Spørgsmål

yousee play


Badge

Hvornår bliver youseeplay tilgængelig for beboere i boligforeninger ?


44 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det er jo ikke kun TV kanaler der kan vælges, der kan som de ses i det postede link ligeledes vælges Streamingtjenester.

Selvfølgelig. Jeg kunne godt have tilføjet: eller vælge en streamingtjeneste, man ikke gider se. 🙂

Omdømme 7
Badge +9

Det kan dog ikke nødvendig vis betale sig at have Streamingtjenester via YS. Er man f.eks ikke til sport, så er TV2 Play ude, Disney+ og HBO fås billigere ved at købe dem selv, da der spares ved at købe et års abonnement, det kan man ikke via YS.

Har selv ikke længere TV fra YS, da det er blevet for dyrt, og jeg vil aldrig mere betale for kommercielle kanaler, det er mere vigtigt for dem at afbryde deres udsendelser end at se dem uforstyrret, så sådanne kanaler er ude.

Badge

Mange tak for de mange kommentarer - det er jo ikke lige til at finde rundt i - men hvis jeg skal konkludere på det - så skulle det være muligt via kundeservice at afbestille grundpakken via foreningsaftalen og samtidig oprette den annoncerede playaftale inklusiv yousee tvboks til 299 kr.

Og så kommer det store problem - hvordan skal det betales - af foreningen via husleje , eller af kunden. Mange spørgsmål - og hvad siger kundeservice ?

Omdømme 7
Badge +9

Da der er levering via forening, må det antages at betaling sker dertil, derfor er det til forening at opsigelse skal ske. Da det er som forstået at forening ikke tilbyder Play, så kan levering deraf kun ske på streaming, så det er App der skal bruges, ikke Humax boksen. Abonnement betales direkte til You See.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Player.

Er der fortsat noget du mangler svar på? 😊

Hvis du ikke vælger at tage streamingen versionen af YouSee Play, så skal der bruges en tv-boks i hvert fald. 

Badge

Hej kaspar

Ja, det er der faktisk.

  • Her er hvad jeg faktisk har
  • yousee tv Grundpakke abonnement via min boligforening betaling via husleje. Betaler selv en humax Tv boks direkte til Yousee. Dette har jeg haft i snart 17 år uden problemer.
  • Her er hvad jeg gerne vil have
  • Yousee play som annonceret på nettet via min tvboks med “mini pakke” og 10 point til frit valg.

Jeg har en installation via Coax.

Men som det fremgår af tidligere indlæg er der en del begrænsninger i mine ønsker.

jeg ser derimod nogle muligheder for lidt frit valg - men har endnu ikke fået klart svar på mit ønske.

 

Omdømme 7
Badge +9

Klart svar: Hvis ikke der gennem foreningen kan fås Play, så er der kun en mulighed, og det er at få Play via Streaming, dertil bruges Play App’en, den kan installeres på TVer fra LG, Samsung, Philips og Sony, de skal ikke være ældre end 2018 modeller.

Derudover kan App’en bruges på Android TV bokse, Androd telefoner/Tablets og på iOS enheder inklusiv ATV 4 og frem. Bredbåndsforbindelse er naturligvis en betingelse.

Den existerende TV aftale opsiges, Play betales direkte til YS.

Dette kan vælges:  https://yousee.dk/play#kanaloverblik

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Player. 

Ja, det forholder sig faktisk som @Radiomanden, så det er jo nogle valg der skal træffes, alt efter hvad der tilbydes på adressen. 

Hvis der haves en Grundpakke via antenneforeningen, så kan du ovenpå denne få Bland Selv pakke, hvis der ikke er indgået aftale om mulighed for YouSee Play. Denne lægges oven på din Grundpakke og afregnes direkte med YouSee modsat Grundpakken, som kører over huslejen. Der kan også vælges en tv-boks ellers kan Bland Selv kanalerne også afkodes via kort og kortlæser. 

På siden her kan du indtaste din adresse og få information om dine muligheder:
Tjek din adresse her

Er der brug for hjælp til bestilling, kan du bestille en opringning nede i højre hjørne på siden😊

Omdømme 1
Badge

Yousee Play er alt for dyrt i forhold til forenings aftaler, yousee er i det heletaget generelt alt for dyr. 

Vi giver igennem vores forening 629 kr. For en fuldpakke med 36 bland selv point, ja YouSee Play koster 599 kr. med 40 point altså 30 kr. Billigere, men kig så lige på hvor mange point man skal bruge på de forskellige kanaler og streaming tjenester i forhold til hinanden.

