Spørgsmål

Yousee pris stigning igen?

Omdømme 7
Badge +10

Hej, BT skriver priserne stiger fra Nytår, kan det passe? Altså på TV pakker…

17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +10

Det er da ikke usandsynligt, der har jo været stigninger hvert år, så hvorfor ikke igen.?

Omdømme 7
Badge +10

Nu tror jeg ikke altid på hvad BT skriver, men tv nyheds siderne tror det…

Omdømme 7
Badge +10

Jeg er sikker på at digitalt.tv er pålidelig. https://digitalt.tv/yousee-prisstigninger-paa-vej-i-2024/ og recordere.dk https://www.recordere.dk/2023/09/nu-igen-yousee-annoncerer-nye-prisstigninger-paa-tv-pakker-fra-januar-2024/

Omdømme 1
Badge +1

Det var vist dråben, der får os til at skifte.

Vi har grundpakken med bland selv 10. Koster allerede nu svimlende 559,- om måneden.

Vi har ingen sportskanaler overhovedet, så hvorfor skal vi betale for, at sportsrettigheder til Premier League, Champions League og slutrunder stiger markant. Vi ser det ikke og ønsker heller ikke at se det.

Hvorfor skal vi så rammes af de samme prisstigninger? Man kunne jo bare øge antallet af point de enkelte sportskanaler koster i stedet. Det havde da været noget mere fair.

Nu må vi lige se hvad den reelle prisstigning bliver, men noget tyder på det bliver til et farvel fra en trofast kunde igennem mere end 20 år.

Omdømme 7
Badge +10

Det er jo ikke alene grundet sport skrammel, det er rettigheder generelt der stiger. Sagde farvel til YS TV for lidt over 3 år siden, der var grænsen nået. Nu haves der kun lidt streaming. En tjeneste er opsagt, da grænsen for den også er nået.

Omdømme 4
Badge +6

Vi har grundpakken med bland selv 10. Koster allerede nu svimlende 559,- om måneden.

Vi har ingen sportskanaler overhovedet, så hvorfor skal vi betale for, at sportsrettigheder til Premier League, Champions League og slutrunder stiger markant. Vi ser det ikke og ønsker heller ikke at se det.

Hvorfor skal vi så rammes af de samme prisstigninger? Man kunne jo bare øge antallet af point de enkelte sportskanaler koster i stedet. Det havde da været noget mere fair.

Nu må vi lige se hvad den reelle prisstigning bliver, men noget tyder på det bliver til et farvel fra en trofast kunde igennem mere end 20 år.

Hej @cos 

Den løsning du nævner med, at lade sportskanaler “koste” mere i point, er faktisk lige netop hvad vi har gjort med YouSee Play. Her koster (blandt andet) sportskanaler mere i point, for at afspejle dét at disse kanaler rent faktisk også koster mere i rettigheder. Vi kan ikke ændre det i Bland Selv, så her skal man altså overveje om YouSee Play kunne være en bedre og billigere løsning. Det afhænger dog af hvilke kanaler og eventuelle streamingtjenester man ønsker. 

Du kan se priser og indhold på YouSee Play her: https://yousee.dk/play#kanaloverblik 

Omdømme 1
Badge +1

Hej @cos 

Den løsning du nævner med, at lade sportskanaler “koste” mere i point, er faktisk lige netop hvad vi har gjort med YouSee Play. Her koster (blandt andet) sportskanaler mere i point, for at afspejle dét at disse kanaler rent faktisk også koster mere i rettigheder. Vi kan ikke ændre det i Bland Selv, så her skal man altså overveje om YouSee Play kunne være en bedre og billigere løsning. Det afhænger dog af hvilke kanaler og eventuelle streamingtjenester man ønsker. 

Du kan se priser og indhold på YouSee Play her: https://yousee.dk/play#kanaloverblik 

Tak for svar, @Louise. Rart med et klart svar fra en insider 😀

YouSee Play er helt klar en billigere løsning. Men specielt min kone sætter pris på at kunne skifte kanaler på fjernsynet som i “gamle dage”. Vi har derfor holdt fast i coax løsningen. Ærgerligt at i åbenbart er på vej til at skrotte den helt til fordel for streaming.
Jeg har set jeres nye YouSee streamer, i netop har annonceret, og kan da ikke udelukke, at den kan være et alternativ til coax løsningen.

