Svar

Acces point c6250

Jeg står med en gammel Netgear c6250EMR som jeg godt ville bruge som ap. Har prøvet at indstille ip'en selv og slå DHCP fra, men virker stadig ikke.
Kan ikke finde nogen ap bridge mode i instillingerne og i wireless ap menuen kan man ikke trykke på de fundene netværk.
icon

Bedste svar af Slangefar 31 marts 2019, 14:30

C6250 er en coax router og kan derfor ikke bruges som access point. Var det en R6250 kunne den bruges som access point.

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7
C6250 er en coax router og kan derfor ikke bruges som access point. Var det en R6250 kunne den bruges som access point.
Er det også grunden til at jeg ikke kan bruge den som extender, selvom den har en wireless ap fane, hvor man bare ikke kan vælge et netværk.
Omdømme 7
Badge +7
Har selv haft en C6250 og mig bekendt kan den heller ikke bruges som extender. For at være acces point kræves der en WAN port med lokal netstik (RJ45). Din C6250 har en coax WAN port, som ikke kan forbindes til en normal router. Din C6250 kan sælges. Kender ikke det nuværende marked, men sidst jeg kiggede på DBA var der 4 til salg. Den omfattende handel med C6250 skyldes problemer med nuværende standard router 3890 fra YouSee.