Spørgsmål

YouSee Play med Chromecast hakker

Omdømme 2
Badge

De sidste 1-2 uger oplever vi konstant, at billedet på TV fryser i 1-2 sekunder, hvorefter programmet fortsætter. Det sker tilsyneladende på alle kanaler og uden fast interval. Kan køre uden problemer 1 time, hvorefter problemer kommer mange gange efter hinanden. Det er kun på TV via Chromecast. Ingen problemer med afspilning på PC. Vi har Fibernet, og både det og Chromecast har kørt upåklageligt over Wifi det sidste halve år. Jeg synes jeg har prøvet alt med opdatering, genstarter, reinstallering, omstilling til 50 MHz osv, men intet hjælper. Hvad er der galt?

89 Kommentarer

Jeg oplever det samme 

Omdømme 5
Badge +8

Hej @jjr4444 og @bredbaand 

Vi har haft nogle generelle problemer med afspilning via Chromecast, men disse skulle faktisk være rettet tidligere på ugen. 

I må derfor gerne hver især begge vende tilbage med svar på nedenstående: 

-- Hvilken version af Chromecast der er tale om
-- Om det sker på live-tv, arkiv, film/serier eller alle tre.
-- Sker det hele døgnet, eller på bestemte tidspunkter? 

Omdømme 2
Badge
  • Chromecast/GoogleTV (Chromecast9620)
  • Det sker både i Liveprogrammer (eks. sport og TV2 News) samt diverse serier
  • Det sker på alle tider af døgnet

Google TV enhed
Alle typer programmer. Live og playback.
Alle tider af døgnet 

Omdømme 5
Badge +8

Tak - jeg melder det videre! 

Omdømme 2
Badge

Sker bare hyppigere og hyppigere…

Håber der snart sker noget!

Omdømme 7
Badge +9

Der er bedre enheder end en Chromecast, har prøvet en sådan, går aldrig tilbage.

Der er bedre enheder end en Chromecast, har prøvet en sådan, går aldrig tilbage.

Hvilken?

De sidste 1-2 uger oplever vi konstant, at billedet på TV fryser i 1-2 sekunder, hvorefter programmet fortsætter. Det sker tilsyneladende på alle kanaler og uden fast interval. Kan køre uden problemer 1 time, hvorefter problemer kommer mange gange efter hinanden. Det er kun på TV via Chromecast. Ingen problemer med afspilning på PC. Vi har Fibernet, og både det og Chromecast har kørt upåklageligt over Wifi det sidste halve år. Jeg synes jeg har prøvet alt med opdatering, genstarter, reinstallering, omstilling til 50 MHz osv, men intet hjælper. Hvad er der galt?

Oplever det samme👍

Omdømme 7
Badge +9

Hvilken?

En streaming boks, som f.eks Shield TV, Nokia 8000, 8010, Mi Box, ATV og andre.

Hvilken?

En streaming boks, som f.eks Shield TV, Nokia 8000, 8010, Mi Box, ATV og andre.

Hvad for en vil du anbefale?

Omdømme 7
Badge +9

Har både en Shield, og en Nokia 8000, sidstnævnte, har lige fået en opgradering fra Android 10 til 12, så den kan bruges noget tid endnu. har kørt med den i nogle år har ikke haft problemer.

Billigste pris Kr. 504 hos Computersalg.

https://www.computersalg.dk/i/7009182/nokia-streaming-box-8000-4k-ultra-hd-tv-adgang-til-mere-end-7000-apps-via-google-play-bluetooth-fjernbetjening-medf%C3%B8lger?utm_source=googlefeed&utm_medium=909-it-elektronik-hardware-tv-tunere&utm_campaign=nokia&utm_content=96&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAgeeqBhBAEiwAoDDhn68y7cf9eT5Qh1ajxCDgSsqOaAm8LLL-ShT0WwvQxot7gI7yuEcvrhoC5zcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Omdømme 2
Badge

Nu er der gået 5 dage siden sidste svar fra Louise.

Kommer der snart en melding fra Yousee om en løsning?

Omdømme 5
Badge +8

Hej @jjr4444 (og @bredbaand og @kc1)

Så hurtigt går det desværre ikke - det er meldt videre, men der er ikke en løsning endnu. Vi ved dog fejlretning kører med høj prioritet, men det bliver kompliceret af, at det kun er en relativt lille del af vores Chromecast-brugere der oplever problemer. 

Jeg synes dog at vi skal få jer rigtigt fejlmeldt, for så får I automatisk besked når der nyt i sagen. Jeg har derfor sendt jer alle en privatbesked. 

Omdømme 2
Badge

Hej Louise

Det vil jeg gøre.

Venter dog en dags tid!

Grunden til det er, at YouseePlay app’en som bekendt var nede et par timer i går aftes. Fra ca. 21.30, hvor den fungerede igen, og resten af aftenen hakkede den ikke een eneste gang…….

Prøvede 5-6 forskellige kanaler og ingen problemer. Selvfølgelig for tyndt et grundlag at konkludere på, så jeg er spændt på hvordan det går i dag!

Om der kan være en sammenhæng mellem de 2 ting ved I bedre end jeg.

Omdømme 5
Badge +8

Interessant! 

I går var der reelt tale om et nedbrud, så det var ikke fordi vi var i gang med at fixe noget, at fejlen opstod. Men jeg kan dog ikke udelukke, at dét at den fejl blev rettet, kan have løst andre fejl. Det ville være pudsigt og mærkeligt, men ikke desto mindre fedt hvis det er tilfældet. 

Men ja, hvis problemet genopstår så send endelig en mail. 

Omdømme 2
Badge

Det holdt desværre ikke længe….

Nu hakker den igen.

Jeg fejlmelder!

Omdømme 7
Badge +9

Hej @jjr4444 

Det er jeg ked af at læse. Ja, vi må få det fejlmeldt så.

Jeg oplever det samme, og har fejlmeldt det. Det sker udelukkende med Yousee Play, sker aldrig med eksempelvis DR app, TV2 Play, Netflix m.m.

jeg håber snart at høre noget, for er ikke til at holde ud, og er tæt på at opsige mit abonnement.

samtidig er det voldsomt frusterende at man ikke kan snakke ned Yousee om det, kan kun “tale” med en robot, eller tjatte med deres såkaldte kundeservice.

Omdømme 7
Badge +9

Kontakt Teknisk Support på. 70 70 34 48  Mandag - Fredag: 8 - 18

Weekend og helligdage: 9 - 18

Og det er så en robot man får i røret…..

Omdømme 7
Badge +9

Den skal man desværre igennem først, uanset om der ringes til det ene eller det andet nummer, det kan ikke undgås.

Jeg melder mig i koret af dem der har problemer med Yousee play Chromecast problemer. Det hakker helt vildt. Mindst et par gange hver 5 minut, og sådan har det været i flere måneder. Jeg køber ikke at der er et problem med mit udstyr da det kører fuldstændig gnidningsfrit med streaming af alt andet. Det er kun Yousee play der hakker. Fiberforbindelse og Chromecast Ultra, så bliver det ikke bedre. Jeg er også på nippet til at opsige. 

Jeg oplever det samme. Har gjort det længe, og det er godt nok en træls oplevelse at se sport hos jer. 

Badge +1

Samme problem her

Hakket alt for tit på Google TV

Besvar