Spørgsmål

yousee play


Badge

Hvornår bliver youseeplay tilgængelig for beboere i boligforeninger ?


44 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Det har der ikke her på forummet være hørt noget om.

Badge

Det er korrekt men tilsyneladende kan det endnu ikke bestilles når man er kunde via en boligforening - da henvises man til at købe en bland selv

som supplement til grundpakken ! .

Omdømme 7
Badge +9

Bland selv kan ikke købes længere, det udgik for tilkøb da Play kom.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @play


Der er desværre ikke noget nyt på den front - vi skal nok melde ud, lige så snart der er noget at melde ud. 

@Radiomanden I foreninger, hvor vi ikke tilbyder YouSee Play, kan Bland Selv - som udgangspunkt - stadig vælges. 

Badge

Tak for svaret  - men en grundpakke man betaler via foreningen koster ca. 230 kr. Dertil skal man så købe blandselv med 10 point til 245 kr.

Så små 500 kr. pr. Måned - sammenlignet med de 299 kr for en play løsning er bland selv ikke interessant. Så vidt jeg er informeret har yousee allerede solgt youseeplay løsning til tidligere Stofakunder i Århus

 

 

Badge

YouseePlay

Hvad skal man som boligforening rent praktisk gøre for at oprette en aftale om

YouseePlay pakken ?

Omdømme 7
Badge +9

Det vil blive meldt ud når det er muligt er jeg sikker på.

Omdømme 5
Badge +8

Hej @Player. 


Der er egentlig ikke så meget den enkelte boligforening kan gøre, da der også er nogle tekniske forhold som skal fungere optimalt - boligforeningskunder er nemlig registreret anderledes i vores system. 

Vi skal nok melde ud når det er muligt. 

Tak for svaret  - men en grundpakke man betaler via foreningen koster ca. 230 kr. Dertil skal man så købe blandselv med 10 point til 245 kr.

Så små 500 kr. pr. Måned - sammenlignet med de 299 kr for en play løsning er bland selv ikke interessant. Så vidt jeg er informeret har yousee allerede solgt youseeplay løsning til tidligere Stofakunder i Århus

 

Har du taget højde for de ting, som står med småt? Du får 10 point med i Play-pakken til 299 kr., men kanalerne koster så ikke længere 1 point stykket. Kan du få presset de kanaler, som du ønsker at se, ned i denne pakkke?

En anden ting: Du er tvunget til at bruge deres boks (eller app). Du kan ikke længere nøjes med at sætte antennekablet direkte i fjernsynet.

Man kan vist godt bestille Play uden om foreningen (hvis man ringer til Yousee), men så er der ingen foreningsrabat. (Muligvis kun som streaming.)

Badge

Den “minipakke” der følger med play abonnement kombineret med de kanaler der koster “0” i play abonnementet ligner ret meget den eksisterende grundpakke. Det er korrekt, at kanalerne ikke er prissat ens i bland selv og play løsningen. Men der er ikke den store forskel på  resultatet.

Jeg formoder at Yousee iværksatte Play løsningen for at imødekomme kundernes ønsker om mere indflydelse på kanalvalget i de forskellige pakker  og det er i store træk lykkedes med playløsningerne, dog ikke for foreningskunder der tålmodigt må vente på et eller andet udspil fra Yousee.

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Der er forskel på det, Play har kun de kanaler man selv vælger, DR kanalerne er altid med, men hvad der ellers ønskes i Play bestemmer man helt selv. Korrekt der er kanaler til Kr. 0, men dem bestemmer man selv om de skal tilvælges.

Det er de enkelte foreninger det kommer an på med hensyn til om de kan/vil levere Play.

Der er også det med kort-løsnigen. Den ønsker Yousee ikke at åbne for i forbindelse med Play. Jeg ønsker p.t. ikke at gå på ren streaming, så der skal lægges 99 kr. ekstra hver måned for ekstra bokse.

(Boksen fungerer i øvrigt også mindre stabilt end kort-løsnignen, da flere ting kan gå galt. Den er dog lidt mere stabil end ren streaming via app’en.)

Omdømme 7
Badge +9

Der anvendes HEVC, det er OK med UHD TV, men ikke med FHD TVer, derfor er den mulighed fravalgt. så ja, det er som der skrives af tekniske årsager.

Der følger altid en boks med i abonnementet ønskes flere, så skal der betales extra.

Man kan sagtens tilbyde et produkt, hvor man vedhæfter en fodnote: “Virker kun, hvis fjernsynet understøtter HEVC.”

Omdømme 7
Badge +9

Hvor mange brugere ved hvad det er, så det er jo nok derfor, for at undgå forvirring/kaos omkring det.

Ja, der kan være tre årsager: 1) De orker ikke supporten. 2) De forsøger at snige sig væk fra dvb-c, på sigt. 3) En blanding.

Jeg konkluderer blot, at jeg skal lægge 99 kr. ekstra hver måned, hvis jeg skal overgå til Play på nuværende tidspunkt (hvis der altså forelå en foreningsaftale).

