Spørgsmål

Asus extender til SAGEM 3890

• Udforsker
  • 11 kommentarer
Jeg har en asus RP-AC52 extender som jeg forsøger at tilslutte til det nye modem 3890, og det går også delvis godt, men det vil ikke vise signalet på 5 Ghz. Det fungerede fint med mit gamle CISCO modem og ASUS router.
Jeg kunne ikke få det nye SAGEM 3890 moden til at køre i bridge mode, så jeg må undvære min ASUS router, men jeg jo gerne fortsat kunne benytte min extender.
Er der nogen som har en løsning på mitr problem?

10 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Er du for langt fra router? 5GHz rækker ikke så langt som 2,4 GHz. Eksempel: hvis dit hus er 10 meter langt, og router står i den ene ende af huset, skal extender placeres 5 meter fra router. Mange tror man skal placere extender, hvor der ikke er noget signal, men er der ikke noget signal, er der jo ikke noget at "extende".
Nej jeg er ikke for lang fra router, jeg har extenderen her ved min maskine for at forsøge at sætte den op, så der er kun 1 meter mellem router og extender.
Der hvor extender skal sidde fungerede deb meget fint i min gamle opsætning, der er godt signal til den at arbejde med.
Jeg bruger appen Wifi Analyzer og den viser også der er meget fint 5 Ghz signal, men extender kan ikke vise det som den gjorde før, så det må være 3860 der er problemet, men hvordan
Omdømme 7
Badge +7
Du kan prøve at skrue lidt på wifi i routeren. Nogen få gange kan router og wifi dimser ikke lige med det samme. Her kunne fruens tablet ikke med vores router. Jeg fandt ud af tablet og router havde en forskellig opfattelse at TKIP kryptering. Efter at slået kryptering over til kun AES i router kørte fruens tablet fint. Vores Smart TV mistede af og til forbindelsen til router. Løsningen her var at sætte den mulige hastighed en smule ned i router. Wifi Analyzer fra Farproc er glimrende gratis app. Jeg bruger den selv en del.
Ja der må jeg indrømme, at mine evner ikke lige er til at pille formeget, slet ikke når jeg ikke har en ordentlig manual så jeg kan forstå de forskellige funktioner. Det var så dejligt med min gamle asus router som havde en ordentligt manual på dansk.
Når jeg ser på Wifi Analyzer appen er der 5 Ghz signal fra extender, men på routerens oversigt findes den kun på 2 Ghz, mystisk, extender viser stadig ikke at den er tilsluttet 5 Ghz, der er kun lys i 2 Ghz siden.
Omdømme 7
Badge +7
Der har før været nogen med en 3890, som slukkede for den ene frekvens. Prøv at se i router om den er slået til.
Det vil jeg gerne gøre, men kan du fotælle mig hvor det er jeg kan se det?
I Status Lan discover billedet kan jeg se både 2 og 5 Ghz markeret med on, og jeg kan også se min telefon tilsluttet 5 GhZ
Omdømme 7
Badge +7
Jeg har aldrig være inde i en 3890, og der ikke nogen manual online :(
Så er du da lovligt undskyldt :$. Ja det er sørgeligt man bare bliver belemret med sådan noget udstyr uden nogen form for vejledninger

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)