Spørgsmål

Hvilken router

Jeg har en 60/25 MB forbindelse som bruges hovedsageligt til spil og mit spørgsmål er om det kan betale sig at udskifte den tilsendte Sagem-router med en bedre og hvilken ?

Hvorfor kunne nogen måske tænkte sig men det skyldes at min forbindelse ikke er særlig god og hvis det bare kunne hjælpe lidt ville det være et skridt i den rigtige retning.

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Måles hastigheden med Kabel eller på Wi-Fi.? Hvis god med Kabel, prøv en anden kanal på Wi-Fi, eller på 5 Ghz, da der er færre forstyrrelser.
Det er kabel at forbindelse er dårlig. Den er testet med 4 forskellige gamer computere* med samme resultat så næste skridt må være routeren eller Yousee.

*1 stk med win 10
*1 stk med win 8
*2 stk med win 7
Omdømme 7
Badge +6
Hvilket modem og hvilken hastighed fås når der måles, er målingerne ens på alle enheder.?
Omdømme 7
Badge +7
Du kan ikke udskifte routeren fra Yousee, men du kan eventuelt sætte den i "bridge mode". På denne måde reduceres Yousees router til et modem, og du kan sætte en router (du selv vælger) efter den. Skal du for alvor teste din forbindelse igennem, skal du ud hente og dele en masse data over et længere stykke tid. Det kunne f.eks. gøres med at hente/dele noget open source software.
Sagemcom model: F@st 3686 V2 W Yousee (tættere kommer jeg det nok ikke). Målingerne ser nu fine nok ud men personligt giver jeg ikke så meget for diverse online speedtest da der er så meget mere i ens forbindelse end hastighed. Ping til spil er generelt også helt ok ... men igen siger pingen ikke alt om ens forbindelse.

Hvorfor jeg spørger ind til routere så skyldes det er via at lidt søgning på nettet har jeg læst en del negativt om routeren hvor de fleste anbefaler et skift til en NetGear eller Linksys.

Den koster jo ikke alverden og så er den mulighed udelukket hvis det ikke funker med en ny router men jeg er lidt i tvivl om hvilken router som også kører godt sammen med Yousee.
Så ikke lige dit svar da jeg skrev Slangefar men det har jeg nu.

Bridgemode siger du ...det skal jeg lige tænke over inden jeg svarer men jeg er dog noget skuffet over det er eneste løsning.
Omdømme 7
Badge +6
Det er kun You See modems der kan bruges, så er af dem er du bundet til.
Omdømme 7
Badge +7
Yousee vil sikre sig, at det udstyr der sluttes til deres net er i orden. Hvad du slutter efter deres udstyr er op til dig. Normalt vil man kun sætte en router efter Yousees router, hvis man f.eks. mangler funktioner eller ønsker et bedre wifi.
Fik en anden router fra en Yousee butik der dog ikke løste problemet men jeg siger tak for svarene.
Omdømme 7
Badge +6
Hvilken fik du.? Vel sagtens den nye til Docis 3.1 Sagem 3890.? Der er fuld fart på kører på min 100/20 forbindelse 96/27 på Wi-Fi.
Ja jeg fik en Docis 3.1 Sagem 3890 og umiddelbart er det dog blevet lidt bedre men langt fra iorden desværre.

Det bedste ville være en opgradering af internet forbindelserne i 'mit område' men det er nok for meget at forlange. Den virker jo fint til Netflix og Facebook ......
Omdømme 7
Badge +6
Det modem skulle meget gerne udnytte din hastighed fuld ud som det gør her, da det er beregnet til Gigabit.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)