Svar

Forbindelse fra router til extender

• Bruger
  • 9 kommentarer
Hvordan
icon

Bedste svar af Slangefar 3 december 2016, 12:34

Ja, det er sikkert din extender. Hvis du nulstiller din extender går den tilbage til udgangsstilling. Så kan du i manualen se hvad den hedder trådløst, og hvad brugernavn/password er som standard.

Se original

18 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hej oljev

Velkommen til YouSee Forum! :)

Er det blot fordi at du vil tilslutte en extender til en router? :) I så fald vil jeg lige flytte indlægget til bredbånds-kategorien :)

Vh.
Hej Kaper, ja tak!
Med venlig hilsen
Omdømme 7
Badge +7
Man køber en passende "Extender". Den tilsluttes til router med WPS eller man logger på "Extenderen" og konfigurerer den. Nogle tror, at man skal pladsere "Extenderen" der hvor der er problemer, men det er helt forkert. Extenderen kan kun tilbyde den hastighed den selv kan få fra router. Derfor skal extenderen tættere på router, end hvor der er problemer.
Hej Slangefar, tak for dit svar!
Mit problem er følgende: Jeg havde før en Cisco router og brugte min extender NetgeaerWN3000RP, og de kørte fint sammen.
Nu har jeg fået en ny og bedre router fra YouSee (Sagemcom CS50001), men jeg kan simpelthen ikke få disse to enheder (Netgear-extender og Sagemcom-router) til at spille sammen.
Kan det være, at de to bare ikke passer sammen, eller hvad kan der være galt?
oljev
Omdømme 7
Badge +7
Nogen gange kan trådløse enheder ikke så godt sammen lige med det samme. Du skal ind i din extender eller din router og skrue lidt. Det er ikke fordi der er noget galt med udstyret, men der er bare så mange kombinationer, at producenterne ikke altid træffer de samme valg omkring en enkel mulighed. Jeg måtte her sætte kryptering til kun AES for alle enheder kunne komme på, og jeg måtte sætte den mulige hastighed en smule ned, før wifi blev stabilt.
Det lyder alt for teknisk for mig, og jeg forstår ikke en lyd.
Kan du forklare det, så en amatør kan forstå det ?
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at slutte extenderen til routeren med WPS? (jeg kender ikke din router og heller ikke din extender).
Ja, har prøvet med WPS
Omdømme 7
Badge +7
Kan du finde ud af at logge på din router og din extender?
Min router ja, men ikke min extender.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du nulstiller extenderen skulle den have gerne have navnet "netgear_ext". Prøv at logge på extenderen (kan ikke lige finde standard brugernavn/password, men det må fremgå af din manual eller prøv admin/password). Hvis du logger på extenderen, kan du så se routerens trådløse net?
Ja, det kan jeg, men den beder om et WPA2-adgangskode, og den har jeg ikke.
Omdømme 7
Badge +6
WPA2 er krypteringen Routeren bruger, koden der skal bruges for at forbinde til Routeren, kan jeg ikke tro andet end det er den samme som den der forbinder dine enheder til Routeren.
Tak, hjalp ikke.
Når jeg fra min PC går ind på netværker, kan jeg "se" min routers navn, tilføjet "_EXT",
og det må jo være min extender, eller hvad? Men uanset hvilken adgangskode, jeg bruger,
får jeg ikke forbindelse fra PC til extender.
Omdømme 7
Badge +7
Ja, det er sikkert din extender. Hvis du nulstiller din extender går den tilbage til udgangsstilling. Så kan du i manualen se hvad den hedder trådløst, og hvad brugernavn/password er som standard.
Så lykkedes det!!
Tusind tak for hjælp.
Omdømme 7
Badge +7
oljev skrev:

Så lykkedes det!!
Tusind tak for hjælp.

Hej oljev

Dejligt du fik det løst og tak for at melde tilbage! :)

Kan du beskrive hvad du gjorde og markere det som bedste svar eller markere ét af svarene givet af Slangefar? :)

Så kan andre brugere med samme problemstilling hurtigt spotte løsningen når de kigger herind.

På forhånd tak og god dag derude :)

Vh.
Slangefar insisterede på, at jeg skulle nulstille extenderen, så den kom tilbage til fabriksindstilling.
Det gjorde jeg, hvorefter jeg kunne logge ind med password og adgangskode iflg. manualen.
Venlig hilsen
oljev

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)