Svar

Yousee app på LG TV kan ikke længere afspille fra arkiv


Badge
  • Deltager
  • 3 kommentarer

Indenfor den sidste uges tid kan man ikke længere afspille udsendelser fra arkiv i yousee app’en (v 2.5.0) på vores ene LG TV (WebOs 65B7V, operativ system 3.5). Der kommer et still billede frem men udsendelsen kan ikke køre. Opdatering af firmware hjælper ikke.

På et nyere LG TV har vi ikke samme problem (operativ system 5.0). Mistænker manglende bagud kompatibilitet af (ny opdatering?) af yousee app, eller er der anden forklaring? Og er der mon en løsning, for det er en feature vi bruger meget.

 

icon

Bedste svar af Kasper 21 February 2023, 09:04

Se original

24 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Minimum krav til Play App’en på LG er Web OS 5.0.

Badge

Tak for svar….ved du om det er muligt at opgradere operativsystemet og i givet fald hvordan?

Omdømme 7
Badge +9

Nyere OS er forbeholdt nyere TVer, så nej det opdateres ikke.

Badge

Tak igen for svar. Dette TV er ca 2,5 år gammelt. Kan det virkeligt passe at yousee laver apps der er så dårligt bagud kompatible at man skal skifte TV hvert 3. år for at bruge dem….så gerne et svar fra Yousee her. 

Omdømme 7
Badge +9

Man skifter da ikke et TV ud når App's ikke længere kan bruges, man køber en extern enhed enten med Android TV OS eller en med iOS, de koster dog en del mere end en Android boks. Derudover, så har YS jo deres egen TV boks. Når der laves en App, så er der jo logisk at man finder ud af hvor man skal starte, og det blev så i dit tilfælde at den er lavet til minimum Web OS 5.0

Det skal absolut ikke påregnes at et “Smart” TV er det for evigt, det er helt forkert opfattet.

Omdømme 6
Badge +8

Man skifter da ikke et TV ud når App's ikke længere kan bruges, man køber en extern enhed enten med Android TV OS eller en med iOS, de koster dog en del mere end en Android boks. Derudover, så har YS jo deres egen TV boks. Når der laves en App, så er der jo logisk at man finder ud af hvor man skal starte, og det blev så i dit tilfælde at den er lavet til minimum Web OS 5.0

Det skal absolut ikke påregnes at et “Smart” TV er det for evigt, det er helt forkert opfattet.

Min LG version er 4.40.19 og der kører app fint, som er version 2.5.

 

Omdømme 6
Badge +8

Tak igen for svar. Dette TV er ca 2,5 år gammelt. Kan det virkeligt passe at yousee laver apps der er så dårligt bagud kompatible at man skal skifte TV hvert 3. år for at bruge dem….så gerne et svar fra Yousee her. 

Ifølge et opslag på yousee kommer dette..

Du kan installere YouSee Play-appen på LG Smart TV fra 2018 (WebOS 4) og nyere

https://yousee.dk/hjaelp/artikler/yousee-play-appen-pa-smart-tv/lg-tv

Yousee - påtænker I at løse dette problem?

jeg har samme udfordring som beskrevet ovenfor og synes det er en slem nedgradering efter at have opdateret min tv-app. 
mvh

Mikkel

Omdømme 7
Badge +9

Yousee - påtænker I at løse dette problem?

jeg har samme udfordring som beskrevet ovenfor og synes det er en slem nedgradering efter at have opdateret min tv-app. 
mvh

Mikkel

Hej Mikkel 

Hvis det er et ældre tv, så kan vi ikke umiddelbart garantere det, da det så ikke understøttes 100%. Du kan heller ikke afspille optagelser på den skærm heller så?

Ved du hvad årgang det er eller har du modelnummeret? 

Det er et LG TV OLED55B6V. 
software versionen er webOS 05.70.40 og skulle være den seneste. 
tænker tv’et er fra 2019 så lige under 4 år. 
Efter Yousee tv app’en er opdateret så kan den ikke afspille noget af det som ligger i arkiv. 
 

Faktisk er det en af de primære årsager til at jeg anvender app’en og synes det er et dårligt bytte for andre features. 
Hvis det har virket tidligere er det så ikke dårligt at det ikke virker nu? Synes ikke man kan give skylden på hardware. Ville ikke forvente at ViaPlay, Netflix eller lignende pludselig kræver at man køber et nyt tv. 

