Svar

Er datasplitter nødvendig?

Badge
  • Bruger
  • 7 kommentarer
Jeg har idag en tv/data splitter på mit antennekabel ind i huset. Den deler datasignal ud til routeren og tv signal til antenneforstærkeren og derfra ud til mine tv. Mit spørgsmål er: kan jeg erstatte tv/data splitter med et alm. antennesplitter? Nu vil der skarpe nok sige "hvorfor vil du skifte det ud?" Svar: Jeg har et meget ustabilt bredbånd som jeg ikke få en konkret løsning på fra Yousee. Nu må jeg selv teste mig frem!
icon

Bedste svar af karma 9 april 2017, 15:27

Hej Kasper
Problem løst. Data/tv splitter er nødvendig når de 2 sendes ind i huset på samme kabel. De skaber støj for hinanden. Har haft en dygtig tekniker fra Dansk kabel tv på besøg.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +4
Hej Karma.
Det kan du ikke.. TV/data splitter, splitter andre signaler end Alm. Antenne splitter. Alm. Antenne splitter kan KUN splitte de kanaler/frekvenser der bliver brugt til TV. . f.eks. dele antenne signal til 2 TV, men kan altså ikke dele data og TV op.

Venlig Hilsen

Brian
Omdømme 7
Badge +7
Vi havde også en gang et ustabilt bredbånd. Her var forklaring at vores antennekabel ikke var højfrekvens tæt. Da mobiltelefonerne begyndte at bruge 800 MHz frekvensen kom der indstråling. Denne støj løb tilbage gennem kablet til routeren og fik den til at genstarte af og til.

Bruger du dit internet kablet eller trådløst?
Badge
Brian: Lige nu står router som det eneste på linjen ind fra vejskabet. Den kan ikke få forbindelse ud når den står efter datasplitteren. Noget som den har gjort i flere år. Jeg køber selvfølgelige en data/tv splitter hvis det ER nødvendigt. Men lige nu har jeg 0 udbytte af Yousee "support"
Slangefar: Det bruges både kablet og trådløst. Og det har virket i mange år.
Omdømme 7
Badge +7
Hej karma

Hvad er status på de udfordringer som du oplever?

Hvis det stadig driller, så har vi mulighed for at fejlmelde til kørende tekniker, hvilket support kan hjælpe med at bestille til dig.
Badge
Hej Kasper
Problem løst. Data/tv splitter er nødvendig når de 2 sendes ind i huset på samme kabel. De skaber støj for hinanden. Har haft en dygtig tekniker fra Dansk kabel tv på besøg.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)