Spørgsmål

Billigere bredbåndsabonnement

Hej,

Jeg er ny YouSee kunde. Har et bredbåndsabonnement hos YouSee. Heri betaler jeg 299 kr./md. for 100 mbit. Da jeg er studerende, vil jeg spørge Jer angående ændring af bredbåndsabonnement. Jeg ønsker at skifte over til et billigere abonnement efter de 6 måneder https://yousee.dk/bredbaand/overblik.aspx. Helst under 199 kr./md. Jeg bor i en boligforeningen, der har et samarbejde med YouSee, om levering af TV-signal, internet m.m.

25 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Kontakt kundeservice og forhør dig om hvad der kan tilbydes. Du vil så miste de/den fordel der er med i det nuværende abonement, og få den /de der er med i det nye.
Omdømme 7
Badge +7
Det billigste er tilsyneladende 249 Kr./md.
Omdømme 7
Badge +6
Ja, der fås nok ikke billigere, og det er jo ikke en videre hurtig hastighed.
Foreningsbredbånd går helt ned til 129 kr for 2/0,5 Mbit/s.
Omdømme 7
Badge +6
Så er man da nede i noget der nærmest er ubrugeligt.
Omdømme 7
Badge +7
Logan skrev:

Foreningsbredbånd går helt ned til 129 kr for 2/0,5 Mbit/s.

Hvem kan få det?
Omdømme 7
Badge +6
ForumBruger837 skrev:

Jeg er ny YouSee kunde. Har et bredbåndsabonnement hos YouSee. Heri betaler jeg 299 kr./md. for 100 mbit.

Har samme hastighed, men med foreningsrabat er det Kr. 279, så du skulle da også kunne få rabat på din forbindelse.

Hvem kan få det?

Dem, der har foreningsaftalen. Vores spørger lyder som en kandidat.
Omdømme 7
Badge +7
Har 100/20, men betaler også 299 kr/md.
Omdømme 7
Badge +7
Logan skrev:

Hvem kan få det?

Dem, der har foreningsaftalen. Vores spørger lyder som en kandidat.

Vores ejerforening har da en aftale med YouSee, men jeg får ikke rabat. Hvad kan det skyldes?
Godt spørgsmål. Hos os har vi også foreningsaftalen, så prisen ligger 50 kr lavere + der er flere hastigheder.
Omdømme 7
Badge +6
Er det ikke via forening.? Vores leverer til 5784 husstande.
Jeg ser hverken TV eller høre radio. Jeg har ikke behov for 100mbit, når de 6 måneder er gået. Jeg bruger internettet til at skrive og besvare mails, Youtube, vedhæfte filer, små opgaver der kræver lidt forbindelse m.v. Jeg gør ikke brug af Netflix og andre streamingtjenester.
Omdømme 7
Badge +6
Som skrevet forhør dig om hvad der kan fås, til det behov du skriver, så er 10 Mbits fint til dig.
Omdømme 7
Badge +7
Radiomanden skrev:

Din forening er vel en antenneforening?
Omdømme 7
Badge +7
Logan skrev:

Godt spørgsmål. Hos os har vi også foreningsaftalen, så prisen ligger 50 kr lavere + der er flere hastigheder.

Hvem betaler du til?
Jeg betaler alt til YouSee (Fuldpakken, bredbånd, telefoni og mobil). Det eneste jeg betaler til foreningen er Grundpakken.
Omdømme 7
Badge +6
joern skrev:

Radiomanden skrev:

Din forening er vel en antenneforening?

Ja, det er vores antenneforening, vi overgik til den fra boligforeningen, da Fritvalg blev muligt. De rabatter der haves er de samme som da det var boligforeningen, da det er Antenneforeningen der har aftalen.
joern skrev:

Hvem betaler du til?
Jeg betaler alt til YouSee (Fuldpakken, bredbånd, telefoni og mobil). Det eneste jeg betaler til foreningen er Grundpakken.

Det samme her. Det bliver dog lavet om nu, så yousee også opkræver grundpakken.
Omdømme 7
Badge +4
ForumBruger837 skrev:

Jeg ser hverken TV eller høre radio. Jeg har ikke behov for 100mbit, når de 6 måneder er gået. Jeg bruger internettet til at skrive og besvare mails, Youtube, vedhæfte filer, små opgaver der kræver lidt forbindelse m.v. Jeg gør ikke brug af Netflix og andre streamingtjenester.

Tørt sagt, så er det bedre helt og holdent at skifte internet udbyder, eks til en der tilbyder forbindelser via det alm. telefonstik.
Men hvilken udbyder der overhovedet kan levere i ens område, kan man kun finde ud af ved at gå ind på deres hjemmesider og undersøge ens adresse.

Men en som Hiper er ret udbredt i hele landet med telefonstik løsninger. Deres pris plejer normalt at ligge på 199kr om måneden, hvor du så får en 23/5 Mbit forbindelse.
Det er rigeligt til det forbrug du beskriver.
Omdømme 7
Badge +6
Alt får via foreningen, da You See leverer til dem, og de fordeler via deres net.
Det eneste der afregnes direkte til YS er Humaxen, bredbånd og Mobil.
Omdømme 7
Badge +4
Radiomanden skrev:

Alt får via foreningen, da You See leverer til dem, og de fordeler via deres net.
Det eneste der afregnes direkte til YS er Humaxen, bredbånd og Mobil.

Men det forhindrer ham ikke at opsige abonnementet og slå over på telefon stikket senere og derved spare 1200 kr om året, hvilket er mange penge når man er en fattig studerende.
Yousee bestemmer ikke over telefon stikket, her har man frit valg på alle hylder hvilken udbyder man ønsker at benytte.

TV kan han jo sagtens få alligevel ved bare at knalde en stueantenne op, der må man så bare nøjes med DR's kanaler når man skal spare penge.
Gratis streaming af underholdning findes der også rigeligt af på nettet og det legalt.

Fandt lige Bo's liste på digitalt.tv med gratis streaming tjenester:
http://digitalt.tv/gratis-streamingtjenester/
Omdømme 7
Badge +6
Der er jo netop frit valg af udbyder, så hvis ikke det er muligt med anden udbyder via Coax, så er der da en del der leverer på DSL.
Omdømme 7
Badge +7
Hvis der er så lille behov, kan der da bare bruges data fra mobilen og koble PC'en med hot spot.
Omdømme 7
Badge +6
Det er da også en mulighed hvis Data forbruget ikke er så stort. Hvad det ikke tyder på det er.
Omdømme 7
Badge +7
Så har jeg også fået foreningsrabat og en gratis sikkerhedspakke. Samlet besparelse 79 kr./md.
Tak for jeres indlæg om emnet.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P