Det er en af de ting, jeg påpeger tidligere i tråden, som man skal tage højde for, når man beregner den endelige månedspris.

Omdømme 7
Badge +9

Der er hørt rygter om at der vil ske ændring i måden der leveres TV på at det kunne blive rent IP, som det er på Fiber og DSL. Angående DSL, TDC har sagt at man på sigt vil nedlægge de gamle kobber forbindelser.

https://www.recordere.dk/2023/02/farvel-til-adsl-og-fastnet-tdc-varsler-nedlukning-af-kobbernettet/

Badge

Youseeplay er nu implementeret i Århus Antenneforening af VIOS TV. Yousee har leveret TV løsningen som følger:

  1. Yousee grundpakke inkl. youseeplay App.
  2. youseeplay App inkl. 10 point til kanaler eller streamingtjenester. Det skal bemærkes, at dette abonnement ikke kræver et TV pakkeabonnement.

Ovenstående TV abonnementer kan nu købes af de 40 000 kunder der tidligere havde Stofa som leverandør.

Kan yousee levere et lignende produkt til Yousee foreningskunder ?
 

 

 

 

 

 

 

 

Omdømme 7
Badge +9

Youseeplay er nu implementeret i Århus Antenneforening af VIOS TV. Yousee har leveret TV løsningen som følger:

  1. Yousee grundpakke inkl. youseeplay App.
  2. youseeplay App inkl. 10 point til kanaler eller streamingtjenester. Det skal bemærkes, at dette abonnement ikke kræver et TV pakkeabonnement.

Ovenstående TV abonnementer kan nu købes af de 40 000 kunder der tidligere havde Stofa som leverandør.

Kan yousee levere et lignende produkt til Yousee foreningskunder ?

Hej @Player. 

Det kommer an på aftalen mellem YouSee og den enkelte antenneforening. Der skal så forhandles en ny aftale på plads, som jeg forstår det.

Badge

Ja det er lige nøjagtigt der vi har problemet. Det undrer mig, at man skal genforhandle aftalen fordi youseeplay er blevet en del af produktporteføljen. Det må være muligt at inkludere yousee play uden at skulle lave en ny kontrakt. Man kan i princippet kopiere den leveringsaftale man har med  VIOS der nu er gældende for 40 000 nye yousee tv kunder i Århusområdet.

Youseeplay er nu implementeret i Århus Antenneforening af VIOS TV. Yousee har leveret TV løsningen som følger:

  1. Yousee grundpakke inkl. youseeplay App.
  2. youseeplay App inkl. 10 point til kanaler eller streamingtjenester. Det skal bemærkes, at dette abonnement ikke kræver et TV pakkeabonnement.

Ovenstående TV abonnementer kan nu købes af de 40 000 kunder der tidligere havde Stofa som leverandør.

Kan yousee levere et lignende produkt til Yousee foreningskunder ?
 

Det er værd at bemærke: 1) De bærer kun grundpakken som dvb-c. 2) Man har ikke adgang til yousee-boksen. 3) Hvis man ønsker noget ud over grundpakken, så foregår alt som ren streaming (også grundpakken).

Hvis man kan stille sig tilfreds med den stabilitet, det fører med sig, så er det vel fint.

Andre forenigsaftaler vil dog næppe have denne begræsning, hvor signalet ikke bæres af dvb-c (via boksen). Det vil i så fald ikke kunne bruges til ret meget. :-)

Badge

Ok, point taken. Men når jeg søger på youseeplay kan jeg se, at der indgår en tvboks i tilbuddet til 299. Derfor går jeg ud fra, at boksen skal bruges i forbindelse med coax terminering ? I samme tilbud er der ikke nævnt at man også skal bestille grundpakke - men kan nøjes med minipakken. Er det rigtig forstået ? Og så kommer spørgsmålet om hvordan det kan kombineres i foreningsregi.

Lige den antenneforening er nok lidt for sig selv, da de kun bærer grundpakken via dvb-c, intet andet. Andre steder kan man se Play via dvb-c+boks (ikke med kort).

Plays “grundpakke” er den mindste Play-pakke, hvor der indgår 10 point, til 299 kr. Man kan så bygge på med flere point.

 Helt specifikt hvordan Play-aftaler til andre foreninger ser ud...

Omdømme 7
Badge +9

Vælges der at have Play, så er der ingen Grundpakke, alt er frit valg DR kanaler er med i Play, der behøves ikke en Humax, da alt kan Streames via Play App’en.

Alt der skal vises vedrørende Play kan læses her: https://yousee.dk/play#forside

Hvordan foreninger vil/kan håndtere det er op til dem. Hvis der vælges Play streaming, så er kan det gøres uden en forening, så den kan opsiges.

Det er vigtigt at få med, at Play fortsat er et pakke-system. Mange folk misforstår, når formuleringen “ingen grundpakke, og alt er frit”  bliver anvendt. Man kan derfor ikke blot købe adgang til x antal kanaler.

Har man købt 20 point, men kun har brug for de 12, så er det bare synd. Man får ikke pengene tilbage for de sidste 8 - man må bare vælge nogle kanaler, man ikke gider se.

Besvar