Spørgsmål

Hastighed på mit bredbånd

Hejsa jeg har et 5 ghz trådløst modem men ikke nogen fastnetscomputer
Kun en bærbar og jeg er 67 år og har ikke så meget forstand på Netværket
er der nogen der har i et godt råd til sådan en som mig
har prøvet nogle forskellige kanaler men de har alle næsten samme hastighed?
42,45 mbit download 23,47 mbit opload

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvor meget er din forbindelse på? Jeg har selv en 100/20 forbindelse og bruger kanal 44 og 11. Når over 100/20 både med kabel og trådløst.
Omdømme 7
Badge +7
Man kan på 5 GHz køre meget hurtigt med AC standard, men der findes desværre også den ældre og langsomme standard A. Hvis du forbinder dig til router med standarden A, får du typisk ikke mere end du give udtryk for. Flaskehalsen er så måske ikke din internet forbindelse, men din forbindelse mellem router og computer. Hvad er det for en computer du har?
Kanalvalget ændre ikke din hastighed. Hvis ikke at du oplever udfald på den trådløseforbindelse, så er kanalvalget fint.

Dernæst kan du ikke måle din nethastighed trådløst og få et præcist resultat. Resultaterne kan variere ekstremt meget. Hvis du vil lave en reel test, bør du anskaffe dig et kabel og forbinde din bærbare direkte til modemet.

For optimal trådløs forbindelse, skal du gerne have samme standard for dit netkort i computeren, som adgangspunktet (dit modem) understøtter. Der er en lang række standarder inden for trådløse enheder, også kaldet 802.11.
Umiddelbart er min opfattelse at det mest udbredte er 802.11ac, dog er det ikke sikkert at din PC understøtter denne protokolversion. Eksempelvis har din PC måske kun et netkort som understøtter N eller G.

Konklusionen må være at teste nettet med kabel for at se om du har det du betaler for. Efterfølgende kan du tjekke dit netværkskort.
I Windows enhedshåndtering kan du se hvad dit netværkskort understøtter. Det er typisk angivet i titlen på netværkskortet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)