Svar

Yousee Play alt for dyrt


Badge +1

Jeg har i dag Bland Selv med 36 points til 709,- pr måned efter seneste prisstigninger.
 

Jeg vil så gerne have Bland Selv med 46 points. Men Bland Selv ser ud til at være udgået, i stedet er der kommet You See Play. Men det er da hammer dyrt.

Hvis jeg skal have samme kanaler i You See Play som i Bland Selv, kommer jeg langt over 800,- pr måned. Fx. koster TV2 Play 10 points i Bland Selv, men hele 19 points hos You See Play. De andre streamingstjenester ser også ud til at være dyrere hos You See Play. “Grundpakken” er også mindre hos You See Play end i Bland selv.

 

Lan det virkelig passe at You See Play er så meget dyrere end Bland Selv ?

 

icon

Bedste svar af Louise 25 January 2023, 12:22

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Bland selv er som sådan ikke udgået, men der er lukket for at man kan gå op/ned i pakkestørrelse, man kan fortsætte med det man har og skifte ud som hidtil.

Vedrørende You See Play, så er der er ingen Grundpakke, alt er valgfrit, angående Points de omsættes direkte til Kr. 1 Point er = Kr. 10, så f.eks TV2 Play koster Kr 190. Det kan være billigere end Bland selv, men det kan også koste mere, det kommer an på hvad der vælges. er det TV kanaler, så er der billigere, er der Streaming med eller kun Streaming, så koster det mere. F.eks Disney+ og HBO fås billigere ved direkte køb, da de fås på års abonnement, det kan You See ikke. TV2 Play fås også billigere hvis man ikke vil have sport, det kan You See ikke. Er man til sport på V Play, det kan You See ikke. I min bog er der for meget nej og for lidt ja vedrørende Streaming.

En del af årsagen til at TV2 Play er meget dyrere i YouSee Play end i YouSee Bland-selv er at valg af TV2 Play i YouSee Play giver adgang til 7 TV2-kanaler, men i YouSee Bland-selv er det kun 4 TV2-kanaler fordi der ligger 3 TV2-kanaler i grundpakken. Desuden er alle TV2-kanalerne blevet dyrere og koster nu 2 eller 3 point hver.

I YouSee Play er det TV2-kanalerne og TV3-kanalerne (inkl. See) der koster mere end 1 point. De øvrige TV-kanaler koster fortsat 1 point.  Prisen på streamingtjenesterne er justeret. Hvis man skifter fra YouSee Bland-selv til YouSee Play kan det blive billigere hvis man helt fravælger alle TV2-kanaler og alle TV3-kanaler. Ellers bliver YouSee Play dyrere end YouSee Bland-selv.

Der er så andre fordele ved YouSee Play, f.eks. at man kan få den uden en fast TV-installation på sin adresse og kun anvende streaming, som kun kræver internetadgang. Og dermed ingen TV-boks. Det vides ikke om der så er adgang til optagelser, TV-arkiv, favoritmarkering, film og serier m.v., som bl.a. indgår i TV-boksen hvis man har YouSee Bland-selv.

Hvis ovenstående ikke er korrekt forstået vil korrektioner være velkomne.

Omdømme 5
Badge +8

En del af årsagen til at TV2 Play er meget dyrere i YouSee Play end i YouSee Bland-selv er at valg af TV2 Play i YouSee Play giver adgang til 7 TV2-kanaler, men i YouSee Bland-selv er det kun 4 TV2-kanaler fordi der ligger 3 TV2-kanaler i grundpakken. Desuden er alle TV2-kanalerne blevet dyrere og koster nu 2 eller 3 point hver.

I YouSee Play er det TV2-kanalerne og TV3-kanalerne (inkl. See) der koster mere end 1 point. De øvrige TV-kanaler koster fortsat 1 point.  Prisen på streamingtjenesterne er justeret. Hvis man skifter fra YouSee Bland-selv til YouSee Play kan det blive billigere hvis man helt fravælger alle TV2-kanaler og alle TV3-kanaler. Ellers bliver YouSee Play dyrere end YouSee Bland-selv.

Der er så andre fordele ved YouSee Play, f.eks. at man kan få den uden en fast TV-installation på sin adresse og kun anvende streaming, som kun kræver internetadgang. Og dermed ingen TV-boks. Det vides ikke om der så er adgang til optagelser, TV-arkiv, favoritmarkering, film og serier m.v., som bl.a. indgår i TV-boksen hvis man har YouSee Bland-selv.

Hvis ovenstående ikke er korrekt forstået vil korrektioner være velkomne.


Hej Claus

Svaret som MS-ERIK giver ovenfor, svarer faktisk ret godt hele vejen rundt - forklaringen på hvorfor TV2 Play er dyrere i YouSee Play er korrekt. Jeg kan dog se, at Erik er i tvivl om hvordan det forholder omkring sig optagelser - og her kan jeg sige, at det stadig er muligt at optage, selvom man ikke har en TV-boks. Der er ligeledes adgang til TV- Arkiv, favoritmarkeringer osv., selvom man kun har den app- og webbaserede udgave af YouSee Play.

I YouSee Play afspejler de forskellige pointsatser mere den reelle omkostning på den givne kanal - dvs. de kanaler der er dyrest i indholdsrettigheder, koster også flest point. 

Ha’ en god dag.

Jeg kan dog se, at Erik er i tvivl om hvordan det forholder omkring sig optagelser - og her kan jeg sige, at det stadig er muligt at optage, selvom man ikke har en TV-boks.

Skal I ikke have skrevet det ind i jeres vilkår? Jeg kan ikke få øje på det. Der står kun, at boksen er påkrævet for at kunne optage. Der står ikke noget med undtagelser.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Logan 

Jeg kan godt se, at det ikke fremgår nogen steder på hjemmesiden at man kan - og nogle steder står der ligefrem at man skal have en boks for at kunne se optagelser. Det skal dog være muligt at optage uden boksen, så jeg undersøger lige om det kan blive gjort mere synligt. 

Besvar