Omdømme 4
Badge +6

Hej @cos 

Nu ved jeg ikke hvordan jeres setup derhjemme ser ud, men hvis man f.eks. benytter vores app til smart-tv, så er det faktisk muligt at zappe sig igennem kanalerne med tv’ets fjernbetjening. Det er selvfølgelig ikke *helt* det samme, men vi har forsøgt at bevare nogle af de ting som minder om almindeligt flow-tv - mixet med de fordele der er ved at benytte en app i stedet. 

Jeg tror bestemt streameren kunne være interessant for jer - og hvis I så også kan spare penge ved at skifte til en af YouSee Play pakkerne, så er det selvfølgelig bare et plus 😊

Badge

Hej @cos 

Louise:

Hvordan er Play billigere end grundpakke + 20 blandt selv? 

Omdømme 7
Badge +10

Det komme an på hvad der vælges af kanaler, er man mere til streaming, så kan det ikke anbefales via You See, af den grund har jeg ikke haft Tv fra dem i 3 år.

Omdømme 4
Badge +6

Hej @MissPurple 

Det afhænger, som Radiomanden skriver, af hvad man ønsker at se. 

Ved YouSee Play er “Grundpakken” mindre, så her kan man spare hvis der f.eks. er mange kanaler i den gamle Grundpakken som man ikke ser. Det er klart, at ønsker man mange streamingtjenester eller udelukkende de sportskanaler som koster flere point, så er det ikke sikkert at der er penge at spare. 

Til sammenligning, så koster en Grundpakke med 20 Bland Selv point 629 kr. - YouSee Play med 20 (point) koster 399 kr. De 629 kr. er listepristen, så får man signal via en antenneforening, kan man have en lavere pris. 

Dvs. at man faktisk kan komme helt op og vælge YouSee Play 40 - som koster 599 kr. - og stadig spare penge ifht. til listeprisen på en Grundpakke med Bland Selv 20. 

Igen, så afhænger det dog af hvilke kanaler og tjenester man ønsker, da pointene på YouSee Play, mere afspejler den reelle omkostning på den enkelte kanal - og alle kanaler altså ikke blot koster 1 point. 

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at vende tilbage. 

Det kan nogen gange blive meget dyrere at skifte abonnement fra Bland-selv til YouSee Play. Hvis jeg skal have det samme med YouSee Play som nu haves i grundpakken + Bland-selv 46 vil det koste 180 kr. mere om måneden. Heri indgår både Netflix, TV2 Play og Viaplay, men direkte abonnement på disse uden om YouSee vil koste endnu mere. Sportskanaler (under TV2 og TV3) bruges, så de ønskes fortsat i abonnementet.

Omdømme 7
Badge +10

Der spares ved køb at TV2 Play når det er direkte, der fås 2 tjenester med i prisen Brit Box og C More, og for lidt extra har man også SKY Showtime, så jo der er billigere hos TV2, og uden sport endnu billigere.

TV2 Play abonnementet favorit + sport uden reklamer koster 219 kr. pr. måned hos TV2 direkte, det koster 190 kr. pr. måned gennem YouSee Play, forudsat at man alligevel betaler grundbeløbet på 199 kr. fordi man har andet gennem YouSee Play. Er ikke interesseret i C More og BritBox, hverken gennem YouSee eller gennem TV2 Play, da streamingtjenester altid virker bedst ved brug af tjenesternes egen app.

Omdømme 7
Badge +10

TV Er ikke interesseret i C More og BritBox, hverken gennem YouSee eller gennem TV2 Play, da streamingtjenester altid virker bedst ved brug af tjenesternes egen app.

Der er på ingen måde problemer med afvikling, ej heller med SKY Showtime. Kører på Android TV OS V10.

Omdømme 7
Badge +10

Som sagt skifter jeg tv udbyder realt koster det 20 kr for alle kanaler da de streamings tjenester jeg her der er incl. abbo. Men jeg flytter min Smart phone tilbage til YS, selv om det koster mere med her er der 5G…

TV Er ikke interesseret i C More og BritBox, hverken gennem YouSee eller gennem TV2 Play, da streamingtjenester altid virker bedst ved brug af tjenesternes egen app.

Der er på ingen måde problemer med afvikling, ej heller med SKY Showtime. Kører på Android TV OS V10.

Det betyder på ingen måde at en anden bruger med anden afspilningsenhed kan synes at funktionaliteten og brugergrænsefladen for C More med BritBox og SkyShowtime er bedre ved brug af streamingtjenesternes egne apps end ved brug af YouSee’s apps eller TV2 Play. Når der vælges abonnement ses der ikke kun på prisen, også på funktionaliteten og brugergrænsefladen i forbindelse med de enheder, hvor abonnementet skal bruges. Derfor vælges ikke altid den billigste løsning.

Besvar