Spørgsmål

Dårlig hastighed

Når jeg laver en hastigheds test efter at slukket og tændt for routeren er linien på ca 90 mbit men laver jeg testen igen falder hastigheden til 3-5 mbit .... og det bliver den ved med...

Det er en bolig forening.

Hvad kan problemet være ?

20 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Husker du at teste kablet?
Mellem router og pc ?
Hver gang jeg slukker og tænder routeren er den første test 90 mbit de efterfølgende test er mellem 3-5 mbit...
Omdømme 7
Badge +7
Ja, du skal teste kablet mellem router og PC for at udelukke wifi som problem.
Ok, sådan... når jeg går i netværksforbindelser på pc kan jeg se at det er kablet der er forbindelsen, er det godt nok ? eller er der en anden måde ?
Omdømme 7
Badge +7
Nej, det er sikkert godt nok. Du bør nok fortælle hvilken router du har. Så kan folk med samme router måske bidrage med noget du kan forsøge.
Omdømme 7
Badge +7
Hvad siger hastigheden så målt på kablet forbindelse.?
Det er en Cisco EPC3925....
Første gang jeg kører testen efter at have slukket og tændt for routeren siger den på omkring 90 mbit (på kabel forbindelse mellem router og pc) ..... så går der et øjeblik så lagger Pc´igen... og så siger testen mellem 3-5 mbit...
Omdømme 7
Badge +7
Er det samme resultat med andre enheder.? Hvordan er det til sammenligning når det er på Wi-Fi.?
Omdømme 7
Badge +7
Har du prøvet at nulstille router? Jeg kender desværre ikke din router, men det er vist en ældre sag :D
Ja, resultatet er det samme, bare noget lavere Mbit...
Nej, jeg har ikke prøvet at nulstille den, på reset knappen ? ... hehe :) jaa, det er den vel...
Omdømme 7
Badge +7
Har du checket Yousees driftsinformation om der er problemer i dit område? Det gøres på https://kundeservice.yousee.dk/driftsinformation
Det har egentlig stået på ihverfald de sidste 3 mdr... men tak for linket :) kigger...
Omdømme 7
Badge +7
Du har vel så når det har været så længe, kontaktet teknisk Service.? Hvad har de sagt/gjort.?
Tager fat i dem på mandag... ville lige prøve her inden...
Omdømme 7
Badge +7
Hvis du har adgang til router kan du checke støjtal (SignalNoiseRatio) er 31 eller bedre.
Omdømme 3
Badge
Prøv at slå wifi fra og frakobbel alt andet end din pc og foretag en ny test for at udelukke at der er andre eller andet som kører på dit net.
Det har jeg ikke lige pt desværre .... hvordan kontrollere jeg det ? ved at logge på routeren ?
Omdømme 7
Badge +7
Ja, du skal logge på router for at se dem. Kundeservice kan se dem for dig :D
tusinde tak for hjælpen, jeg tager fat i kundeservice på mandag... fortsat god lørdag aften.
Hey Kingcecil,

Jeg har samme problem og samme router. Det er dog ikke noget der har stået på, så længe som du nævner. Jeg har en 100/30 forbindelse. Det underlige er, at mens download falder til omkring 3 mbit, kører upload på fuld styrke.

Kan jeg evt. lokke dig til at poste svaret fra kundeservice herinde?

Pft!

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P