Spørgsmål

yousee play virker ikke på telefonen, skriver at jeg befinder mig udenfor EU


Badge

når jeg vil se tv på min telefon via yousee play på min hjemadresse i Nyk. F., får jeg meddelelsen " du kan desværre ikke se indhold når du er uden  for danmark og EU" Telefonen er geninstalleret til fabriksindstilling. kender i fejlen? 


17 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Er der prøvet en genstart, så der derved kan fanges en anden IP. PS: Der er vel ikke en VPN på enheden.?

Badge

Ja, er genstartet til fabriksindstilling. Nej der er ikke VPN

 

 

 

Omdømme 6
Badge +8

Hej @loen 

Det lyder da bestemt mærkeligt. 

Det er naturligvis noget vi skal have kigget på, og jeg har derfor sendt dig en privatbesked så vi kan få det undersøgt. 

Omdømme 6
Badge +8

når jeg vil se tv på min telefon via yousee play på min hjemadresse i Nyk. F., får jeg meddelelsen " du kan desværre ikke se indhold når du er uden  for danmark og EU" Telefonen er geninstalleret til fabriksindstilling. kender i fejlen? 

Er du koblet op på wifi router med din mobil, når det afprøves.

Hvad hvis du bruger mobildata 4G / 5G?

 

Omdømme 1
Badge

Hej @loen 

Som PeterA4 skriver, så vil det være en rigtig god idé at teste om fejlen forekommer på både mobildata og almindeligt WiFi. 

Opleves fejlen kun på WiFi, vil det være internettet der driller dig. 

Vend endeligt tilbage, så vi ved om du har fået alt den hjælp du har brug for 😊

Badge

Jeg har købt telefon  og problemet er løst. 

 

Tak for input. 

Badge

Hvad var løsningen på dette, jeg har samme problem, bruger mobilen som wifi hotspot til tv, for at bruge chromecast. Men har også problemet uden den bliver brugt som wifi hotspot. 

Omdømme 7
Badge +9

Er der samme problem ved brug af Mobil Data.? Hvis ikke, så er det som skrevet tidligere dit bredbånd der driller, prøv en nulstilling og se om det løser problemet.

Hej

Jeg har samme problem, både på wifi og mobil data forbindelse.

Kan det være min login der ikke er genkendt som yousee kunde?

Omdømme 7
Badge +9

Prøv at genstarte/nulstille begge enheder.

Prøv at genstarte/nulstille begge enheder.

Tak for svaret Radiomand.

Med begge enheder, så går jeg ud fra at du mener min mobil :-)
Og resultatet er det samme :-(

Jeg havde håbet at vi kunne se dansk tv med tekster denne vej.

Jeg må indrømme at jeg ikke er så begejstret for den nye og “bedre” tv boks / ordning.

Selvfølgeligt er det godt at alle udsendelser ligger i skyen, uanset om man på forhånd har valgt at optage dem, men det er jo kun live tv der har text-tv og dermed tekster på danske udsendelser.

Så hvis man er hørehæmmet, kan man herefter kun se live-tv når det er dansk, ikke noget med at pause eller spole, eller starte forfra, faktisk ligesom da man havde antenne på taget, så ikke et rigtigt fremskridt mere 14 års tilbage :-)

Omdømme 7
Badge +9

Der er tekster på når de tilvælges, også på udsendelser i Arklv. Se billedet.

 

Jeg har lige prøvet igen.

Det ser ud til at vi har 2 forskellige skærmmenuer.

Hvis vi ser live-tv, eller kun forsinker 10-15 minutter så er teksterne der og menuer er sådan:

 

Altså med en “vis-tekster” ikon, og trykker man på den, kan man se at tekster for hørehæmmede er slået til.

 

Hvis jeg forsinker mere, eller går ind i det vi selv har optaget, ser den sådan ud:

 

Altså ingen “vis tekst” ikon.

Det er på tv-boksen.

Omdømme 7
Badge +9

Det billede jeg har lagt op er fra En YS side angående tekster på 4000 boksen.

Vores er en YS5000.

Men princippet virker jo, nogle gange :-)

Når den gerne vil vise tekster, så er ikonen der, og når den ikke vil så er den væk.

Jeg går ud fra at teksterne trækkes fra tekst-tv, de ligger jo på side 888 hos dr.

Og tekst-tv “mangler” jo også når vi ingen tekster har.

Vores gamle boks, som optog på en harddisk, gemte også tekst-tv siderne, og dermed også teksterne til udsendelserne.

Så som jeg ser det, er det ikke vores nye boks der er skyld i at der ingen tekster er, men at YouSee ikke gemmer dem i skyen.

Omdømme 7
Badge +9

Humax boksene kan ikke optage TTV. De kan vise det på Flow, men ikke på anden vis, på Arkv bruges en anden tekstning måde.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Johnnyk 

Jeg vil gerne sende dig en privatbesked, så vi kan få dig fejlmeldt i systemet angående, at du får besked på via dine mobiler, at du er uden for EU - var det ikke også det du oplevede?😊

Angående undertekster, så er det rigtigt, at tekst-tv undertekster ikke kommer med på optagelser på vores tv-bokse. 

Der er undertekster til rigtig meget, men desværre ikke alt. Hvis muligheden er der, så fremgår den nede i højre hjørne som illusteret på det billede, der tidligere er lagt ind her i tråden.  

Besvar