Spørgsmål

HomeDisk - Kan ikke starte. System lampe blinker.

• Deltager
  • 4 kommentarer
Hej.

Godt gemt fandt jeg min TDC HomeDisk.
Jeg har aldrig brugt den; men tænkte, at nu skulle jeg lige lege.

Problemet er dog, at den øverste lampe (Status) ikke holder op med at blinke. Selv om den har stået tændt over en time.

Jeg har prøvet at trykke reset.
Jeg har prøvet at holde reset, indtil andet bip.

Jeg ved godt, at TDC har droppet produktet. Tænkte bare på, om en eller anden her kunne hjælpe.... ???

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5
Hej hhager

Jeg kan se du mangler svar og jeg håber, at du har fået løst problemet i mellemtiden :)

Måske en anden bruger vil byde ind med input ellers kan du se en søgning omkring Homedisk her.
Omdømme 7
Badge +3
Hej.

TDC HomeDisk indeholdt særlig software, der kommunikerede med TDC's server, men efter at TDC HomeDisk udgik og senere hvor TDC Privat blev lagt sammen med YouSee er det næsten sikkert at den kommunikation ikke virker længere.

Hvis HomeDisken i sin tid blev aktiveret med brug af det daværende TDC login er det muligt at der kan være adgang til mapperne i HomeDisken via det lokale netværk, men også det er tvivlsomt nu. Der var dog lokal adgang i nogen tid efter at TDC havde stoppet for HomeDisken.

I TDC Forum var der nogle indlæg om muligheden for at forvandle TDC HomeDisk til en normal netværksharddisk ved at installere ny software i den. Jeg har faktisk forsøgt på dette, men det lykkedes ikke. Da HomeDisken var noget gammel og desuden kun havde en harddisk på 500 GB, og da den indbyggede medieserver var mangelfuld, endte det med at den blev kasseret efter at alle data var hentet ud fra mapperne.

Men prøv at søge i Forum som Kasper skriver i forrige svar, måske findes der noget, du kan bruge.

Hvis ønsket er at få en netværksharddisk vil jeg dog anbefale at købe en ny. Så får man desuden en både meget større og hurtigere harddisk, og nogle typer kan sættes op så der kan etableres ekstern adgang udefra. Desuden vil man kunne oprette flere brugere med forskellige adgangsrettigheder, i modsætning til HomeDisk, hvor man enten slet ikke havde adgang eller havde fuld adgang til alle mapper.
Tak for svarerne.

Jeg forsøger netop at lave den om til en almindelig netværksharddisk.
Men det er ikke muligt, da det forudsætter, at den er kørende.
Det er min ikke - systemlamper bliver ved med at blinke.
Omdømme 7
Badge +7
Prøv at se følgende tråd:
https://forum.yousee.dk/mit-yousee-27/homedisk-zyxel-nsa310-uden-tdc-78595
Tak for det.
Det er faktisk den guide der er omtalt jeg brugte. Kom dog til den fra en anden side af.
Jeg kunne flytte mit spørgsmål der over....

Jeg går død omkring:
Prepare the HomeDisk
In order for the HomeDisk to accept the new firmware, you first need to give it the ID of a Zyxel NSA310. This is done through a Telnet connection.

Problemet er, at jeg ikke kan få kontakt til den.
Den vil ikke boot. Hverken med eller uden USB stick.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)