Hej Er der nogle som kan forklarer hvorfor tv biledet ikke står klart på min Samsung tablet når jeg bruge YouSee playappen til at se Viaplays kanaler, eks tv3+, men de samme udsendelse stå kniv skarpt på husstandes ipad, pc og via Tv-boksen.
Jeg kan ikke ændre noget i appen, og problemet er på alle Viaplays kanaler
På YouSee TV & Film app’en er Bitraten på den som udgangspunkt 4,5Mbps med 1280x720 opløsning og 25fps, den burde være 50 FPS. Det er uanset hvilken enhed der anvendes. Det er en lav Bitrate, den er under den som anbefales til SD som er minimum 5 Mbits, og opløsningen er den laveste for HD. Bitraten for den burde være 8 Mbits.
Det er lidt for teknisk for mig, men har lige testet appen igen og den viser ikke billederne som den skal på min tablet, men hvis jeg går på yousee play via webbrowseren på sammen enhed virker alt som det skal.
Det lyder da bestemt også mystisk.
Kan du evt. prøve at tage et billede og vedhæfte det her? Du skriver at den ikke viser billederne som den skal - er det stadig blot signalet du tænker på her?
Jeg har vedhæftet et lille filmklip. https://photos.app.goo.gl/j9543kYSx7LtdHyg7
Til info så virker signalet som det skal, har ingen problem med at se det via web, på en ipad og via Tv-boksen
Det kan da være den anvendte enhed der ikke er kraftig nok til at kunne følge med i hurtige bevægelser.
Du nævner Viaplays kanaler… Er det kun dem?
En af mine første tanker var forskel i bufferstørrelse (ikke noget, du kan ændre). Hvis din wififorbindelse kun lige kan levere og ikke mere, så kan det måske gøre forskellen.
Hvis Viaplays kanaler har højere bitrate, så kan det være en forklaring, hvis det kun rammer dem.
Nu er det kun en kort video, men der hvor der ikke er hurtig bevægelse er billedet skarpt, så snart man ser bilerne fra siden hvor der er meget bevægelse så går det galt, derfor min mistanke om for lidt kraft i enheden.
Ja jeg oplever det kun på disse kanaler, men hvis jeg bruger edge eller Chrome på samme enhed er der ingen problemer med at se live sport.
Det er måske bare det jeg skal gøre, men jeg syntes da appen burde virke, for det har den nemlig gjort før på alle kanaler.
Til info har YouSee vist ikke nogen mindstekrav til div enheder.
Jeg har ikke kunne finde dem.
Jeg har lige sammenlignet app’en med browseren, og app’en er 7-8 sekunder foran. Det kan godt underbygge teorien om en mindre buffer i app’en.
Hvad siger en speedtest på din samsung (om vi er i den lave eller høje ende)?
Hvordan lavere jeg sådan en test?
Som skrevet tidligere, så er det en lav Bitrate der bruges, så der skal ikke bruges en videre høj hastighed for at kunne bruge App’en.
https://www.speedtest.net/ vælg single connection
Hvis problemet skyldes halvdårligt wifi, så kunne du prøve med noget wifi-optimering (afhængigt af forbindelsestype, så kan det gøres via Mit Yousee).
Tak for linket. Har vedhæftet et billede af testen.
Ser lige nu TV2 sport via appen uden problemer.

Hvis den fortsat viser de samme høje tal (single connection - vigtigt), når Viasat ikke virker ordentligt, så kan vi konkludere, at speedtesten ikke giver nogen konklusion på problemet. 🙂
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.