Svar

Kan ikke spille spil mere?

Hej.
Siden igår har jeg ikke kunne komme online i spil. Men nettet virker fint, youtube osv.

Snakkede med support idag og de sagde jeg skulle kontakte spillet fordi nettet virker fint. Så måtte det være spillet der er noget ivejen med jo??
Men tingen er det at det har ALTID virket lige siden jeres net gik ned igår.
Og hvis jeg hopper på min tlf internet så kan jeg sagtens connecte. Så det må vel være jer den er gal med? Har prøvet at genstarte routere, reset den osv. Kan simpelthen ikke få det til at virke.

Hjælp ønskes. Det er da lidt kedeligt ikke at kunne side at spille :D
icon

Bedste svar af Raikzun 23 marts 2017, 14:33

Hmm fandt ud af det har noget at gøre med routerens MAC adresse.
Siden jeg ikke kan skifte den er jeg nød til at bruge en VPN til at spille indtil jeg får købt en ny router.

Men tak for hjælpen. Kan lukkes nu :D

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du har ikke fået slået UPnP fra i din router? UPnP bruges af mange spil, hvis der ikke er åbnet de (måske) nødvendige porte. Hvis du har "reset" din router vil eventuelle "port forwards" ikke virke mere.

https://da.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play
Min router var stort set standard(Kun ændret navnet. Ikke åbnet/lukket nogle porte eller noget andet). Og der virkede det. Så burde det også virker efter reset :D

Men tingen er jeg havde ikke pillet ved noget som helst, og jeg er heller ikke "kommet" til at slå noget fra. Og det virkede ubeklageligt lige indtil igår hvor nettet røg pga nogle "tekniske fejl". Da nettet kom op og køre igen virkede det ikke mere. (Spillet).

Support siger jeg skal kontakte spillet. Men hvis jeg hopper på min tlfs hotspot så virker det uden problemer. Så kan ikke rigtig forstå hvorfor de siger jeg skal kontakte spil. Der er jo 14000 servere men ingen kan jeg connecte til. Men jeg kan sagtens se servers ping, spillere som er inde etc.
Omdømme 7
Badge +7
Der kommer af og til opdateringer til vores routere fra Yousee. Yousee kan måske komme til at ændre noget ved et uheld. Du kunne måske lige checke UPnP er slået til, når du ikke har åbnet nogen porte til spillet? Hvilket spil er der tale om? Hvilken router har du?
"sagemcom f@st 3686 v2 w yousee"

Og UPnP er "Enabled" med et lille flueben og det hele.
Spillet er "GTA San Andreas multiplayer (SAMP)".

Det virkede PERFEKT hele måneden bortset fra efter igår/nat hvor deres net gik ned.
Omdømme 7
Badge +7
Er firewall slået til i 3686? Den er kendt for at drille noget. Prøv evt. at slå den fra. Du vil stadig være beskyttet af NAT. GTA kræver mig bekendt ikke nogen åbne porte, men de anbefaler det, hvis man oplever at noget som driller, eller der er funktioner som mangler.
IPv4 Firewall Protection er allerde på "off"
Det er den på standard. Har også prøvet med windows firewall off, men det virkede ikke.
Prøvede også at åbne port 7000-8000 både på tcp og udp men det virkede heller ikke.

Det er da bare underligt det pludselig ikke virker.. Andre spil som hearthstone, league of legends osv virker fint. Spiller dem bare ikke haha
Prøvede lige at fjerne den dns server jeg sad på så den røg over på standard.
Virkede heller ikke
Omdømme 7
Badge +7
Det er meget forskelligt hvad spillene kræver af ens setup. Har selv spillet en del, men det er desværre noget tid siden :( Nu har du checket, hvad jeg kan komme på. Lad os se om nogle andre Yousee kunder har noget at foreslå.
Det håber jeg. Supporten kunne ihvertfald ikke hjælpe.
Jeg prøver lige at låne naboens router når han har fri fra job. Så kan jeg se om det er min router den er gal med. Men tak for du gad at prøve! Fortsat god dag :)
Omdømme 7
Badge +7
Supporten kan ikke hjælpe med alt. Yousee har slået nogen streger i sandet. Så langt må I (support) gå med at hjælpe og ikke længere. I stedet har Yousee så oprettet dette forum, hvor vi kunder kan hjælpe hinanden med det Yousee ikke vil hjælpe med. Jeg fik i tidernes morgen hjælp fra andre kunder til at sætte en Yousee router op her inde, og er bare blevet hængende siden :D
Hmm fandt ud af det har noget at gøre med routerens MAC adresse.
Siden jeg ikke kan skifte den er jeg nød til at bruge en VPN til at spille indtil jeg får købt en ny router.

Men tak for hjælpen. Kan lukkes nu :D
Omdømme 5
Badge +7
Hej Raikzun

Tak fordi du vendte tilbage med svar :)

Jeg giver lige din opdatering en markering med "Bedste svar", så vi så at sige kan få afsluttet tråden :)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)