Skal streameren have strøm fra en stikkontakt - eller kan den nøjes med strøm fra usb på tv ?
Her er en test af den, hvor der findes svar på faktisk alt om den. https://digitalt.tv/yousee-streamer-test/
Hm…..jeg har nu både været forbi kundeservice og en YouSee butik og det lader til, at man IKKE kan købe den til 399kr, men jeg kan leje den for 30kr pr mdr…….lige nu er min boks gratis, så hvorfor skal jeg betale 30kr pr mdr???. Og hvorfor kan man nu ikke købe den til 399kr???
Hvad oplever i andre? Og hvad får i at vide??
Hilse Martin
Læs hvad forum adminstrator Kevin skriver her.
Den koster Kr 399,- der har aldrig i nogen artikler om den både her på forummet og på recordere.dk samt digitalt.tv været nævnt andet.
Kundeservice igen igen og streamer boks
Nå…..de 399kr er for oprettelse og det er rigtig nok, at den kan være gratis for nogle som allerede har et abo eller tegner et nyt…… derefter koster den 30kr pr mdr…YouSee sælger som sådan ikke deres produkter…..(hardware) så derfor vil der altid være en leje på den…
Jeg er medlem af en boligforening, der har vi boksen gratis (den gamle boks), så jeg må vel bare vente på at streameren også bliver gratis på et tidspunkt…..
Hvad får i andre at vide???
Martin
At den koster Kr 399,- https://www.recordere.dk/2023/09/nu-er-yousee-streamer-til-salg/
Radiomanden…lidt underligt at du bliver ved med at kommentere på en artikel som jeg også har læst flere gange…..men det har intet med virkeligheden at gøre, den er lanceret i dag og det er vel det som der gælder??, altså prisen i dag og som man får at vide, når man ringer eller tropper op hos YouSee….som jeg har gjort i dag….
men jeg skal da ikke lægge skjul på, at jeg er MEGET skuffet over, at man ikke bare kan købe den, som der er omtalt mange steder….
jeg sprutte ind til, hvad i andre får at vide, når i ringer eller møder op for at få/købe en streamer???
Kast venligst noget lys over dette, hvordan forholder det sig, alle steder står der tydelig at prisen er Kr, 399,- der står intet om andet.
Hej
Det er rigtigt nok ikke muligt at købe streameren - den følger med som første enhed uden merpris, ligesom en TV-boks gør i dag. Ønsker man flere streamere (eller bokse) koster de 30 kr. om måneden pr. enhed.
De 399 kr. er rigtigt nok oprettelse. Lige nu får man oprettelsen til 0 kr. hvis man ny kunde.
Jeg skal nok lige sørge for at det bliver gjort mere tydeligt i vores tråd om streameren.
Så kan man lige så godt købe en normal Google TV, og installere Play på den, YS Streameren bliver mindre og mindre interessant.
At der skal betales Kr 30/måned for noget tilsvarende der kan købes for småpenge er ikke i orden.
En anden artikel fra Recordere.dk med test af streameren:
https://www.recordere.dk/2023/09/test-yousee-streamer-den-intuitive-tv-boks/
Her fremgår priserne og at den er YouSees ejendom, som kan lånes eller lejes.
De skriver i tester idag, Streameren kører hele tiden i HD mode og bruger mere strøm end nødvendigt…
Hvorfor skulle den ikke køre i HD permanent.? TV kanalerne er i HD, diverse streaming er i HD eller UHD, så det giver ingen mening at den kører i lavere opløsning.
Kan man tage streamer med på tur , altså se yousee play andre steder , eller hvordan , eller er den låst til ens netværk ??
Som der skrives i tråden fra Kevin, så kan den bruges i op til 30 dage i EU, ganske som andre tilsvarende enheder.
Hej
Som Radiomanden skriver, så kan man tage streameren med rundt i EU - men den er også tænkt som en ekstra enhed til f.eks. sommerhus, campingvogn eller lignende. Dvs. den er ikke låst til dit hjemmenetværk.
Hvis en eksisterende kunde med et bland-selv TV-abonnement på coax og med TV-boks YS-4000 (ikke forening) får ændret dette til et YouSee Play TV-abonnement, tæller det så som en ny kunde, så kunden får streameren til 0 kr. i oprettelse, hvis det sker inden 19. november 2023?
Skal der altid betales et månedligt abonnement på 30 kr. pr. streamer, eller gælder det kun hvis kunden lejer mere end én streamer?
Der spørges fordi der er set forskellige eller manglende oplysninger om dette forskellige steder.
Hej
Hvis man som Bland Selv kunde vælger at ændre sit abonnement til YouSee Play, så vil man skulle betale oprettelse på 399 kr., da man ikke er ny kunde men blot ændrer sit abonnement.
Prisen på de 30 kr. gælder kun hvis man skal have flere streamere (eller tv-bokse - de tæller begge som en enhed). Dvs. den første streamer eller tv-boks er altid inkluderet i oprettelsesprisen.
Hvis du har set tråde her på Forum, eller evt. artikler på hjemmesiden, hvor det står uklart eller forkert, så link gerne - så tager vi et kig på det.
Hej
Uklarheden skyldes mest antagelser ud fra oplysninger i forskellige artikler på bl.a. recordere.dk, og kommentarer og svar på Facebook. På et tidspunkt var det formodet at YouSee streameren blot var en tilpasset udgave af Googles enhed “Chromecast med Google TV” og at den kunne købes og beholdes også uden at have TV fra YouSee.
Ja, der var ikke givet korrekte oplysninger, heller ikke fra You See, før jeg skrev om at få en nærmere forklaring på precis hvordan det hang sammen, så der er ikke noget at sige til at man fik det indtryk at den direkte kunne købes for Kr. 399,-.
Man kan lige så godt købe en normal Google TV, for når man har betalt for oprettelse af den fra YS, og betalt leje i et år, så er der betalt mere end en Google TV koster.
På Facebook skriver YouSee i et svar til en spørger at har man en bland-selv pakke som inkluderer en TV-boks, så skal man ikke betale 399 kr. for at leje streameren, kun 30 kr. om måneden, men at YouSee kan give en mere præcis besked ved telefonisk henvendelse, så den pågældende kundes konkrete forhold kan undersøges. De 30 kr. skyldes at streameren så vil være boks nr. 2 og TV-boksen boks nr. 1.
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.