Spørgsmål

Adgang til SAMBA/CIFS på internettet.

Omdømme 1
Hej, jeg har behov for at kunne oprette forbindelse til en online backup-løsning jeg har bestilt.
Der benyttes SAMBA/CIFS til at forbinde med.

Jeg kan dog ikke få forbindelse til drevet gennem YouSee.
Det kan sagtens lade sig gøre fra andre udbydere eller igennem VPN

Er der blokeret for disse services ?

11 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
Hvilken router har du? Det er længe siden, at jeg har rodet med CIFS (nok mest kendt som SMB). Så vidt jeg husker skal port 445 være åben, når det er tale om ren TCP trafik. Det kan være Yousee (eller router) blokerer denne port.
Omdømme 1
Hej,

Tak for hurtigt svar :-)

Jeg har en C6250EMR og har prøvet at slå firewall helt fra på både den og computeren.
Omdømme 1
Tak for puffet i den rigtige retning - det lader til at der er lukket for 445. :-(
Øv for den da!
Omdømme 7
Badge +7
Der er desværre ikke meget at skrue på i C6250EMR (jeg har den samme). Yousee har fjernet mange (gode) ting, for at lette deres support af routeren. Havde du den nyere Sagemcom 3686 kunne man måske åbne for SMB trafik i routeren (denne router har Yousee vist ikke pillet så meget med endnu).

Flere har haft problemer med C6250EMR og VPN (jeg kører dog selv fint med Open VPN protokollen). Apropos VPN, er det ikke en god ide, at du sender dine data gennem VPN?
Omdømme 7
Badge +7
Jeg ville forsøge, at få porten lukket op. Der er dog langt flere porte, der er lukket. Jeg har selv fået åbnet b.la. 25 og 80 hos flere andre med hjemmeservere.
Port 25 er vist den eneste spærring man kan få ophævet. Modsat de andre porte, bliver 25 spærret i modemmets eget ipfilter.
Omdømme 1
Jeg har ikke haft problemer med C6250EMR og VPN (PPTP), det spiller bare.
Eneste årsag til at jeg ikke arbejder unødigt igennem VPN, er hastigheden.
2-3 MBit er simpelthen for langsomt når man arbejder med store dataset.
Jeg prøver at skrive til YouSee for at få lukket op.

Mange tak for hjælpen. :-)
Omdømme 7
Badge +7
Jeg mener, at have sat en lille webserver op på en Yousee forbindelse, men jeg kan huske forkert. Prøv at ringe til Yousee på 70 70 40 40, og hør om ikke det er muligt, at få åbnet 445.
Port 80 er heller ikke spærret, så du husker nok rigtigt :)
Omdømme 7
Badge +7
Det glæder mig, at høre du har fået PPTP til at virke med 6250. Jeg overvejer at skifte leverandør, og den nye leverandør har meget få servere med Open VPN, så jeg bliver nok nødt til at vælge PPTP eller L2TP.
Omdømme 1
Eneste issue med PPTP er hastigheden, men det er vist ikke YouSees fejl, nok mere protokollen.

På min arbejds-VPN får jeg ca. 20/20 ud af 100/100 på en 300/60 forbindelse. Min private er desværre begrænset, nok pga. dens placering i Tyskland.
Jeg har dog flere kolleger der ikke kan logge på PPTP til arbejdet gennem YouSee med ældre routere/modems.

Lidt off-topic, men det går jo nok ;-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P