Yousee - påtænker I at løse dette problem?

jeg har samme udfordring som beskrevet ovenfor og synes det er en slem nedgradering efter at have opdateret min tv-app. 
mvh

Mikkel

Hej Mikkel 

Hvis det er et ældre tv, så kan vi ikke umiddelbart garantere det, da det så ikke understøttes 100%. Du kan heller ikke afspille optagelser på den skærm heller så?

Ved du hvad årgang det er eller har du modelnummeret? 

Det er et LG TV OLED55B6V. 
software versionen er webOS 05.70.40 og skulle være den seneste. 
tænker tv’et er fra 2019 så lige under 4 år. 
Efter Yousee tv app’en er opdateret så kan den ikke afspille noget af det som ligger i arkiv. 
 

Faktisk er det en af de primære årsager til at jeg anvender app’en og synes det er et dårligt bytte for andre features. 
Hvis det har virket tidligere er det så ikke dårligt at det ikke virker nu? Synes ikke man kan give skylden på hardware. Ville ikke forvente at ViaPlay, Netflix eller lignende pludselig kræver at man køber et nyt tv. 

Omdømme 7
Badge +9

Minimum krav til LG TV er.

Minimum krav til LG TV er.

Så selvom webOS er nyere så får man ikke fuld værdi af yousee app’en? Altså fordi mit tv er mere end 3 år gammelt?

Omdømme 7
Badge +9

Hvis det opfylder minimums kravet, så er det kompatibelt.

Hvis det opfylder minimums kravet, så er det kompatibelt.

Men jeg forstår det faktisk ikke helt. 
Skal det både være nyere end 2019 OG have nyere webOS end 4?

Eller er det nok at webIS er nyere end 4?

Forstår ikke hvordan hardware kan være en begræsning hvis operativsystemet er det samme uanset enhed. 

Omdømme 7
Badge +9

TVet må ikke være ældre end 2019, OS skal være minimum OS4 som det også fremgår i linket, hvorfra teksten er kopieret.

Omdømme 7
Badge +9

Hej igen 

Vi kan ikke garantere længere end et par årgange tilbage i forhold til at funktioner virker korrekt i appen, så der er desværre ikke noget at gøre, hvis det ikke virker på de lidt ældre tv. 
 

Alternativt er det Chromecast der skal benyttes. 

Hej igen 

Vi kan ikke garantere længere end et par årgange tilbage i forhold til at funktioner virker korrekt i appen, så der er desværre ikke noget at gøre, hvis det ikke virker på de lidt ældre tv. 
 

Alternativt er det Chromecast der skal benyttes. 

Tak for dit svar. 
Jeg er overrasket over at software kompatibilitet gøres op i alder på hardware når operativsystemet er det samme. 
Havde jeg kendt til det så havde jeg aldrig opgraderet app’en da den tidligere udgave levede op til forventningerne og som beskrivet i jeres vejledning. 
Synes det er en falliterklæring for et betalt organisation som Yousee. 
 

Nuvel - der er større problemer i verden. 

Omdømme 7
Badge +9

Ældre Tver har jo et ældre OS, så efter et par årgange kommer der et nyt og bedre, så derfor er App’s ikke bagud kompatibel, de tilpasses de nye OS for at bevare funktionaliteten som ikke understøttes af de ældre systemer.

OS 3,5 er for gammelt, det er minimum 4 eller 5 nu.

Omdømme 7
Badge +9

Hej @Mikkelo9800 

Jeg forstår godt tankegangen, men det er noget med hardwaren og udviklen af disse på tv har jeg ladet mig fortælle.

Når det er sagt, så arbejder vi hele tiden på at optimere og forbedre vores apps, så det kan være, at oplevelsen bliver bedre. Så hold altid appen opdateret.

Its a total disaster.  I can’t watch archive, have Webos 3.5.  If my telly was 15 years old, yes chromecast etc but its maximum 4 years old.  

Omdømme 7
Badge +9

The OS is outdated, it has to be minimum 4.0.

Jeg kan godt anbefale en Amazon stick som billig løsning,hvis TV har en fri HDMI forbindelse. Det virker fint på vores gammel Samsung TV og man kan installere YouSee Play på Amazon stick med sideload

Omdømme 7
Badge +9

Er sikker på at der efter 3 måneder er fundet en løsning på det.

Besvar