Spørgsmål

Egen vdsl/adsl router

Hej, er der nogen der ved om man kan/må sætte sin egen router med modem vdsl2/adsl2 til? Jeg har en Cisco 887VA
Multimode VDSL2/ADSL2/2+ router på hånden, men er i tvivl om den kan erstatte den hvide yousee router med pair bonding. Grunden til udskiftning er den hvide kun kan lave DMZ til min egen router og ikke bridge mode som jeg ønskede.

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Nej, du må ikke sætte egen router direkte på YouSees net.
Øv, det er ærgerligt man er tvunget til at bruge sådan noget klodset udstyr og laver det så det ikke kan sættes i bridge mode, især når de ved der er folk som ønsker dette.
Slangefar skrev:

Nej, du ikke sætte egen router direkte på YouSees net.

Tak for svaret
Omdømme 7
Badge +7
Det er vel fair nok, at YouSee sikrer, at der kun er godkendt udstyr på deres net. Det kunne dog være fint, hvis YouSee på sigt ville lave en "white list" over routere, de ville gå med til, hvis man selv f.eks. overtog supporten af dem. Jeg ville gerne erstatte min nuværende Netgear C6250 fra YouSee med en Netgear Nighthawk X4S (DOCSIS 3.1 router) betalt af egen lomme. Jeg har snakket "bridge mode" med "hende som bestemmer", og og hun har svært ved at se nødvendigheden for 2 bokse, når vi så længe har kørt fint med en boks.
Godkendt udstyr kan jeg da godt se det fornuftige i, men alligevel. Princippet er vel ikke meget anderledes end som en alm telefon, den er du jo ikke tvunget til at købe hos din udbyder... Men så lav i det mindste udstyret så det kan det kunderne vil ha, det er jo ikke raket videnskab og det burde være rimeligt simpelt at ligge ind i den software de kører med tænker jeg. Man kan kun håbe at de kommer med en opdatering til sagem boksen(den hvide) eller kommer med et pair bonding modem som var problemet i dette tilfælde. Det skal siges de faktisk tilbød mig et alm vdsl modem, kredit for dette, men det kunne ikke pair bonding.
Omdømme 7
Badge +7
TDC har rene "pair bonding" modemer, men det er vist kun gennem "wholesale" (forhandlere) og måske erhverv, man kan kommet til dem.
Slangefar skrev:

TDC har rene "pair bonding" modemer, men det er vist kun gennem "wholesale" (forhandlere) og måske erhverv, man kan kommet til dem.

Okay, de sagde de kun havde alm vdsl modem.
Omdømme 7
Badge +7
YouSee vil sikkert ikke have for mange produkter og fører dem nok ikke til private kunder.
Slangefar skrev:

YouSee vil sikkert ikke have for mange produkter og fører dem nok ikke til private kunder.

Hej igen. Nu har jeg talt med yousee igen og man kan godt få pair bonding modem så jeg kan slippe for deres router, det ville de sende med det samme UB. Så der er åbentbart forskel på hvem man taler med derinde. Tak for hjælpen.
Omdømme 7
Badge +7
Fint nok, har været YouSee kunde mange år, og de (YouSee) er absolut til at tale med.
Hej igen Slangefar
Jeg var nok lidt for hurtig til at rose yousee, nu har jeg ventet i en måned på et modem som jeg fik at vide var sendt. Men nu viser det sig det slet ikke kan lade sig gøre alligevel, jeg beklager min nød i en mail til kundesupport og bliver ringet op af en flink dame og hun får styr på hvad jeg mener og sender mig videre til udvidet support . Igen en flink mand og han forstår ikke hvorfor jeg ikke kan få sat routeren i bridge, det gør han nemlig flere gange dagligt for kunde og det kunne han også gøre med min router, men jeg var desværre ikke hjemme på det tidspunkt vi talte sammen så han ville ikke ændre det når vi ikke kunne teste det, fair nok. Så ringer jeg igen i dag og får at vide det ikke kan lade sig fordi de ikke har support på bridge mode. 🤥 Det er meget mærkeligt. Hun forklarer så at jeg må have været heldig sidst og komme til at tale med en nørd, men hun ville ikke videre stille mig til udvidet support. Hun sender derefter en vejledning på bridge mode på en coax router som jeg ikke har. Træt træt træt af det, af noget så simpelt.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)