Svar

Hvad med en YouSee WiFi app?

Omdømme 7
Badge +6
Jeg har her i juledagene set på flere Danske kanaler, at en af YouSee's mobil konkurrenter har udviklet en såkaldt WiFi app, som deres kunder kan installere på deres smartphones og så gå rundt i hele deres hjem og undersøge hvor god WiFi forbindelsen er overalt.

Hvad med at i hos YouSee også udviklede sådan en lignende WiFi app til jeres kunder?

Jeg kan se at der dukker en masse spørgsmål op her i forummet, der netop handler om WiFi problemer i deres hjem, så der tror jeg at en sådan WiFi app kunne være en stor hjælp til dem, for at få kortlagt hvor at WiFi'en er god eller dårlig i deres hjem og om en evt. flytning af routeren til et andet mere centralt sted i hjemmet får skabt en bedre forbindelse overalt i hjemmet, inden de fluks ryger ud og bruger penge på extendere og hvad ved jeg, som der måske kan være spildte kroner, fordi at en flytning af routeren egentlig bare er nok til at få skabt en stabil WiFi forbindelse.

Den kan i YouSee admins jo prøve at tage med til forslagskassen næste gang at i holder personale møde hos YouSee.
icon

Bedste svar af Radiomanden 26 december 2018, 15:22

Det behøver man da hverken You See eller Stofa til, der er en del Wi -Fi analyser både på Play Butik og App Store.

Se original

15 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du kan da bare installere den fra Stofa.
Omdømme 7
Badge +7
Det behøver man da hverken You See eller Stofa til, der er en del Wi -Fi analyser både på Play Butik og App Store.

Omdømme 7
Badge +6
Nå jeg var ikke klar over at den slags allerede fandtes på et sted som Google Play og Apple's app store, men så kan man lade emnet stå som et tip til dem der bøvler med deres WiFi.
Omdømme 7
Badge +7
Det har der været i en god del år.
Omdømme 7
Badge +7
Det kan være, at jeg helt forstår det. Jeg har nu prøvet 5 af de apps som du henviser til, men ingen af dem virker på samme måde som Stofas.
Med Stofas kan du gå rundt i boligen og se, hvor signalet er godt eller mindre godt.
Omdømme 7
Badge +7
Det kan man da så sandelig også med den der er på billedet, som de ses er der fuld knald på signalet -40 dbm det er godt indtil der vises -60 dbm, kritisk derfra ned til -80 dbm.
Omdømme 7
Badge +7
Hvad hedder den?
Omdømme 7
Badge +7

Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:

Takker, men hvordan skal den indstilles for at virke?
Omdømme 7
Badge +7
Der er ikke noget at indstille, der er diverse funktioner der kan vælges ved tryk på "øjet". Den nederste funktion er signal måleren.

Omdømme 7
Badge +7
Tak for det, men det har jeg prøvet og nålen bevæger sig ikke.
Omdømme 7
Badge +7
Har du valgt det net der skal måles på.?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, men der altid tilbage til et ukendt. Kan se mine bokse og tv.
Har fundet en anden og Stofas.
Omdømme 7
Badge +7
Den er super nem og intuitiv at bruge. Der skal kun vælges den ønskede funktion.
Omdømme 7
Badge +7
Hej Persen M

I Mit YouSee appen er der en funktion under Bredbånd - > Indstillinger, hvor du kan få den til at optimere wi-fi automatisk, uden at du skal ind at kigge på grafer og selv konkludere den bedste kanal/frekvens.

Når det er sagt, så er det naturligvis en fin oversigt at få og dermed et fint forslag :)