 

Tv2 play 19 point med yousee Play 10 point med bland selv, Viaplay 10 point med Youseeplay 8 point med bland selv, Cmore 9 point med Youseeplay 6 point med bland selv, alle kanaler koster 1 point med bland selv, med Youseeplay koster Viasat kanalerne fra 2 til 4 point stykket, og tv2 kanalerne fra 2 til 3 point stykket, har man ikke point nok kan man købe ekstra point for 10 kr pr point smart ser det ud, men kig ligepå hvad det koster i forhold til hvis du køber det direkte, Netflix 15 point altså 150 kr. Pris direkte for det samme ved køb igennem Netflix 129 kr. 

Omdømme 7
Badge +9

Det har du helt ret i skulle jeg have det i Play som der haves nu, så ville det koste væsentligt mere, f.eks så kan Disney+ og HBO Max få billigere ved at købe et år, istedet for en måned af gangen, det kan man ikke på YS, ligeledes er men med TV2 Play tvunget til sport, det vil jeg aldrig betale for.

Ønskes der kun TV kanaler der smadrer alle deres udsendelser flere gange i timen, så er det da nok billigt, men hvis ikke TV kan ses uden afbrydelser, så ses det ikke, så hvorfor betale for det.

Badge

 Nu er det så ca. et halvt år siden man introduserede youseeplay. Dog skal det bemærkes, at det ikke kan bestilles af alle eksisterende kunder der har abonnement gennem en antenne eller boligforening. De skal fortsætte med deres nuværende grund, middel ellerfuld pakker med mulighed for tilkøb af bland selv point.

youseeplay abonnement tilbydes kun nye kunder ?

Forsøger man som foreningskunde at ændre abonnement til Youseeplay får man følgende svar “yousee play er ikke inkluderet i din aftale” 

Mit spørgsmål går på om der i det hele taget eksisterer en sådan aftale - hvis ja er den leveret til de tusinder af kunder der p.t. får tv via foreningsaftaler.

Omdømme 7
Badge +9

Som det er forstået, så skal de enkelte antenneforeninger gå med til det, da afregning er anderledes, og bliver helt individuel.

I den gamle bland selv betalte man for Grundpakken via foreningen, de øvrige kanaler var afregning direkte til You See, så hvordan afregning vil ske med et Play abonnement, det er jo noget der skal på plads hos de enkelte antenneforeninger, om de vil håndtere at medlemmer betaler forskellige priser. Der bliver jo mere at holde styr på, Grundpakke, Grund + Mellempakke, Fuldpakke, Play, med 10,20,30 eller 40 kanaler. Hvordan med rabatter som der jo haves i antenneforeninger.

Badge

  Kan godt se at der er en del problemer med betaling i foreningsregi. 
 Nuværende pris for ypuseeplay inkl. 10 point er 299 kr.

2023 pris for grundpakke er 329 kr. point   Bland selvpoint betales til yousee.

Disse priser ligger meget tæt på hinanden og jeg er sikker på at med mindre  modifikationer   Kan 

produktafdelingen godt finde ens pris for grundpakken og yousseplay 10 point pakken

Det er mit forslag til Yousee. Således at foreningskunder også kan bestille youseeplay på lige fod

med alle andre yousee kunder.

 

 

 

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Enten haves der faste pakker, eller der haves Play, der kan ikke kombineres. Hele konceptet med Play er jo at der ikke er faste kanaler udover DR kanalerne og de Regionale. Kr. 200 ud af prisen på Play uanset  størrelsen er Driftomkostninger, det samme må formodes at være gældende for de faste pakker.

Badge

Kan forstå på dit svar, at jeg som foreningskunde der ønsker yousee play skal:

  1. Ansøge bestyrelsen om at inkludere Youseeplay i foreningens produktsortiment.
  2. ansøge bestyrelsen om at slette mit foreningsabonnement på grundpakke.
  3. Hvordan betalingen fordeles må jo så koordineres mellem foreningen og Yousee
Omdømme 7
Badge +9

Der er jo ingen skade sket ved at forhøre dig om mulighederne, det kan gå begge veje at det enten bliver et nej eller ja.

Badge

Som foreningskunde med tv abonnement hos Yousee (grundpakke) igennem 17 år forsøgte jeg at ændre avonnement til Yousee Play 10 point.

Dette er dog ikke muligt da foereningen ikke har etableret en aftale om yousee play derfor fortsætter mit grundpakke abonnement.

til min store overraskelse kan jeg nu konstatere at min grundpakke nu leveres via Yousee Play appen der jo ifølge yousee ikke kanleveres til foreningskunder uden aftale. Ønsker man selv at sammensætte tvpakken er der nu to forskellige systemer med forskellige pointsystemer.

Som det fremgår af ovenstående er det ikke umiddelbart klart hvad man som en af tusinder foreningskunde kan bestille hos Yousee. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Det har altid være muligt at se den pakke man har via App, App’en hedder så bare Play nu, der er ikke ændret på andet. Play er jo afløseren for bland selv, og bland selv var afløseren for Mellem og Fuldpakke. Med Play er der frit valg, ingen pakker.

Besvar