Boks crasher ved omrokering af kanaler | YouSee Community
Svar

Boks crasher ved omrokering af kanaler

Vis første besked

46 Kommentarer

Omdømme 4
Badge
@ PhotoKnudsen: For at komme eventuelle misforståelser i forkøbet, vil jeg gøre dig opmærksom på at jeg skriver, at vi STARTER udrulning af software i slutningen af næste måned – og at det tager omkring et par måneder at komme igennem en udrulning til flere hundrede tusinde bokse.

Hvis jeg var i stand til udvikle og gennemteste en ny software på et par timer, så ville jeg være en lykkelig kvinde Glad humørikon At mit svar kommer kort efter et indlæg fra en frustreret bruger, er der såmænd ikke noget ”suspekt” i. Jeg har flere gange besvaret indlæg i denne tråd – og får automatisk besked hver gang nogen poster et indlæg. Denne gang havde jeg bare noget konkret at informere om.

@ dafojk: Den nye software er testet til at løse problemet med boksen der crasher, ved re-arrangering af kanaler. Derudover indeholder den som nævnt andre små og store ændringer, og muligheder for nye tiltag. Jeg kan desværre ikke oplyse nærmere på nuværende tidspunkt.

Hvad angår betatestere blandt vores kunder, så er det ikke noget vi benytter os af – men tak for tilbudet.

Som ”plaster på såret” for den lange ventetid, vil jeg dog tilbyde at lave en manuel opgradering til de af jer, som er plaget af denne fejl, så snart det er muligt. Til den tid får jeg brug for jeres kontaktoplysninger/EM nummer i en privat besked, så jeg kan finde frem til jeres bokse.

Fortsat god dag
Mvh. Gitte

Hej Gitte, og god dag og weekend til dig også.

Jeg håber ikke du tager det personligt, det er ihvertfald ikke intentionen herfra.
Jeg bliver bare så "træt" når DK's største udbyder af bredbånd, herunder TV, efterlader det indtryk at man intet gør for at udbedre de fejl og mangler som kunderne påpeger. Når man som mig er kunden, ham fjolset der sidder med fjernbetjeningen i hånden og græmmer sig over disse "reboots" Vi snakker altså ikke om 30 sek inden boksen er kørende igen, men minutter. Og når man så oplever at boksen går død, 5 dage efter man endeligt har fået sorteret alle kanaler således det er logisk for en mand, der geografisk er bekymrende tæt på at være Molbo, og man så kan begynde forfra med en ny boks, så bliver man i heldigste fald træt.
Nå det er fredag og vi skal være glade og positive, jeres ombytnings service virker ihvertfald hurtigt 😉
Omdømme 4
Badge
Så nærmer vi os tidspunktet for start på opdatering af software Glad humørikon

Som lovet vil jeg tilbyde at lave manuel opdatering til de af jer, der har været plaget omtalte fejl.

Send mig en Privat Besked med følgende info:

EM nummer ell. Fastnetnummer (står på regningen)
Navn/adresse + evt. et nummer I kan kontaktes på om nødvendigt.

Jeg vil så hurtigst muligt opdatere jeres digitalmodtager, og give besked tilbage
(digitalmodtager skal være tændt/i standby)

Med venlig hilsen
Gitte

Omdømme 1
Hej Gitte

Vi vil gerne være med, fint i giver os denne mulighed. PM sendt.

Ok, hatten af for hurtig reaktion.
Opdatering modtaget lige nu ( kl 18:12 ) ser interessant ud, vil afprøve lige så snart tiden tillader det.
Hvad betyder den tvungen opdatering af ens kanal opsætning mv.?
Mine kanaler har IKKE flyttet sig ved opdateringen !
Ny funktion er " apps " ser lovende ud....
Fixer den også de massive Tv arkiv problemer der har været i langt over en måned ?
med programmer der ikke vil afspilles, udsendelser der stopper midt i det hele.
udsendelser der får tv boks til at genstarte, og jeg kunne blive ved :-(

Omdømme 4
Badge
Hej PhotoKnudsen

Forstår ikke helt din meddelelse om at dine kanaler IKKE har flyttet sig ??
Du skal selv flytte rundt på dine kanaler, så de ligger i den rækkefølge du personligt ønsker.
Opdateringen, løser den fejl, der tidligere fik boksen til at genstarte, når man forsøgte på dette.

