Spørgsmål

Formindsket bredbånds Hastighed

Omdømme 2
  • Udforsker
  • 18 kommentarer
Hvad sker der, siden starten af juni er vores bredbånds hastighed faldet fra ca 135mb up og down ca 28mb til nu 75 mb up og down ca 18-22 mb. vi betaler for 100/20mb.
Jeg kørte bredbånds optimeringen på mit yousee, som satte kanalerne til auto. har senere forsøgt at ændre dem til kanaler hvor der ikke er andre uden det gav højre hastighed.
Routeren er Netgear C6250

Har yousee uden videre sat hastighed ned for at få forbrugerne til at ændre til en dyre løsning. ?

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Yousee har ikke nogen grund til at ændre din hastighed. Når du måler hastighed skal det ske kablet for at undgå wifi som fejlkilde. Hvad siger din hastighed mellem den enhed du tester fra og din router? Hvilken frekvens bruger du på WiFi?
Omdømme 7
Badge +7
Hvilken frekvens måles der på.?
Når jeg måler på 2,4 Ghz så får jeg lavere hastighed end når det er på 5 Ghz, hvor der kan fås fuld hastighed.
Sidst jeg i sidste uge målte hastighed på min 100/20 var den 105/25
Omdømme 7
Badge +7
Du bør ikke bruge auto, men i stedet prøve dig frem til du får en god kanal. Automatikken kan kun se wifi data og der er meget andet kommunikation og støj.
Bor du lejlighed med mange trådløse net, bør du bruge 5 GHz wifi.
Omdømme 2
Kablet starter den over dowsload 112mb og falder så til 90mb opload 25mb
2. test faldt download til 73,9mb download og opload 27mb
ændrede mine kanaler på 2,4 gh til kanal 8 og 5gh til kanal 48
Omdømme 2
Det er yousee egen optimerings system af wifi der valgte auto.
Bor i hus med få net omkring mig. Brugte en wifi analyser til at tjekke kanalerne i området,
Omdømme 7
Badge +7
Du er inde peak time nu. Folk er kommet hjem og bruger nettet. Her falder hastigheden 16-22 på hverdage. Du bør bruge en kanal under 52 på 5GHz. Din router kan yde omkring 433 Mbps på 5GHz og omkring 150 Mbps på 2,4 GHz. Du bør derfor bruge 5 GHz om muligt. Tal ud fra hukommelsen, da jeg selv en gang havde en Netgear C6250.
Omdømme 2
Har gennem de sidste 2 år kun kørt wifi og kørt langt over den hastighed jeg skulle have, men pludselig er den i download faldet meget, der er ikke ændret noget i vores pc - wifi eller andet, siden hastigheden blev hævet til 100/20 har den været på omk 130 i download og ca 35 i opload.
Omdømme 7
Badge +7
Er der prøvet med forskellige hastigheds test, det kan give en forskel med en anden, det kan også svinge fra enhed til enhed.
Omdømme 2
Slangefar> som jeg skrev køre jeg kanal 48 på 5 GH, og uanset om der skulle være stor belastning har vi aldrig oplevet. i privat hus.
Derimod mærker vi det tydeligt når vi er i sommerhus området.
Omdømme 7
Badge +7
Hvad siger hastighed mellem enhed og router? Selv om du bor i hus med få wifi net, kan der sagtens være en masse anden aktivitet. Du har måske f.eks. en trådløs tyveri alarm, gamle blue tooth enheder, trådløs varmestyring, baby overvågning, microbølgeovn.
Omdømme 2
Radiomanden> Speedtest viser ca samme resultat som yousees test.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg nævnte det med under 52, da det er en gylden regel.
Omdømme 7
Badge +7
Hvordan når der måles med andre enheder.?
Omdømme 2
Her i huset er der ikke tilføjet /ændret noget der skulle have indflydelse på det som du omtaler.
Omdømme 2
Kan ikke sammenligne med andre enheder da det så er en ældre netkort der ikke kommer op på samme hastighed. Denne pc bruger netkort med ac. mener jeg den hedder
Omdømme 7
Badge +7
AC er den hurtige standard, men nu kommer endnu hurtigere AX snart. Nu spørger jeg for 3. og sidste gang, hvad er hastighed mellem enhed og router lige nu?
Omdømme 2
Slangefar skrev:

AC er den hurtige standard, men nu kommer endnu hurtigere AX snart. Nu spørger jeg for 3. og sidste gang, hvad er hastighed mellem enhed og router lige nu?

Starter på 112 og halvvejs daler den til 89mb opload 27mb
Omdømme 7
Badge +7
Jeg tror ikke du forstår. Er hastighed mellem enhed og router f.eks. 200 Mbps, kan du ikke måle hastigheder over omtrent 100 Mbps. Hvilken enhed måler du på?

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)