Spørgsmål

ethernet portene finder ikke internet sagemcom 3890

• Deltager
  • 2 kommentarer
Hej!
Jeg vil gerne tilgå internettet fra min mac mini (yosemity) via ethernet til sagemcom 3890 routeren, men det virker ikke.
ethernet kortet får fint en ip addresse via DHCP og jeg kan forbinde fra min bærbare på ethernet via routeren så det hele bør være sat rigtigt op på computer siden og har virket fint med den forrige router.
Det virker som om routeren bare ikke tillader adgang til internettet når trafikken kommer fra ethernet portene.

Det fungerer fint via det trådløse netværk når jeg slutter minien til wifi. Da får jeg en dhcp ip og så er der fuld adgang til internet.

Yousee support kaster som altid håndklædet i ringen med det samme. Er blevet trukket igennem factory reset (bør have nyeste firmware) og genstart af alle devices uden held.

Er der nogen der har fået internetforbindelse via ethernet til at fungere på denne router eller er det bare endnu en ting hvor der er fejl i softwaren så det ikke virker? og hvis så hvordan får du det til at virke (gerne med skærmbilleder) :-)

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +7
Hej madsdp

Velkommen på YouSee Forum :)

Jeg kan se, at der ikke rigtig er kommet gang i tråden her, og måske har du nu fået løst problemet?

Hvis ikke, så kan jeg fortælle, at der ikke burde være noget til hindre for at køre kablet på dette modem. Et bud kunne være at teste kablingen til en anden enhed hvis muligt, med et andet kabel og i alle portene.
Hej Kasper,
Jeg har ikke fået det til at virke og har givet op for nærværende. Jeg mener heller ikke at der bør være noget til hinder for at dette skulle virke. Jeg har prøvet via Ethernet fra både mac mini og macbook pro med samme resultat med forskellige kabler (som iøvrigt virkede med forrige router).
Så vidt jeg kan se er det noget i routeren der bremser det :/ ville være rigtig rart med en manual til den men den bliver vi nægtet adgang til åbenbart..
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at se om portene er blevet slået fra i router?

1. Login på router (instruks i bunden)
2. Vælg Advanced Setup
3. Vælg Power Management
4. Alle eth0-eth3 skal være afkrydset
Omdømme 7
Badge +3
Slangefar skrev:

Har du prøvet at se om portene er blevet slået fra i router?

1. Login på router (instruks i bunden)
2. Vælg Advanced Setup
3. Vælg Power Management
4. Alle eth0-eth3 skal være afkrydset

@Slangefar:
Er der kommet ny firmware til Sagemcom 3890?
De beskrevne valgmuligheder findes ikke i min Sagemcom 3890.
Omdømme 7
Badge +7
Jeg kører med en 3890 (firmware 50.5.3), som ikke vil opdatere firmware hverken automatisk eller manuelt. Gik ud fra muligheden stadig var til stede i nyere firmware. Skal have min 3890 byttet her i det nye år. Det er så den tredje 3890 på relativ kort tid :@

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)