08.05.17 ny TV- & internet portefølje som ligeledes inkl. fiber. Jeg har selv tidligere oplyst datoen 27.02.17. Denne dato blev dog altså desværre udskudt. I mit svar af 07.02.17 oplyste jeg ligeledes, at datoen var med et forbehold.

Efter lanceringen er du velkommen til at rette henvendelse, ønsker du nærmere information vedr. setup på priser, kanaler, hastighed mm.

Dit krav om tilbagebetaling af abonnement kan jeg ikke imødekomme.

Denne afgørelse kan indbringes for Teleankenævnet Axeltorv 6, 3 sal 1609 København V. Du kan læse mere om Teleankenævnet på www.teleanke.dk

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 28. april 2017 15:29
Emne: Re: SV: Re: SV: Svar fra Yousee; klagesag [DocID:39037414]

Hej Rasmus
Jeg syntes det er meget mærkeligt svar, at du skriver at fiber også bliver udviklet og med lancering den 8-5-2017.
Jeg har netop været hos yousee butikken i Hillerød med alle bokse udstyr osv. Her kunne de også fortælle mig at der ikke er nogen ny lancering på fiber..

Så hvem "lyver" dig eller de to andre?

I har til orientering netop hævet beløb igen, og selvbetjeningen har været nede så det ikke har været en mulighed for at forhindre der, jeres net/tv var nede igen i går...
Hvordan syntes du selv det går, nej jeg er ikke utilfreds og eller frustreret. Jeg et ganske enkelt hamrende vred over jeres løgne..

Thomas

Sendt: 1. maj 2017 12:14

Emne: SV: Re: SV: Re: SV: Svar fra Yousee; klagesag [DocID:39037414]

Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

Vedr. konto xxx xxx 448

Som skrevet i mine tidligere svar, er den planlagte lancering af vores nye pakker rykket til d. 08.05.17. Pakkerne bliver "teknologineutrale". Dvs. at vi i størst muligt omfang, ønsker at levere det samme indhold uanset om kunden forsynes via COAX, kobber eller FIBER. Der vil dog naturligvis fortsat være forskel på, hvilken internethastighed vi kan levere afhængigt af den tilgængelige teknologi i området.

Det er korrekt, at vi her og nu kun kan tilbyde dig FIBER produkter fra HomeTRIO porteføljen, men så snart de nye produkter er lanceret, kan du som alle andre Yousee kunder kunne ændre din aftale.

Idet jeg har registreret, at din opsigelse udføres med beregningsdato af 30.04.17, vil abonnement betalt udover denne dato blive refunderet på din slutopgørelse.

Ændres der fra din side i opsigelsesdatoen vil ovenstående bortfalde.

Med venlig hilsen

Rasmus

Sendt: 1. maj 2017 12:45
Til: "'Klagerprivat'"

Rasmus
Jeg kan altså ikke se du giver mig et svar.. du og yousee kryber uden om.
Udover du gemmer dig standart formuleringer og samme forklaring – (som så ikke passer) så er faktum er dine kollegaer i yousee butikken, selvfølgelig er ligeså velinformeret som dig, eller måske bedre. De kunne jo fortælle mig, at det ikke er planen foreløbigt. Og det kun vil være coax, og kobber man vil booste op. Fiber er det ingen planer om!

Hvilke forretningsområder som i har tænkt jer udvikle er jeg egentlig ligeglad med.. Men, at i holder på kunder (mig) via løgn, syntes jeg er så ubeskrivelig usmageligt.
Jeg finder mig i den grad røvrent af jer i 2 år. Og senest i de sidste 4-5 måneder hvori har lovet nye datoer i flere omgange lovet en opgradering på fiber.. men det har vist sig at det har været løgn og latin fra start til slut.

Du titulerer dig ambassadør, så vær en ambassadør, og vær en diplomat.

Thomas

Fra: Klagerprivat [mailto:xxxxxx@yousee.dk]
Sendt: 1. maj 2017 15:06

Til Thomas Svart

Tak for din henvendelse.

Hvorfor mine kollegaer i vores butikker, ikke er bekendt med, at Yousee's nye TV- & internetportefølje ligeledes inkl. vores fiberløsninger, har jeg svært ved at redegøre yderligere for.

Ønsker du min hjælp til gennemgang af vores nye produkter, er du efter lancering velkommen til at rette telefonisk henvendelse.

Med venlig hilsen

Rasmus

Nej tak Rasmus!
Tror ikke du er den rette til at give mig en gennemgang – du kører den samme plade af i hver mail.
Forstår simpelthen ikke du ikke kan se pointen i min mail… I har snydt mig.

Men du kan sende denne mail korrespondance videre til din chef, og lade ham besvare den!

Thomas

Redigeret af Kasper d. 3/5-2017: Sløret mailadresse og kundenummer

2 Kommentarer

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/tusindvis-af-tv-kunder-flygtet-fra-tdc/6643512
Omdømme 5
Badge +3
Kan sagtens forstå din vrede og harme, ift. de erfaringer du har haft med YouSee. Desværre er der lignende eksempler rundt omkring i landet.
Og det er sgutte i orden af en så stor spiller på markedet. Og nu når vi snakker om stor. Så er problemerne ikke blevet mindre efter sammenlægningen af TDC ogYouSee.
Det virker som om, at de ikke er gearet til den slags. Så måske de skulle få ansat nogle, der kan klare en sådan stor samling af kunder. En del af dem der er der nu, kan ihf. ikke ! Det gælder både kundesevice, teknik afd., mellem ledere - osv. opad i hierakiet !
I øvrigt tak for at videregive dit forløb her, som viser hvordan tingene desværre også kan gå.
Mvh.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P