Spørgsmål

Hjælp til Sagem 3890

Min Netgear 3700 gik ned. Har fået en ny Sagem 3890 - den virker på internet - men hvor er mine ip kameraer.? På Netgear fandt den selv ip-adresserne (som er opsat som faste).
Nu kan jeg overhovedet ikke komme i forbindelse med kameraerne!! Nogen, som ved hvordan??
Tak.

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilke IP-adresser bruge dine kameraer? Den nye router kan have et andet adresse område (scope).

Det er fint at køre med faste adresser, men det er nemmere at lade routeren håndtere det. Man binder MAC adresserne til en fast IP adresse i router. Når enhederne via DHCP spørger om en adresse vil de altid få den samme fra routeren.
Hej "Slangefar" og tak fordi du svarer. Kameraerne ligger 192.168.11 og -13. De skulle vel være dækket, fordi den har "opdaget" både ipad og appleTV i samme område. OK med at lade routeren håndtere fremover, men hvordan kommer jeg ind i en opsætning, når jeg ikke kan komme i forbindelse med kameraerne nu??? Når jeg skriver adresserne i browseren sker der jo ikke noget!!!
Kører forresten Imac og OX 10.11
Jeg gruer for når jeg skal til at port forwarde:::
Omdømme 7
Badge +7
Hvis adresserne er 192.168.0.11 og 192.168.0.13 er de inden for din routers adresse område.

Brugte du faste IP adresser med DHCP tildeling med kameraerne med din gamle router? Har du ikke reserveret adresserne 11 og 13 til dem i den nye router, vil de få en tilfældig adresse mellem 192.168.0.1 og 192.168.0.255 med brug af DHCP.

Der står i bunden at router hvordan man kommer ind i den sammen med brugernavn og password.
Jeg har udtrykt mig dårligt. Undskyld. Jeg ved godt hvordan jeg kommer ind i selve routeren.
Men som du skriver har den nye ruter sikkert tildelt kameraerne nye ip adresser. Det er dem, jeg ikke kan finde. Jeg prøver at bruge en ip scanner, men de dukker ikke op.
Omdømme 7
Badge +7
Det er nok nemmest at se i routeren hvilke MAC adresser, som har hvilke IP adresser. Så kan du udelukke dem du kender MAC adresser på som f.eks. computer og telefon.
Hej Slangefar. Har nu fået fat i ip adresserne - men ikke fra Sagem - fra en ip scanner! Det hjælper nu ikke meget, for jeg kan ikke tilgå dem trådløst. Port forwarding virker ikke...
Har med min tidligere Netgear oprettet et ekstra netværk, beregnet til at lave backup på en Apple TimeCapsule (fra 2 computere) Det kan Sagem heller ikke finde! men hvis jeg spørger min Mac får jeg en fin oversigt med alle netværk.
Yousee skriver, at hvis det nye Sagem erstatter et tidligere Yousee trådløst netværk, kan man beholde dette og behøver ikke opsætte Sagem til CableBos- xxxx.
Jeg har beholdt mit tidligere netværk - kan det være fejlen.
Efter nu i flere uger har forsøgt at få skidtet til at virke, er jeg godt træt af Yousee.
Hvis man køber en anden router, kan den så fungere i Yousee regi - f.eks. med ip telefoni??
P.S der sidder en knap oven på Sagem 3890 W. Er det til reset?
Omdømme 7
Badge +7
Hvis din TimeCapsule virker som "access point" burde det virke, men den kan vist også køre som "router", og det er at bede om øretæver med 2 routere.

Nej, "reset" sidder i bunden tæt på forkanten. En lille forsænket knap.

Den knap oven på er en delt knap med wifi on/off og WPS.
Omdømme 7
Badge +6
Der kan kun bruges You See udstyr for at komme på deres net, så deres Modem, så kan der med Bridgemode sættes egen Router på det.
Reset på 3890, findes foran i bunden på Modemmet.
Tak til både "Slangefar" og "Radiomanden". Dejligt, at der er nogle, der gerne vil hjælpe. Og så
så hurtigt.
Min Time Capsules kører ikke som router!
Omdømme 7
Badge +7
Har du lavet noget "port forward" i din router?
Omdømme 7
Badge +7
Du har altså 2 helt adskilte net. Et med en 3890 router og et med en Capsule. Din 3890 kan ikke logge på din Capsule, men det modsatte er muligt med din Capsule som "access point". Din Mac ser bare 2 trådløse net og logger på dem begge 2.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)