Svar

Forældre kontrol

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg er i besiddelse af et Sagem Fast 3686 v2 modem.
Grundet en teenager i huset har vi brug for at tidsbestemme brugen af modemmet.
1. Hvordan gør man det ??.
2. Kan man udelukke f.eks. en G-box eller lukker automatisk ned for alt. Vi har en tv box som har brug for modem forbindelse 24/7 ??.

På forhånd tak
icon

Bedste svar af Slangefar 26 januar 2018, 16:42

Du skal logge ind på din router. Instruktion og koder i bunden af router. Koder fremgår også af en lille seddel, som fulgte med din router fra YouSee. Inde i din 3686 skulle du gerne finde et faneblad med titlen "Parental control".

http://screenshots.portforward.com/routers/Sagemcom/Fast_3686/Parental_Control_Basic_Setup.htm

Jeg har selv en 3890, og kan ikke hjælpe dig mere konkret, men normal vil man tidsmæssigt fjerne den IP adresse teenageren bruger for adgang til internet. Flere har gennem tiden spurgt om det samme med 3686, og du kan måske finde noget ved at søge i dette forum. Søgefunktion er desværre stærkt begrænset lige nu, men fejlen er meldt til YouSee.

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Du skal logge ind på din router. Instruktion og koder i bunden af router. Koder fremgår også af en lille seddel, som fulgte med din router fra YouSee. Inde i din 3686 skulle du gerne finde et faneblad med titlen "Parental control".

http://screenshots.portforward.com/routers/Sagemcom/Fast_3686/Parental_Control_Basic_Setup.htm

Jeg har selv en 3890, og kan ikke hjælpe dig mere konkret, men normal vil man tidsmæssigt fjerne den IP adresse teenageren bruger for adgang til internet. Flere har gennem tiden spurgt om det samme med 3686, og du kan måske finde noget ved at søge i dette forum. Søgefunktion er desværre stærkt begrænset lige nu, men fejlen er meldt til YouSee.
Tak for det hurtige svar.

Det kan jeg godt bruge til noget. Der må være en IP adresse et sted.
Og jeg skal nok for luset hans IP. ud.

Så tak her fra og god weekend:cool:
Omdømme 7
Badge +7
Du kan låse teenagerens MAC adresse til en bestemt IP adresse i sin 3686 router. Så er du sikker på dit "filter" altid virker.
Omdømme 7
Badge +7
I router kan du normalt se hvilke MAC adresser, som er forbundet, og hvilke IP adresser de låner af router.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)