Spørgsmål

Hvem ejer mit gamle Yousee modem?

Vores ejerforening besluttede for noget tid siden, at vores beboelsesejendom skulle skifte bredbåndsleverandør fra Yousee til Fibia. Vi har nu i vores lejlighed store problemer med langsomt og ustabilt wifi sammenlignet med Yousee, hvis modem, vi stadigvæk har og som er placeret ved siden af Fibias. Fibias løsningsforslag synes jeg er lidt pinligt: vi skal droppe Fibias modem og skifte tilbage til Yousee's modem. Det var ikke ligefrem det, ejerforeningen blev lovet, før vi skiftede fra Yousee til Fibia. Men - hvem ejer egentlig det gamle Yousee-modem? Yousee eller mig?

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Hvis ikke det er et af de aktuelle, hvad det næppe er, så er det skrot, det kan bare bortskaffes.
Omdømme 7
Badge +7
Normalt er det YouSees ejendom. Det kan dog sikkert laves lokale aftaler. Er det YouSees ejendom, er det ikke sikkert de vil have det tilbage. Hvilken model er der tale om?
Omdømme 7
Badge +7
Manglende aflevering medfører et gebyr på så vidt jeg husker 595 kr. Vi byttede vores 3890 og fik beløbet oplyst. Så man skal nok for en sikkerheds skyld spørge ejerforeningen eller YouSee.
Omdømme 7
Badge +6
Når det ikke er de aktuelle skal de ikke tilbage, havde et 6250 før Sagem 3890, det kunne jeg bare skrotte, har det dog stadig stående.
Tak for svarene, har selv talt med Yousee i mellemtiden, og det er helt klart Yousee's ejendom. De kunne ikke garantere for, at jeg senere kunne vende tilbage til Yousee, hvis Fibia begynder at rode med Yousees udstyr, kabler o.lign., så jeg kontakter Fibia og beder dem om at komme med en brugbar løsning baseret på Fibia-udstyr.
Omdømme 7
Badge +7
Det ville være dumt, hvis man laver en "enter eller løsning". Vi har haft flere forsøg på at smide YouSee ud her, og vi har altid stemt for YouSee skal med i en ny løsning og ikke KUN noget nyt. Det vil give nogle flere valg muligheder for beboerne. Nu har vi alt her fra YouSee her f.eks.: fiber, forstærkere, filtre, coax (TV og data), routere og håber på YouSees infrastruktur hos os vil overleve, selv om man i øjeblikket skal stemme om fiber bredbånd fra anden side, som vi klart stemmer ja til.
Omdømme 7
Badge +7
Så vidt jeg kan se laver Fibia FTH (Fiber To Home). YouSees coax kabling kan derfor fint overleve ved siden af Fibias kabling, men det op til hvilke aftaler ejerforeningen laver med Fibia og YouSee fremadrettet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)