Mvh. Gitte

Omdømme 4
Badge
Hej ThomasFrost

Jeg forstår ikke hvad du mener med "tvungen kanalopdatering"
Denne tråd handler om en fejl i software, som får boksen til at genstarte, når den enkelte bruger forsøger at ændre i kanalrækkefølgen på digitalmodtageren. En fejl som du tidligere har skrevet i tråden du oplever. 

Ny software løser denne fejl - så¨det er muligt for den enkelte bruger at ændre kanalrækkefælge i boksens indstillinger, uden man oplever boksen crasher/genstarter.

Hvad angår dit næste indlæg vedrørende arkiv: Det er en helt anden fejl som intet har med denne tråd at gøre. Der arbejdes på at løse de fejl der er i arkiv - du kan følge status her:

http://kundeservice.tdc.dk/driftsinformation/driftsinformationdetailpage?fas_id=20150918-010754

Fortsat god aften
Mvh. Gitte

Hej Gitte
Det skrevne ord er sgu svært.
Det jeg mener og opfatter som spørgsmål fra forrige bruger er
"Når opdatering kommer, bliver min nuværende kanalliste ødelagt, resat til TDC standard" og jeg svare nej det gør den ikke, din hårdt tilkæmpede opsætning bliver bevaret."

Jeg er ikke kommet til at afprøve boksen dybere, så der er absolut ingen kritik herfra, overhovedet ;-)

Tværtimod er jeg glad for at du/i er opmærksomme på os brokhoveder, og giver os mulighed for at være blandt de første der får opdateringen.
Omdømme 1
Sådan opfattede jeg den også, Photoknudsen. Altså, som du lige forklarede det Glad humørikon

Jeg har heller ikke tid til at teste nu her, måske senere. Men tak for opdateringen Gitte.

Omdømme 4
Badge
@ PhotoKnudsen og dafojk
Aha, så er jeg med - troede I mente der var noget galt efter opdatering Glad humørikon
Det er nok bare mig der er lidt rundforvirret, fordi jeg sidder og "sakser rundt" mellem opdateringer,
personlige svar, og indlæg på Forum Glad humørikon

Tak fordi i opklarede forvirringen Glad humørikon

Mvh Gitte

Jeg beklager den dårlige formulering Glad humørikon
Omdømme 4
Badge
Helt Ok Glad humørikon

Såfremt du ønsker opdatering, er her mit indlæg fra tidligere:

Send mig en Privat Besked med følgende info:

EM nummer ell. Fastnetnummer (står på regningen)
Navn/adresse + evt. et nummer I kan kontaktes på om nødvendigt.

Jeg vil så hurtigst muligt opdatere jeres digitalmodtager, og give besked tilbage
(digitalmodtager skal være tændt/i standby)

Mvh Gitte

Jeg har nu haft tid til at prøve at redigere min kanalliste. Alt virker fint 🙂 Div. kanaler er flyttet rundt, og det der før med sikkerhed fik boksen til at reboote, accepteres nu problemløst.
Så bravo TDC og tak til Gitte.
Omdømme 4
Badge
Takker for hurtig tilbagmelding Glad humørikon

@ dafojk:
Hvis du (når du får testet) er enig i ovenstående, vil jeg opfordre dig til at markere tråden som løst (da du er trådstarter) så andre brugere kan søge en løsning på problemet frem.

Mvh. Gitte

Hej Gitte

hvorn sender jeg en privat besked til dig, vis man skulle sende sine oplysninger til dig?

Omdømme 4
Badge
Hej dekomo

Du "trykker" på mit navn, herefter skifter vindue - og du kan i højre side se et felt, hvor der står "kontakt mig". derunder er der linkt til privat besked Glad humørikon

Hos mig virker det fint nu med kanalrokering etc.
Jeg havde dog nogle problemer med TDC Play Musik.

ca 75% af sangene kunne ikke "findes"

Dette er blot til orientering, jeg håber I er interesseret i feedback.
Ikke noget stort problem endnu, lad os se tiden an et par dage. Måske løser det sig selv.

Omdømme 4
Badge
Jo tak - feedback er velkommen. Musik APP'en bliver der kigget på.

/Gitte

Besvar